Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Säljer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-22, 13:45 #41
Frejs avatar
Frej Frej är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 463
Frej Frej är inte uppkopplad
Flitig postare
Frejs avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 463
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs
Citat:
Originally posted by -empty@Jan 22 2007, 00:21
Citat:
Ursprungligen postat av sjukast_info
Sidan är ju en kopia av hans andra sajt (www.sajko.se)
Ganska orelevant information?

Det tycker inte jag, det innebär ju att ngn mer har en kopia av koden, alltså inte ensamrätt (förutom att den är på engelska..).
Jag mailade dessutom och gjorde en förfrågan om man kunde köpa enbart koden, men det lät ju inte positivt, och på svaret tolkade jag det som om det inte var rätt mot köparen av denna sajt. Kanske ska maila igen och fråga om man kan köpa en kopia av koden på sajko då..
Du kan bespara dig mer mailande, svarar direkt.

Det finns inget avtal som säger att jag inte får sälja den "engelska versionen av min site". Jag anser detta fullt möjligt då dessa två siter inte konkurrerar om samma besökare.

Samt vill köpare att jag skriver på ett avtal som säger att jag inte har tillåtelse att göra en ny engelsk kopia av min sajt så skriver jag självklart på en sådan.

Hade jag velat sälja koden så hade jag sagt, att koden var till försäljning separat från övrig sajt innehåll, då tycker jag det varit rättvist mot köpare om denne visste "reglerna" för försäljning från början. Nu angav jag inte några sådana regler så det är en av anledningen till att jag inte säljer separat kod av sidan.

Tillslut vill jag bara säga som så, har köparen problem med att jag driver en svensk version av sajten så får han ta ställning till det själv, men det är upp till denne och mig, och angår ingen annan!
Frej är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-22, 15:06 #42
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Nä det är bra att du svarar så snabbt. Oavsett hur vi än vrider å vänder på det, så är det fortfarande inte irrelevant. Det är alltid bra att uppge sådant, även om dom nu inte konkurrerar med varann. Skulle du vid ett senare tillfälle sälja Sajko utan att videoclip-ägaren visste om detta så skulle det kunna ske misstag, copyright å en massa tjaffs om "Stjäla design". Fast du är väl så planerande att du hade tänkt att berätta detta senare till den nya videoclip-ägaren
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017