Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopia långsamma?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-14, 21:45 #1
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Skall eventuellt registrera ett domännamn för en kunds räkning, detta har tidigare varit registrerat men vart ledigt för några dagar sedan och står som ledig på nic.se sedan dess.

Då jag använder Loopia till kundens övriga domäner hade jag tänkt göra detta här med, men har under flera dagar försökt regga domänen men får hela tiden som svar att det inte gick pga att domänen är upptagen fast den varit ledig i ett par dagar nu.

När jag provar på andra webbhotel så kommer det upp att den är ledig när jag använder deras "kolla domännamn" funktioner.

Varför är det så? Kollar inte loopia direkt mot nic.se om det är ledigt utan har någon egen databas som uppdateras väldigt sällan eller vad?
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-14, 21:51 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Det problemet känner inte jag till. Jag har aldrig haft problem med att registera domäner där. Funkar alltid fint. Maila loopia och fråga varför det blir så för dig
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-14, 21:57 #3
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Antagligen... (nu spekulerar jag) så har någon annan registrerat adressen på Loopia. Då indikeras den som upptagen i Loopias databas tills dess att allt är klart med betalning o.s.v.

Mvh /Stefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-14, 22:04 #4
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by webbteknik.se@Apr 14 2005, 20:45
Skall eventuellt registrera ett domännamn för en kunds räkning, detta har tidigare varit registrerat men vart ledigt för några dagar sedan och står som ledig på nic.se sedan dess.
Jag skulle gissa att domänen du vill registrera fortfarande ligger kvar i spärrperioden. Den "försvinner" ur den vanliga sökningen på NIC.se och flyttas då över till deras "spärrlista".

I spärrlistan ligger domänen alltså under 30 dagar och blir först efter dessa 30 dagar ledig att registrera. Loopia har en kontroll mot denna spärrlista och visar då alltså domännamnet som upptaget (eftersom det inte är möjligt att registrera). De andra registranterna du kontrollerar via har antagligen bara en kontroll mot NIC.se:s "vanliga" sökgränssnitt (där den alltså som jag nämnde tidigare ser ut att vara ledig eftersom ingen information hittas).
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-14, 22:38 #5
Loopia Loopia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 46
Loopia Loopia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 46
Citat:
Originally posted by pitbull@Apr 14 2005, 21:57
Antagligen... (nu spekulerar jag) så har någon annan registrerat adressen på Loopia. Då indikeras den som upptagen i Loopias databas tills dess att allt är klart med betalning o.s.v.

Mvh /Stefan
Stefan, din teori stämmer. Om ett domännamn är ledigt så kan du registrera den hos oss tills någon kund redan bokat den via oss. Vi kan ju inte sälja samma domännamn till två kunder.
Loopia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017