Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nästa skojarbransch! Kvalitésäkring av E butiker

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-03, 13:45 #21
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Kan ingen grafiker här göra en snygg trygghetslogga som vi på forumet kan ha på våra butiker?
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 13:46 #22
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Konsumentverket kan kanske ta tag i det.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 13:49 #23
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
En sån här menar du? Dock får du betala 5000kr om året för att använda den, men då slipper du testköp och vi gör ingen kreditkoll på din butik



Citat:
Originally posted by Tez@Apr 3 2009, 13:45
Kan ingen grafiker här göra en snygg trygghetslogga som vi på forumet kan ha på våra butiker?

ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 13:58 #24
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Det är ganska många aktörer just nu. Fick själv brev från en, kommer inte ihåg namnet men det var ingen av dom som nämnts här. Det var adresserat till mig men med mitt mellannamn som tilltalsnamns. Jag har också fått epost från en annan aktör.

Vet inte om jag vill kalla det lurendrejeri. Nu kan man visserligen skapa en egen logga och ladda upp. Detta görs ju främst för att kunden skall känna sig trygg och kunden har antagligen ingen större koll på dessa trygghetsmärkningar. Och om kunden litar på din sajt så är det bra för sajten. Du bör själv undersöka om det är värt för dig att ha en märkning. Det är emellertid inte vidare bra för branchen om det enda en märkning gör är att du betalar för den.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 13:59 #25
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
[QUOTE=ztream,Apr 3 2009, 13:49] En sån här menar du? Dock får du betala 5000kr om året för att använda den, men då slipper du testköp och vi gör ingen kreditkoll på din butik

Den där ser helt ok ut. Vad säger du om vi alla börjar använda den??
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 14:14 #26
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
[quote]Originally posted by ecstyle@Apr 3 2009, 13:59
Citat:
Ursprungligen postat av ztream,Apr 3 2009, 13:49
En sån här menar du? Dock får du betala 5000kr om året för att använda den, men då slipper du testköp och vi gör ingen kreditkoll på din butik

Den där ser helt ok ut. Vad säger du om vi alla börjar använda den??
Det är väl bara och ta statsvapnet , sedan skriva trygg handel runt om.. Så har du en symbol . Stadsvapnet är väl en public domain och använda?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 14:15 #27
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
En sån här menar du? Dock får du betala 5000kr om året för att använda den, men då slipper du testköp och vi gör ingen kreditkoll på din butik

BILD

Citat:
Ursprungligen postat av Tez
Kan ingen grafiker här göra en snygg trygghetslogga som vi på forumet kan ha på våra butiker? *
Jag har haft din trygghetslogga ända sedan du la upp den på din blogg. Den funkade tyvärr inte så jag tog bort den igår. Problemet med din logga är att den inte är tillräckligt glassig. Det måste vara lite 3D och effekter så att den ser metallig ut. DÅ kan man lita på att butiken är säker. Ju fler grafiska effekter desto mer seriös trygghetsstämpel, det säger sig självt. Din logga är ju bara platt och ser helt oseriös ut.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 14:16 #28
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av andi
Citat:
Ursprungligen postat av klein
...

Det är först nu som Pappa staten har insett internet inte är en flugan som en viss socialdemokratisk kommunikationsminister sa.

Det var INTE vad hon sade....
Skit i samma, hon var ett dåligt minister ämne, sedan var hon en avdankad postfröken också.

http://sv.wikiquote.org/wiki/Ines_Uusmann
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 14:21 #29
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Citat:
Originally posted by ecstyle@Apr 3 2009, 13:58
Vet inte om jag vill kalla det lurendrejeri. Nu kan man visserligen skapa en egen logga och ladda upp. Detta görs ju främst för att kunden skall känna sig trygg och kunden har antagligen ingen större koll på dessa trygghetsmärkningar. Och om kunden litar på din sajt så är det bra för sajten. Du bör själv undersöka om det är värt för dig att ha en märkning. Det är emellertid inte vidare bra för branchen om det enda en märkning gör är att du betalar för den.
Eftersom det inte finns någon direkt kontroll bakom, förutom att de som säljer loggan har tittat på din butik och gjort ett testköp, så är det i varjefall om inte bedrägeri så ett smart sätt att lura av folk pengar.

Jag tycker att det luktar lite maffia. "Vi är en organisation som vill ha pengar av dig, men vi ger ingenting tillbaka. Om du inte betalar pengar till oss så kommer ingen att våga handla i din butik".
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 14:28 #30
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av Tez
Citat:
Ursprungligen postat av ecstyle
Vet inte om jag vill kalla det lurendrejeri. Nu kan man visserligen skapa en egen logga och ladda upp. Detta görs ju främst för att kunden skall känna sig trygg och kunden har antagligen ingen större koll på dessa trygghetsmärkningar. Och om kunden litar på din sajt så är det bra för sajten. Du bör själv undersöka om det är värt för dig att ha en märkning. Det är emellertid inte vidare bra för branchen om det enda en märkning gör är att du betalar för den.
Eftersom det inte finns någon direkt kontroll bakom, förutom att de som säljer loggan har tittat på din butik och gjort ett testköp, så är det i varjefall om inte bedrägeri så ett smart sätt att lura av folk pengar.

Jag tycker att det luktar lite maffia. "Vi är en organisation som vill ha pengar av dig, men vi ger ingenting tillbaka. Om du inte betalar pengar till oss så kommer ingen att våga handla i din butik".
Då tycker jag vi sätter upp en "egen" WN certad sida som ger ut emblemen
Inte för att jag har någon e-handel själv men litar ju mer på denna grupp en alla bogus sidor som gör en bild som man får köpa för 2000kr om året.

Samt att det är inte direkt så svårt att faka de där med att "vi testar att köpa", bah jahaaa.
Regga konto och gör allt i orgning, sen när man betalat så lägger de en beställning, bara ha 1 grej på lager då som man levererar dem så är den kontrollen genomförd.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017