Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Göra sin sajt inkomstbringande?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-09, 03:21 #1
esras avatar
esra esra är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 47
esra esra är inte uppkopplad
Nykomling
esras avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 47
Istället för att utgå ifrån vad som kunde vara ekonomiskt lönsamt, tankarna var inta alls på det hållet, så har jag utvecklat och driver nu sajten www.tippat.com. En sajt om sport och vadslagning. Utgångspunkten för mig har varit att jag själv är väldigt sport och spel intresserad och att jag har en ide om att man, genom samarbete spelare emellan, kan bli bättre på att tippa och förhoppningsvis vinna mer. Nu när sajten är igång och intresset för den verkar vara relativt god så har jag börjat fundera lite.

Ni verkar vara många duktiga entrepenörer här med sinne för affärer därför frågar jag... Finns det en möjlighet att kunna få denna sida att ge mig inkomster och i så fall hur? Frågan är öppet ställd eftersom alla konstruktiva förslag är välkomna.

mvh / esra
esra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-09, 03:53 #2
K-Fluffie K-Fluffie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 167
K-Fluffie K-Fluffie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 167
Jag vet inte vad man ska ha för system för att man ska "bli bättre på att tippa och förhoppningsvis vinna mera" men du borde köra någon form av telefon-betalsystem. (SMS och/eller fast telefoni (Som Blocket))
K-Fluffie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-09, 04:13 #3
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
God råd är värdefulla. Jag kan tänka mig SMS/telefon betalning för att kunna nå de bästa tipsen/råden/forumen?
Eftersom informationen på din sajt ska kunna hjälpa andra att öka sina chanser att tjäna pengar, så borde väl det gå?
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-09, 11:27 #4
esras avatar
esra esra är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 47
esra esra är inte uppkopplad
Nykomling
esras avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 47
Betalning via SMS/telefon system är en bra grej. Jag tror dock det faller på att de spelförslag som publiceras på sajten främst kommer från medlemmarna själva. Kanske något att fundera över som en framtida grej dock. Avgift för medlemskapet känns också lite som fel eftersom hela idéen bygger på att medlemarna själva är det som utgör själva resursen.

Skulle man kunna kompletera sajten med någon tjänst/vara som kan kännas relevant för målgruppen att betala för?
En "expert panel" som man kan köpa tips av via telefon/sms är en bra sådan idé - tack för den! - och kanske finns det fler liknande idéer man kan bygga vidare på?

mvh / esra
esra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-09, 21:12 #5
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
ett avsnitt på sajten där du visar reklam som är relaterat till tips och betting kanske skulle vara ett kompletterande alternativ som eventuellt skulle generera viss inkomst. på så sätt kanske du skulle länka till tillexempel Svenska spel eller expekt.com och andra sajter som är intressanta för din målgrupp.

kan dock eventuellt vara av intresse för användarna att vara medvetna om att du har kommersiella band till dessa sajter (annonser) eftersom de kanske känner brister i förtroendet till sajtägarna om de tycker sig bli pålurade att använda specifika tjänster på något sätt.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-09, 22:22 #6
K-Fluffie K-Fluffie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 167
K-Fluffie K-Fluffie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 167
Citat:
Originally posted by esra@Jan 9 2004, 09:27
Betalning via SMS/telefon system är en bra grej. Jag tror dock det faller på att de spelförslag som publiceras på sajten främst kommer från medlemmarna själva. Kanske något att fundera över som en framtida grej dock. Avgift för medlemskapet känns också lite som fel eftersom hela idéen bygger på att medlemarna själva är det som utgör själva resursen.

Skulle man kunna kompletera sajten med någon tjänst/vara som kan kännas relevant för målgruppen att betala för?
En "expert panel" som man kan köpa tips av via telefon/sms är en bra sådan idé - tack för den! - och kanske finns det fler liknande idéer man kan bygga vidare på?

mvh / esra
Är du själv eller känner du några som är experter och vill sitta i "experspanelen" i sådana fall ?
K-Fluffie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-09, 22:24 #7
esras avatar
esra esra är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 47
esra esra är inte uppkopplad
Nykomling
esras avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 47
jag är själv än så länge
esra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-10, 09:51 #8
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
Starta ett nyhetsbrev om spel med sajten som grund. Fyll brevet med tips och annat redaktionellt material. Samla in information om prenumeranterna (och tillika medlemmar på sajten). Sälj information om prenumeranter och medlemmar till spelföretag. Sälj annonsutrymme i nyhetsbrevet och på sajten. Kanske.
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017