Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


streamfile.com sneak peak

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-30, 13:09 #1
kimovskis avatar
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
kimovskis avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
Nu har vi äntligen kunnat lansera digital-courier platformen stremfile.com!
Under sommaren kommer tjänsten vara öppen för gratis beta test så prova
gärna att skicka filer.

1. Gå in på www.streamfile.com
2. Skriv in email adress(er) ni vill skicka fil till
3. Välj fil och klicka på stream-your-file knappen

Återkoppla gärna med feedback till mig: [email protected]
kimovski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 15:24 #2
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Snabbt och snyggt! Gick i 1100-1200 kB/s att ladda upp en fil modell större, klart godkänt för min 10Mbits-lina.

Kolla igenom stavningen och grammatiken på undersidorna, speciellt "How it works". Du bör också ta bort frågetecknet på det menyvalet.

Jag förstår nyttan med "streamingen", men vad händer om mottagaren hämtar filen mycket snabbare än den skickas? Ni kanske också borde överväga att se till att filen alltid laddas ner istället för att öppnas i ett program, jag laddade upp en MOV-fil och Quicktime förstod inte att den inte hade hämtat all data så den slutade bara spela upp mitt i filmen.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 16:29 #3
kimovskis avatar
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
kimovskis avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
Citat:
Originally posted by MMC@Jun 30 2008, 15:24
Snabbt och snyggt! Gick i 1100-1200 kB/s att ladda upp en fil modell större, klart godkänt för min 10Mbits-lina.

Kolla igenom stavningen och grammatiken på undersidorna, speciellt "How it works". Du bör också ta bort frågetecknet på det menyvalet.

Jag förstår nyttan med "streamingen", men vad händer om mottagaren hämtar filen mycket snabbare än den skickas? Ni kanske också borde överväga att se till att filen alltid laddas ner istället för att öppnas i ett program, jag laddade upp en MOV-fil och Quicktime förstod inte att den inte hade hämtat all data så den slutade bara spela upp mitt i filmen.
Tack! Check på rättstavningen. Det ska vi kolla på asap. Med streamingen blir det som du säger, ett glapp om nerladdaren är lite för snabb att kolla på filen innan den är klar. Där måste man hålla utkik i sitt browser-nerladd fönster om streamen är klar eller ej. Har faktiskt inte kommit över någon smart lösning där.
kimovski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 17:19 #4
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Citat:
Ursprungligen postat av kimovski
Citat:
Ursprungligen postat av MMC
Snabbt och snyggt Gick i 1100-1200 kB/s att ladda upp en fil modell större, klart godkänt för min 10Mbits-lina.
Kolla igenom stavningen och grammatiken på undersidorna, speciellt How it works. Du bör också ta bort frågetecknet på det menyvalet.
Jag förstår nyttan med streamingen, men vad händer om mottagaren hämtar filen mycket snabbare än den skickas? Ni kanske också borde överväga att se till att filen alltid laddas ner istället för att öppnas i ett program, jag laddade upp en MOV-fil och Quicktime förstod inte att den inte hade hämtat all data så den slutade bara spela upp mitt i filmen.
Tack Check på rättstavningen. Det ska vi kolla på asap. Med streamingen blir det som du säger, ett glapp om nerladdaren är lite för snabb att kolla på filen innan den är klar. Där måste man hålla utkik i sitt browser-nerladd fönster om streamen är klar eller ej. Har faktiskt inte kommit över någon smart lösning där.
Ett förslag som jag inte vet om det är enkelt att genomföra med er lösning är att, om filen inte är färdiguppladdad än, visa en sida för mottagaren där det står typ "Filen du försöker hämta är bara 45% klar. Den beräknas vara helt uppladdad om 30 sekunder, men du kan påbörja hämtningen direkt genom att klicka här". Och sedan uppdaterar ni den sidan var 5e sekund el. dyl.

Edit: nyttan är att mottagaren då vet att filen inte är färdig"streamad" och handlar därefter, just nu finns det ingen indikation på om man ska förvänta sig en färdig fil eller ej.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 18:32 #5
kimovskis avatar
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
kimovskis avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
En separat sida med progressbars är en tanke. Kan bli dyrt att utveckla dock, vi får se vart man vill landa..
kimovski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 20:43 #6
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Citat:
Originally posted by kimovski@Jun 30 2008, 18:32
En separat sida med progressbars är en tanke. Kan bli dyrt att utveckla dock, vi får se vart man vill landa..
Det behöver väl inte vara så dyrt. Ni sparar väl ändå filens totalstorlek när uppladdningen påbörjas, det är ju bara att kolla hur mycket av filen ni hunnit spara för att få fram en procentsats. Nu vet jag ju inte hur ert system ser ut bakom kulisserna eller vilken plattform ni använder, men dra iväg ett PM för mejladress om du inte vill diskutera det här.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 22:23 #7
kimovskis avatar
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
kimovskis avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
Citat:
Ursprungligen postat av MMC
Citat:
Ursprungligen postat av kimovski
En separat sida med progressbars är en tanke. Kan bli dyrt att utveckla dock, vi får se vart man vill landa..

Det behöver väl inte vara så dyrt. Ni sparar väl ändå filens totalstorlek när uppladdningen påbörjas, det är ju bara att kolla hur mycket av filen ni hunnit spara för att få fram en procentsats. Nu vet jag ju inte hur ert system ser ut bakom kulisserna eller vilken plattform ni använder, men dra iväg ett PM för mejladress om du inte vill diskutera det här.
Jag förstår vad du menar, ska definitivt fundera på saken. Grejen är den att jag vill ha allt på en och samma sida, typ som javascript/ajax progressbars under upload baren..
kimovski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 22:24 #8
JLEs avatar
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
JLEs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
För rättstavning etc så rekommenderar jag gramlee.com
JLE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 22:39 #9
kimovskis avatar
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
kimovski kimovski är inte uppkopplad
Medlem
kimovskis avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 50
Citat:
Originally posted by JLE@Jun 30 2008, 22:24
För rättstavning etc så rekommenderar jag gramlee.com
Intressant tjänst, testar den nu
kimovski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-30, 23:32 #10
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Citat:
Ursprungligen postat av kimovski
Citat:
Originally posted by -MMC@Jun 30 2008, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av kimovski
En separat sida med progressbars är en tanke. Kan bli dyrt att utveckla dock, vi får se vart man vill landa..
Det behöver väl inte vara så dyrt. Ni sparar väl ändå filens totalstorlek när uppladdningen påbörjas, det är ju bara att kolla hur mycket av filen ni hunnit spara för att få fram en procentsats. Nu vet jag ju inte hur ert system ser ut bakom kulisserna eller vilken plattform ni använder, men dra iväg ett PM för mejladress om du inte vill diskutera det här.

Jag förstår vad du menar, ska definitivt fundera på saken. Grejen är den att jag vill ha allt på en och samma sida, typ som javascript/ajax progressbars under upload baren..
Ja, det är väl inte svårt. Ni kör ju redan en progress bar vid uppladdning, bara att byta datakälla till ett skript som gör det jag föreslog och stoppa in det på mottagarens sida. Eller missförstår jag dig?
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017