Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nästa skojarbransch! Kvalitésäkring av E butiker

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-03, 08:12 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Även om jag är skeptisk till Trygg E handel, men dom är seriösa.Dom har numera postorder föreningen bakom sej. Men nu har i alla fall första skojar företaget lanserat sin produkt. Hur många copy cats tro ni kommer på Trygg E Handel innan året är slut?

http://www.bramarkt.se/

För 1500:- om året kan du får lite logo och ha på din E handelsplats....

Suck! När skall företag sluta leka myndighet. Jag vill ha ett SSL cert från skattemyndigheten , där man klickar på den så står det att företaget har licens att bedriva E Handel och har inga skatteskulder övrig företagsdata. Egna grafiska symboler där man är trygg och säker, hej och hå kan jag snickra ihop själv utan att betala 1500:- året.

Företagare som ser en smart möjlighet ta licensavgifter årligen för en värdelösmärkning, kan man klara sej utan.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 08:34 #2
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Fick samma mail och tankte precis samma sak ....
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 08:53 #3
[email protected] mark.kent@ebutiken.nu är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 43
[email protected] mark.kent@ebutiken.nu är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 43
Vu fick den också samt en hel del av våra kunder.
Inte alls bra. Många kommer säkert att gå med på den om inte vi snabb förklara att den är säkert värdelös och bortkasstat pengar.

Mvh
Mark Kent
www.ebutiken.nu
mark.kent@ebutiken.nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 09:11 #4
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Jag fick den i morse.
Jag tror på trygg e-handel i och med att det är en del av svensk distanshandel, ,em övriga aktörer som poppar upp ger jag inte mycket för, och risken är att de förstör mer än de gör nytta.

Ett av deras krav för att få symbolen är dessutom att företagen går med vinst och har en omsättning på minst 300 000. Vill minnas att en hel del av de stora jättarna går med rungande förlust och gjort så i många år. Det borde innbära att exempelvis Bokus och sådana jättar alltså inte kvalificerar sig....låter rimligt eller hur?
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 09:18 #5
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Originally posted by klein@Apr 3 2009, 08:12
Suck! När skall företag sluta leka myndighet. Jag vill ha ett SSL cert från skattemyndigheten , där man klickar på den så står det att företaget har licens att bedriva E Handel och har inga skatteskulder övrig företagsdata. Egna grafiska symboler där man är trygg och säker, hej och hå kan jag snickra ihop själv utan att betala 1500:- året.
Detta lät klokt.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 09:37 #6
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by SweCat@Apr 3 2009, 09:11
Jag fick den i morse.
Jag tror på trygg e-handel i och med att det är en del av svensk distanshandel, ,em övriga aktörer som poppar upp ger jag inte mycket för, och risken är att de förstör mer än de gör nytta.

Ett av deras krav för att få symbolen är dessutom att företagen går med vinst och har en omsättning på minst 300 000. Vill minnas att en hel del av de stora jättarna går med rungande förlust och gjort så i många år. Det borde innbära att exempelvis Bokus och sådana jättar alltså inte kvalificerar sig....låter rimligt eller hur?
Ni som är EF bör skicka tillbaka ett e-post där Ni påpeka vilka regler som gäller för E post marknadsförening ( Finns på konsumentverkets hemsida ) . Tyvärr är det fortfarande legalt och skicka spam till juridiska personer.

Bli så jävla förbannad på företag som försöker lura småföretagare, det räcker med horor som yreg deras copy cat hur man gör små företagare rätts lösa.

Trygg e-handel är dom som seriösast idag, men jag tycker detta är en myndighet utövade uppgift. Företag som leker myndigheter bli en aldrig en bra kombination, så är det bara. Men att kravet är bolaget skall gå med vinst? Knappast något att som gör det tryggare att handla hos trygg E-handel. Sedan har jag sett x antal HB och EF i deras koncept, hur vet man att dessa företag går med vinst?

Trygg E-handel är ingen garanti.. Men se bara på datorbutiken.com dom omsatte >100 miljoner. Ett företag kanske inte vill gå med vinst, i ett land med världens högsta skattetryck. Då bättre att man använder någon av dom ratening system som finns, D&B har ett C,B, A, AA och AAA.

Några av dom skojarföretag som uppmärksammade senaste tiden hade gott kunna varit med i Trygg E Handel , var inte Kameraexperten medlemmar i Trygg E Handel?

Jag tro mer på ideén på ett SSL Cert, där information om bolagets org nummer, telefonnummer .. Det skall vara ett system inte hindra ny företagande heller. Och där certet delas ut av Bolagsverket eller skattemyndigheten.

Med Trygg E Handel system riskera man bara skapa monopol i visa branscher, vilket knappas ge bra priser åt konsumenterna, sedan skall systemet var opartiskt. Alla som sysslar med E handel alltid fått någon missnöjd kund, det finns även kunder som utövar utpressning, får jag inte detta, så kommer jag ger Er bad will på olika prisjämförelse sajter. Prisjämförelse sajternerna är lojal emot dem som ger dem intäkter, det är som korrupta domare.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 09:45 #7
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Citat:
Originally posted by klein@Apr 3 2009, 08:12
Hur många copy cats tro ni kommer på Trygg E Handel innan året är slut?
Nästan att man hoppas att det blir massor av dem så att alla konsumenter får upp ögonen vad en fin banner ger.
Då kanske det kommer fram någon typ av certifiering från skattemyndigheten eller liknande.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 09:52 #8
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
En fundering eftersom de verkar ha mejlat massor av webbutiker. Vart/hur har de fått mejladresserna i från?
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 09:54 #9
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av Kocken
Citat:
Ursprungligen postat av klein
*Hur många copy cats tro ni kommer på Trygg E Handel innan året är slut?
Nästan att man hoppas att det blir massor av dem så att alla konsumenter får upp ögonen vad en fin banner ger.
Då kanske det kommer fram någon typ av certifiering från skattemyndigheten eller liknande.
Samma sak som "denna sida är hacker safe" finns det uppsjöar av.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 09:54 #10
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Jag tror att skattemyndigheten skiter fullkomligt i detta. Det finns ingen gransking av vanliga fysiska butiker, så varför i hela världen skulle de se e-handel annorlunda?
Jag tror att det bästa du kan hoppas på är som nu att faktiska brasnchorganisatioenr engagerar sig.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017