Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domain broker

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-18, 21:20 #11
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
Jag förstår att det är svårt att ge mig en värdering på den lilla grund jag gett er. Jag hade snarare hoppats på något liknande ZNs inlägg som ändå inger lite hopp.

Jag har också tänkt på att mitt mail faktiskt inte innehöll något konkret bud utan mer var ett försök att sondera marken. Eftersom jag har dålig koll på domänmarknaden i stort så är det ju rätt svårt att göra en bra bedömning av lämplig prislapp. Att den tänkta försäljaren dessutom sitter i USA försvårar ju dessutom det juridiska.

Därav den ursprungliga frågeställningen, finns det någon som kan hjälpa en göra en prisuppskattning, förhandla och sköta det juridiska utan att jag behöver posta domänen på ett öppet forum? Är SEDO enda alternativet och är det ett bra sådant?

Följdfråga:
Domänen är av formen engelskt-adjektiv-på-5-bokstäver+s.com. Adjektivet i sig är självklart upptaget under de flesta toppdomäner men den med s så är den ledig under alla förrutom .com som jag vill åt. Hur mycket måste ett startbud vara på för att det ska kunna tas seriöst? (Domänen har legat parkerad av samma företag de senaste 9 åren och det är inte sedo eller något i den stilen. Jag har adress, telefonnummer och mail etc.)
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-19, 00:33 #12
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
Därav den ursprungliga frågeställningen, finns det någon som kan hjälpa en göra en prisuppskattning, förhandla och sköta det juridiska utan att jag behöver posta domänen på ett öppet forum? Är SEDO enda alternativet och är det ett bra sådant?
Nej det finns andra alternativ, har skickat dig ett PM

Citat:
Följdfråga:
Domänen är av formen engelskt-adjektiv-på-5-bokstäver+s.com. Adjektivet i sig är självklart upptaget under de flesta toppdomäner men den med s så är den ledig under alla förrutom .com som jag vill åt. Hur mycket måste ett startbud vara på för att det ska kunna tas seriöst? (Domänen har legat parkerad av samma företag de senaste 9 åren och det är inte sedo eller något i den stilen. Jag har adress, telefonnummer och mail etc.)
I princip omöjligt att svara på tyvärr, du menar att det är i plural med det där s:et? har den varit parkerad i 9 år så kan man nog dra slutsatsen att han tjänar tillräckligt för att gå plus på att låta den stå tills han får ett riktigt bra bud. Om din budget är $10k och du inte vill ge mer information så släng iväg ett mail med ett bud på $5k och vänta en vecka..
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-19, 17:56 #13
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Du ska inte räkna med att den går att köpa heller. Vissa domänsamlare har som filosofi att inte sälja ens vid riktigt bra bud.
Ville köpa en LLL.net typ 'ord'.net för ett tiotal år sen, låg parkerad och ägaren ville ha 10 k$ vilket vi ej ansåg det vara värt. Killen har fortfarande domänen parkerad. så det verkar inte vara nån som matchat hans krav.
Möjligt att han tjänar in till årsavgiften så det är ingen dålig affär om man räknar på det så.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-19, 23:23 #14
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Om du inte har råd så kan du ju skaffa finansering, exempelvis via DomainCapital.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-20, 00:54 #15
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 655
Coolt företag Emil_P men jag tror inte det kommer bli aktuellt i det här fallet.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-20, 12:31 #16
JLEs avatar
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
JLEs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
Jag har testat SEDO:s domain broker och de fungerar bra. Äger även ett antal 4L.com domäner.

Den sida jag rekommenderar är: http://4letternoob.wordpress.com/2008/07/1...om-price-guide/
JLE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017