Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domän -> utomstående Subdomän | DNS

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-29, 22:19 #11
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Om vi börjar från andra hållet. Är innehållet du försöker visa ditt? Har du fått samtycke för det? Jag menar, om jag skulle ändra så att 100 av mina domäner visade någon annans innehåll med klickbara länkar som gjorde att det såg ut att vara mitt, dvs på diverse domän, då skulle hela webben bli ganska knasig.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-30, 00:38 #12
iws iws är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 60
iws iws är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 60
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs Visa inlägg
Om vi börjar från andra hållet. Är innehållet du försöker visa ditt? Har du fått samtycke för det? Jag menar, om jag skulle ändra så att 100 av mina domäner visade någon annans innehåll med klickbara länkar som gjorde att det såg ut att vara mitt, dvs på diverse domän, då skulle hela webben bli ganska knasig.
Det du inte räknar med i din teori är att du inte vet vad jag egentligen ska använda metoden till. Du skulle troligen förstå varför jag vill åstadkomma detta om du visste vad mitt projekt gick ut på. Därför nämndes det i mitt första inlägg att jag endast var intresserad av lösningar och inget annat då jag vet vad jag gör, men vill hålla min ide hemlig.. Tack för din förståelse!

Tackar också för alla svar jag fått hittills! Dock är det inget som löst krusidullen, så fortsätt gärna kommentera med eventuella lösningar.
iws är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-30, 11:30 #13
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av iws Visa inlägg
Det du inte räknar med i din teori är att du inte vet vad jag egentligen ska använda metoden till. Du skulle troligen förstå varför jag vill åstadkomma detta om du visste vad mitt projekt gick ut på. Därför nämndes det i mitt första inlägg att jag endast var intresserad av lösningar och inget annat då jag vet vad jag gör, men vill hålla min ide hemlig.. Tack för din förståelse!

Tackar också för alla svar jag fått hittills! Dock är det inget som löst krusidullen, så fortsätt gärna kommentera med eventuella lösningar.
Du missade att svara tydligt på hans inledande frågor, som skulle ge tillräcklig information för att faktiskt kunna ge ett informerat svar på din fråga...
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-30, 16:20 #14
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Om du själv äger och kontrollerar domänen som du vill "peka" mot är det inga problem, ta ett snack med din hostingleverantör. Lösningen ser lite olika ut beroende på.

- Om sajten du ska peka mot har ett eget IP svarar den vanligtvis på alla anrop till den IPn. Då räcker det att du pekar dit med att A-record i DNS för din "fejkdomän".

- Om sajten du ska peka mot använder vhosts (vilket är ganska troligt) behöver webbservern konfigureras för att svara på din domän.

- Om du själv inte äger eller kontrollerar domänen är det enklast att köra någon form av curl för att läsa in innehållet via din server och sen spotta ut det på din nya domän.

Eftersom jag inte får veta vad din idé är och du inte ger mer info än ovan är detta det bästa svaret du kan få. Vi är inte tankeläsare. Som du förstår är det väldigt lätt hänt att din idé bryter mot flera lagar med den info som du delat med dig av - men den biten har du förhoppningsvis koll på.

Återkom gärna och berätta vad det är du vill uppnå, så kan du få ännu bättre hjälp.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-30, 17:51 #15
iws iws är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 60
iws iws är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 60
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Om du själv äger och kontrollerar domänen som du vill "peka" mot är det inga problem, ta ett snack med din hostingleverantör. Lösningen ser lite olika ut beroende på.

- Om sajten du ska peka mot har ett eget IP svarar den vanligtvis på alla anrop till den IPn. Då räcker det att du pekar dit med att A-record i DNS för din "fejkdomän".

- Om sajten du ska peka mot använder vhosts (vilket är ganska troligt) behöver webbservern konfigureras för att svara på din domän.

- Om du själv inte äger eller kontrollerar domänen är det enklast att köra någon form av curl för att läsa in innehållet via din server och sen spotta ut det på din nya domän.

Eftersom jag inte får veta vad din idé är och du inte ger mer info än ovan är detta det bästa svaret du kan få. Vi är inte tankeläsare. Som du förstår är det väldigt lätt hänt att din idé bryter mot flera lagar med den info som du delat med dig av - men den biten har du förhoppningsvis koll på.

Återkom gärna och berätta vad det är du vill uppnå, så kan du få ännu bättre hjälp.

Detta var ett rent och konkret svar som jag letade efter, tack för det! Nu vet jag också i vilken riktning jag ska köra. Dessvärre fruktar jag att det är som du säger i alternativ 2 att de kör med vhost och servern måste därför konfigureras efter varje domän jag riktar mot dem.

Jag har inget samarbete med sidan jag försöker använda detta på. Däremot vet jag att de tillåter att koppla ihop vissa av deras sidor med valfritt domän. Får helt enkelt höra med dem senare ifall idéen växer tillräckligt mycket i för att slippa det extra arbete processen tar åt sig.

Stort tack till alla som varit engagerade!
iws är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-30, 23:00 #16
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av iws Visa inlägg
Däremot vet jag att de tillåter att koppla ihop vissa av deras sidor med valfritt domän. Får helt enkelt höra med dem senare ifall idéen växer tillräckligt mycket i för att slippa det extra arbete processen tar åt sig.
Men om de tillåter det har de ju säkert gjort det enkelt att peka en domän dit, annars verkar det dumt att tillåta att det ju
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017