Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att sparka på någon som ligger ner?

Visa resultat för omröstning: Är det ok att sparka på en konkurrent som är nere?
Ja - absolut 13 16.46%
Ja - om det görs snyggt 18 22.78%
Nej - inte alls 48 60.76%
Antal röster: 79. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-12, 19:11 #71
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Den här diskussionen tog många turer och avstickare. Jag skulle bara vilja säga tack då jag har fått en mycket tydlig indikation åt vilket håll den större massan lutar när det gäller den initiala frågeställningen.

Två tredjedelar anser att det inte är ok att utnyttja situationen. Det är uppenbart att det ger rejäl effekt dock. Det togs till och med upp av IDG som en intressant nyhet att webbhotellen fightas om kunderna.

Tusen tack för all feedback!
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-12, 22:21 #72
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Håller med dig till viss del. Loopias kontrollpanel är överlägset bäst, möjligt att någon annan kan nå dit så småningom men idag är övriga bleka i jämförelse. Nu hör visserligen inte det här direkt till hårdvaruupplägget men utan en väl fungerande domänhantering så får supporten sitta med en massa trams i onödan vilket äter resurser.
Det var inte riktigt det jag menade, vi liksom Binero och CN kör lastbalanserat vilket inte Loopia gör, jag pratar om kontrollpaneler över lastbalanserade system, inte kontrollpaneler i allmänhet. Att hitta leverantörer för lastbalanserade systems kontrollpaneler är inte så lätt. Dvs, man kan inte säga att Loopias kontrollpanel är bättre än Bineros, det är som att jämföra äpplen med päron.

Senast redigerad av Danielos den 2011-12-12 klockan 22:26
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-12, 22:45 #73
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 851
Jag har upplevt kontrollpanalen hos Binero som väldigt långsam ett tag nu, är det fler än jag som upplever detta?
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-12, 22:46 #74
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det var inte riktigt det jag menade, vi liksom Binero och CN kör lastbalanserat vilket inte Loopia gör, jag pratar om kontrollpaneler över lastbalanserade system, inte kontrollpaneler i allmänhet. Att hitta leverantörer för lastbalanserade systems kontrollpaneler är inte så lätt. Dvs, man kan inte säga att Loopias kontrollpanel är bättre än Bineros, det är som att jämföra äpplen med päron.
Om ens system är en egen kreation eller inte har väl inget med lastbalansering att göra? Loopia håller uppenbarligen dessutom en betydligt högre kvalitet än de flesta oavsett lastbalansering.

Självklart kan man också jämföra kontrollpanelerna oavsett vad som finns i grunden. Den typiska webbhotellkunden struntar blankt i detta, de bryr sig enbart om hur enkelt det är att administrera sina webbplatser och domäner samt hur bra tjänsterna fungerar. En välfungerande kontrollpanel och domänhantering är för mig betydligt viktigare än om det är ett lastbalanserat system eller inte så länge prestandan är okej vilket den de facto är hos Loopia:

http://www.webhosting-benchmark.com/rank

Det sparar tid för både kunden och webbhotellet vilket gör att bägge parter kan ägna tid åt vettigare saker än handpåläggning pga ständiga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av sioustis Visa inlägg
Jag har upplevt kontrollpanalen hos Binero som väldigt långsam ett tag nu, är det fler än jag som upplever detta?
Det har den varit länge Åtminstone om man har mer än en domän på kontot.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-12, 22:51 #75
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
En välfungerande kontrollpanel och domänhantering är för mig betydligt viktigare än om det är ett lastbalanserat system eller inte så länge prestandan är okej vilket den de facto är hos Loopia:

http://www.webhosting-benchmark.com/rank
Bara för att den servern som benchmarken ligger på går fort innebär ju inte att alla konton på alla servrar går lika fort? Loopia kan ju välja liksom Oderland att lägga test kontot på den snabbaste och minst belastade servern. I vårt fall går tex. alla våra konton lika fort som på benchmark värdena, och säkert samma på Binero och CN.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-12, 23:10 #76
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
tartareandesire - förstår helt vad du menar med funktionalitet och att det inte har mycket att göra med grunden - så länge allt funkar. ;-) Det är nyckeln dock - så länge allt fungerar.

Benchmarksidan är mycket intressant. Vi har alla diskuterat just svårigheten att få en bra överblick och rättvis jämförelse. Som danielos säger så kör alla kunder hos oss mer eller mindre lika snabbt och ett prioriteras inte över ett annat (i vårt nya system). Utan att nämna namn - vi får många som flyttar till oss av de som ligger bättre till från listan där - och som säger de känner det är klart snabbare hos oss. Hur det blir så kan man diskutera - när benchmarksidan säger att det borde vara tvärtom.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-12, 23:14 #77
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Bara för att den servern som benchmarken ligger på går fort innebär ju inte att alla konton på alla servrar går lika fort? Loopia kan ju välja liksom Oderland att lägga test kontot på den snabbaste och minst belastade servern. I vårt fall går tex. alla våra konton lika fort som på benchmark värdena, och säkert samma på Binero och CN.
Det går att manipulera om viljan finns oavsett om man kör lastbalanserat eller inte. I så fall kan du ju lika gärna säga att alla de där siffrorna är helt värdelösa Men visst har du helt rätt i att det hänger mycket på vilken server man råkar hamna på. Det kan vara både bra och dåligt
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-13, 04:08 #78
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
Jag personligen ser inget problem alls att leverantör X & Y kör en kampanj när leverantör Z har problem

Särskilt inte när leverantör Z konstant legat ett par år efter i teknikutvecklingen på den plattform jag utvecklar mot.


ja Z är Loopia...
Hur många år tog det för dem att börja stödja .net 2?
Hur många år tog det dem för att börja stödja .net MVC ?
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-13, 06:42 #79
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf Visa inlägg
Jag personligen ser inget problem alls att leverantör X & Y kör en kampanj när leverantör Z har problem

Särskilt inte när leverantör Z konstant legat ett par år efter i teknikutvecklingen på den plattform jag utvecklar mot.


ja Z är Loopia...
Hur många år tog det för dem att börja stödja .net 2?
Hur många år tog det dem för att börja stödja .net MVC ?
Då leverantör X e Binero så stödjer ju dom imte ens .NET1 än.
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-15, 08:38 #80
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Personligen tycker jag att dom flesta (99,999%) inlägg på detta forum som skapats av någon som på något sätt representerar ett företag är lika stötande som det som denna tråden handlar om..
Reklam på övriga fora såsom kommersiell press har jag ingen koll på, ser jag något som avviker från ett forum, företag eller en "hemsida" ´s profilmall så blundar jag (och blockerar redan all Flash).

Tyvärr finns det säkert människor som påverkas av denna typen av reklam, vare sig det är bra för just dom eller inte.
Samtidigt har reklamen skapats av andra människor med samma motiv, så jag antar det är dött lopp.. i min värld i.a.f.

Senast redigerad av Jake.Nu den 2011-12-15 klockan 08:52
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
etik, konkurrens, moral, nertid


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017