Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur skickar man smidigast och billigast paket till privatpersoner?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-11, 16:38 #41
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Nu har jag ringt trygghansa och LF. Ingen av de har en tilläggsförsäkring som är bra för enskilda leveranser. D.v.s ett paket till en kund där varuvärdet är 1000 kr.

Trygghansa hade 8000 :- självrisk.

Någon som har en transportförsäkring av något slag som täcker enskilda leveranser som är värda cirka 1000 - 2000 :- ?

Finns det ens en sådan försäkring som lönar sig för enskilda paket med varuvärde 1000 - 2000?
Ska kolla med företagarna nu.

Senast redigerad av Lancelot den 2010-08-11 klockan 16:51
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-23, 17:19 #42
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
Citat:
Ursprungligen postat av xsajt Visa inlägg
Ok, då är det säkert så. Du kan väl skriva om du märker att du får betala ändå?
Får se om jag kanske byter till pluskontot då istället. Får se vad jag tycker om DHL först bara
Nu har jag provat, avisering på DHL Paket är gratis för mig... Sweet!
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-24, 05:16 #43
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
10 försvunna brev i månaden låter otroligt mycket. Posten är fantastiskt duktiga på att hålla koll på sin post, så jag lutar ju åt att ni blir blåsta av kunderna... Så länge som prylarna man skickar inte är väldigt värdefulla kan det ju löna sig ändå eftersom annan frakt är hemskt dyr...
Inte alls. Jag har jätteproblem med att posten sorteras fel och hamnar i fel postbox. Det händer alldeles för ofta att jag inte får fakturor.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-12, 11:10 #44
McMurphy McMurphy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3
McMurphy McMurphy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3
Jag har kört med DHL ett tag och måste bara tacka de som nämt Pluskontot i den här tråden. Jag trodde jag hade ett helt ok fraktavtal, men när man tre dagar efter anmälan till pluskontot får en faktura som indikerar att jag kommer spara en skaplig månadslön per år så blir man ju bara så nöjd!

För att svara på trådens frågeställning så funkar Servicepoint med DHL jättebra till de flesta orter, dock ibland får det bli posten, men det är ganska sällan. Bortslarvade paket mm händer i princip aldrig med de 1000 paket jag skickar.

DSV använder jag ibland för frakter till företag samt för mycket skrymmande styckegods. De tar lite längre tid på sig, men har bra priser och kan hantera skrymmande gods utan tillägg.
McMurphy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-13, 09:57 #45
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
Citat:
Ursprungligen postat av McMurphy Visa inlägg
Jag har kört med DHL ett tag och måste bara tacka de som nämt Pluskontot i den här tråden. Jag trodde jag hade ett helt ok fraktavtal, men när man tre dagar efter anmälan till pluskontot får en faktura som indikerar att jag kommer spara en skaplig månadslön per år så blir man ju bara så nöjd!

För att svara på trådens frågeställning så funkar Servicepoint med DHL jättebra till de flesta orter, dock ibland får det bli posten, men det är ganska sällan. Bortslarvade paket mm händer i princip aldrig med de 1000 paket jag skickar.

DSV använder jag ibland för frakter till företag samt för mycket skrymmande styckegods. De tar lite längre tid på sig, men har bra priser och kan hantera skrymmande gods utan tillägg.
Via pluskontot så borde du ha schysstare priser på skrymmande också, kolla med DHL Swednet som fraktalternativ om det går på pall, alternativt ring dem och fråga pris innan transport. Finns något som heter DHL Frontline och de kan ge engångspriser på frakter också, det är väldigt bra när man typ ska skeppa något som man saknar avtal till eller vill ha bättre pris
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-13, 17:29 #46
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
Citat:
Ursprungligen postat av McMurphy Visa inlägg
Jag har kört med DHL ett tag och måste bara tacka de som nämt Pluskontot i den här tråden. Jag trodde jag hade ett helt ok fraktavtal, men när man tre dagar efter anmälan till pluskontot får en faktura som indikerar att jag kommer spara en skaplig månadslön per år så blir man ju bara så nöjd!

För att svara på trådens frågeställning så funkar Servicepoint med DHL jättebra till de flesta orter, dock ibland får det bli posten, men det är ganska sällan. Bortslarvade paket mm händer i princip aldrig med de 1000 paket jag skickar.

DSV använder jag ibland för frakter till företag samt för mycket skrymmande styckegods. De tar lite längre tid på sig, men har bra priser och kan hantera skrymmande gods utan tillägg.
Gött å höra att det funkar så bra. Har också gått med i pluskontot nu. Lite intresserad av vad du betalar för skrymmande hos DSV? Har du fått det avtalet direkt genom dem? Har nämligen paket som måste skickas som stycke med DHL vilket är rätt så dyrt ändå.
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-14, 09:49 #47
McMurphy McMurphy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3
McMurphy McMurphy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 3
Den stora fördelen med DSV är att jag fått ett avtal för styckegods som börjar på 63kr samt att de inte har tillägg för långgods under 6m. Jag skickar en del rör på 5m som inte väger så mycket. De räknas om till m3 och kostar som vanliga paket medans DHL räknar med 200 kg fraktdragande för gods 3-6m 1-40 cm bredd. Det blir en massiv skillnad alltså och skulle aldrig kunna skickas till det priset.

Avtalet är mitt eget med DSV och helt utan volymer att förhandla med så det vore ju guld att se vad pluskontot kunnat göra med det.

Jag jämförde det nya styckepriset via pluskontot med vad jag betalat de senaste gångerna till DSV(80-400 kg fraktdragande) och då var det ganska lika, kanske lite lägre hos DHL, men eftersom de flesta sändningar innehöll långgods kan de bara skickas med DSV som sagt.
McMurphy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-16, 22:37 #48
NorBiz NorBiz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 98
NorBiz NorBiz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 98
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Har du inte volym kan du köra på något av Schenkers och DHL:s tjänster för B2C med uthämtning. från 40 kr paketet+ moms, spårbart, leverans över natt utom norraste norrland.
Hej

Vilken tjänst hos DHL har leverans över en natt för under 100kr? Kör själv med DHL sen ett bra tag sedan och deras leveranser sker inte över en natt utan det tar ca 3-4 dagar.
NorBiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-17, 21:24 #49
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
Citat:
Ursprungligen postat av NorBiz Visa inlägg
Hej

Vilken tjänst hos DHL har leverans över en natt för under 100kr? Kör själv med DHL sen ett bra tag sedan och deras leveranser sker inte över en natt utan det tar ca 3-4 dagar.
Finns ingen sådan billig expresstjänst, någonstans.. Inte för 100kr.

Enda företaget som kan leverera över hela Norden över natt är Jetpak och det är riktigt dyrt.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017