Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Viralsida med mycket hög inkomst säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-08-02, 21:57 #1
Jimmyz Jimmyz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 24
Jimmyz Jimmyz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 24
Standard Viralsida med mycket hög inkomst säljes

Hej,

För ungefär 2 år sedan så skrev vi här på WN för att kika om det fanns intresse för vår virala hemsida med goda inkomster. Nu är det dags igen.

Jag och min partner hoppade in i den virala vågen som exploderade under 2014 och lyckades bygga en platform som fungerade riktigt bra. Denna plattform har sedan vidareutvecklats löpande under 2 år.

Vi vill se om det finns intresse att köpa vår virala verksamhet. Följande saker medföljer:
  • Påkostad plattform som är utvecklad specifikt för denna verksamhet
  • 1 viral hemsida, optimerad och mobilanpassad
  • 32 facebookgrupper med totalt ca 740 000 följare
  • Komplett hosting med lastbalanserare där du enkelt skalar upp och med en total kostnad på 900kr i månaden
  • Affiliatekonto till spelbolag som har använts sedan vi började med native annonser, inkomst på 10-20k i månaden och ökar pga nya insättare varje månad

Besökare

Antalet besökare varierar mellan 20-90k om dagen, en typisk månad ser ut som nedan:




Plattformen
  • Komplett CMS
  • Annonshantering
  • Skapa och hantera native annonser
  • Statistik
  • Stöd för flera sajter
  • Blixtsnabb laddningstid
  • Supersmidig schemaläggning till Facebook
  • Stöd för instant articles och annonshantering för dessa
  • Video skickas vid intresse där vi visar olika delar

Resultat



Verksamheten

Verksamheten går ut på att artiklar skapas varje dag i vår plattform som sedan schemaläggs till Facebook. Samtliga intäkter kommer ifrån annonser.
Från 2016 tills idag så har vi valt att betala skribenter för att skapa våra artiklar, annars hade den totala kostnaden hamnat på ca 900kr per månad. Vi har idag runt 12.000 svenska artiklar som kan återanvändas. Hur mycket man tjänar beror på hur bra artiklarna sprider sig.

Plattformen har allt som krävs för att bedriva verksamheten, skribenterna gillar artikelbyggaren och jobbar mycket effektivare än när vi körde med Wordpress. Se video för mer information. Du får även möjlighet att följa upp vilka skribenter/artiklar som presterar bra eller dåligt. Vill man bygga ny funktionalitet så krävs kunskap om PHP samt ramverket laravel.

Vi säljer på grund utav att huvudfokus numera ligger på andra verksamheter. Om tid läggs på att skaffa bra annonser så finns väldigt mycket pengar att tjäna, speciellt under Q4.

Pris

Utropspris börjar på 600k + moms. Vi skickar samtlig information som krävs om du kan påvisa att budget finns.

Kontakt

Hör av er i PM vid intresse. Finns även möjlighet att träffas på plats i Stockholm.

Senast redigerad av Jimmyz den 2017-08-02 klockan 22:08 Anledning: Fel i en resultatrad
Jimmyz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-03, 13:12 #2
Jimmyz Jimmyz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 24
Jimmyz Jimmyz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 24
Vi hade glömt att räkna med grupper när inlägget postades, det är totalt 990 000 följare och inte 740 000.
Jimmyz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-07, 17:58 #3
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
wave media wave media är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 72
Hej.

Jag tar gärna lite mer information ang fb sidorna och hemsidorna.

Med tanke på det höga priset, hur mkt av besökarna kommer organiskt?

Hur har era sidor påverkats av Facebook nya uppdateringar där dom har stoppat runt 90% av alla sidor att lägga upp länkar till virala sidor, och reach på organiskt har minskat?

Hur mkt betalannonser har ni kört med?

Ni får gärna svara här eller privat, är jätteintresserad av att köpa om ni har lyckats komma runt fFacebooks nya uppdateringar.
wave media är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-08, 16:34 #4
Jimmyz Jimmyz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 24
Jimmyz Jimmyz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 24
Hej,

Vad kul att du är intresserad, jag skickar mer statistik i PM. Vår trafik har hållt i sig sedan start, vi har en rad olika regler som vi utgår ifrån när artiklar skapas för att se till att Facebook inte anser att det är dåligt innehåll. Skickar med besökstatistik i PM.

Citat:
Ursprungligen postat av wave media Visa inlägg
Hej.

Jag tar gärna lite mer information ang fb sidorna och hemsidorna.

Med tanke på det höga priset, hur mkt av besökarna kommer organiskt?

Hur har era sidor påverkats av Facebook nya uppdateringar där dom har stoppat runt 90% av alla sidor att lägga upp länkar till virala sidor, och reach på organiskt har minskat?

Hur mkt betalannonser har ni kört med?

Ni får gärna svara här eller privat, är jätteintresserad av att köpa om ni har lyckats komma runt fFacebooks nya uppdateringar.
Jimmyz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-12-07, 21:20 #5
ProffsDesign ProffsDesign är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 12
ProffsDesign ProffsDesign är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 12
Hej!

Jag tar gärna lite mer information i PM gällande hemsidorna!

Mvh
ProffsDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-12-08, 10:45 #6
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
Jag antar att 10-20k är netttovinsten per månad? Har ni då räknat bort arbetskostnad, tid, och övriga kostnader? Om intäkterna skulle stå sig så tar det mellan 2,5-5 år att få tillbaka sitt investerade kapital vid en köpeskilling om 600 000kr ex moms... jag är seriöst intresserad av förvärv och har kapitalet klart men det låter som en klassisk övervärdering... med det sagt så tar jag gärna emot mer information.
stfinternational är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017