Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Missnöjd kund hotar med att förstöra ryktet kring företaget

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-12, 10:40 #31
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag har precis som Lancelot stor förståelse för bägge sidor i den här diskussionen. Visst vore det i teorin bäst om alla hade möjlighet att sätta ner foten när man råkar ut för riktigt besvärliga kunder men alla måste också anpassa sig till verkligheten. En stor aktör som Telia eller ICA påverkas knappast nämnvärt av ett tiotal usla recensioner utan substans men för en liten e-handlare kan en enda person ställa till ganska stor skada om man har otur. Man gör då nog oftast bäst i att låta de större företagen, organisationer och lagstiftare ta striden för ens räkning. Det är lite grann som diskussionen om webbhotellen och attacker, ingen kan göra något åt situationen på egen hand utan man måste ta sitt ansvar genom att samarbeta med varandra.

@Westman: Du tror inte att övriga kunder mycket väl kan påverkas mer negativt av att e-handlaren tvingas lägga en massa tid och energi på att fortsätta bråka med EN enda kund? Man blir knappast glad och munter av en sådan konversation
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-12, 11:37 #32
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
@Westman: Du tror inte att övriga kunder mycket väl kan påverkas mer negativt av att e-handlaren tvingas lägga en massa tid och energi på att fortsätta bråka med EN enda kund? Man blir knappast glad och munter av en sådan konversation
Jag har väl aldrig sagt att man ska fortsätta att bråka? Snarare tvärt om.

Om du nu förstås inte anser att det enda alternativet till att ge kunden det den vill ha är att "fortsätta bråka" men då har du en helt annan syn på alternativen än vad jag har vilket jag också har angett tidigare.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-12, 20:28 #33
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag har precis som Lancelot stor förståelse för bägge sidor i den här diskussionen. Visst vore det i teorin bäst om alla hade möjlighet att sätta ner foten när man råkar ut för riktigt besvärliga kunder men alla måste också anpassa sig till verkligheten. En stor aktör som Telia eller ICA påverkas knappast nämnvärt av ett tiotal usla recensioner utan substans men för en liten e-handlare kan en enda person ställa till ganska stor skada om man har otur. Man gör då nog oftast bäst i att låta de större företagen, organisationer och lagstiftare ta striden för ens räkning. Det är lite grann som diskussionen om webbhotellen och attacker, ingen kan göra något åt situationen på egen hand utan man måste ta sitt ansvar genom att samarbeta med varandra.

@Westman: Du tror inte att övriga kunder mycket väl kan påverkas mer negativt av att e-handlaren tvingas lägga en massa tid och energi på att fortsätta bråka med EN enda kund? Man blir knappast glad och munter av en sådan konversation
Så är det verkligen. Tiden & Energin man får lägga ner på en missnöjd kund / dålig recension är helt enkelt inte värt det; speciellt för en mindre ehandlare.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017