Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-27, 14:44 #71
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Citat:
Originally posted by N!cklas@Jan 26 2006, 21:18
Någon som gått från att ha varit anmäld som privatperson till firma på TD?
Väntar på officiellt svar, men tror det kommer snabbare svar här
Jag skickade dom ett mail sen tog det bara en dag så hade de ändrat mig från privatperson till firma.
webbteknik är inte uppkopplad  
Oläst 2006-01-28, 16:37 #72
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Ny fråga: När jag kollar rapporten för Comviq har jag 4 st "iComviq Kontant GSM nykund" och 1 "iIQ-net Portering". Dock finns ingen notering om att något kommer betalas ut för detta... Nån som känner igen eller vet hur det funkar? Detta är under perioden 3/12-26/1
N!cklas är inte uppkopplad  
Oläst 2006-01-28, 17:07 #73
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Citat:
Originally posted by N!cklas@Jan 28 2006, 16:37
Ny fråga: När jag kollar rapporten för Comviq har jag 4 st "iComviq Kontant GSM nykund" och 1 "iIQ-net Portering". Dock finns ingen notering om att något kommer betalas ut för detta... Nån som känner igen eller vet hur det funkar? Detta är under perioden 3/12-26/1


Tidigare tråd.

Tidigare tråd.
Lundmark är inte uppkopplad  
Oläst 2006-01-28, 19:24 #74
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Det har visst tillkommit en ny funktion - sök kallas den visst.... Dumma jag!
N!cklas är inte uppkopplad  
Oläst 2006-01-30, 07:30 #75
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Carl -> Jag har försökt kontakta supportavdelningen i 3 olika ärenden via mail och support formuläret i olika ärenden men inte fått svar överhuvudtaget.
Första ärendet skickade jag in för ca 2,5 veckor sedan. Skall det verkligen ta sådan tid för er supportavdelning?
Vad har ni för supportfunktion egentligen? Tilldelar ni inte era inkommande ärenden något ärendenummer som måste följas upp? Tycker er support är under all kritik för ett börsnoterat företag.
Daniel29 är inte uppkopplad  
Oläst 2006-01-30, 10:23 #76
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej igen!

Fulton:
Jag har nu talat med vår techavdelning och fått svar.
F1: Som jag sa, vår referrer kommer från http://clk.tradedoubler.com+parametrar
F2: Dock så bör inte denna referrer synas då vår refferer bara är en redirect och då stannar den ursprungliga webbplatsens url kvar. Dvs att ingen rensning av deras url görs.

Daniel29:
Jag hänvisar till mitt tidigare svar till N!cklas - "Anledningen till att du har fått vänta lite extra länge på support senaste veckan är att ansvarig, Joakim Hedvalls, har varit på semester sedan förra onsdagen. Jag har efter bästa förmåga försökt hinna med detta också utöver mina vanliga arbetsuppgifter, men Joakim är tillbaka på måndag och då kommer snart svaren komma med sin vanliga hastighet."


Mvh Carl
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2006-01-31, 14:56 #77
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
När jag tittar i min rapport 'Felgenererad trafik' på TradeDoubler ser jag väldigt många sådana här rader:

Kod:
2006-01-24 	Ingen referrer url
Denna informationen är bristfällig. Kan ni kanske visa mer info? Jag vet dels inte vilken av mina sajter det gäller. En referer skulle sitta bra här...

Dessutom undrar jag vad ni menar med ordet 'felgenererad'. När jag tolkar ordet betyder det att någon har genererat trafiken på ett felaktigt sätt. Men så vitt jag vet blockerar exempelvis det populära programmet Norton alla referrers. Och det är väl inte att beteckna som fel?

Dessutom kan ju vem som helst generera vilken referrer som helst. Det krävs inte stora kunskaper för att kunna skicka en helt valid referrer fastän jag inte ens har varit på sidan ifråga. Därför undrar jag hur ni kan avgöra om en referrer är korrekt eller ej.

Jag känner att jag förlorar pengar på att ert system är bristfälligt. Enligt mitt tycke skulle en blank referrer inte generera ett fel - eftersom det är så vanligt att folk blockerar den. Hur tänker ni här?

En hel del av mina besökare kommer via Google Cache och klickar sig därifrån till butik via TradeDoubler. De går alltså aldrig in på min hemsida. Detta hamnar också i rapporten 'Felgenererad trafik'. Men jag kan inte heller här se vad som är fel. Felmeddelandet lyder:

Kod:
2006-01-24 http://64.233.183.104/search?q=cache:Uw6BlgpsNtYJ:www.minsajt.com
Här är det alltså inte ens någon förklaring varför trafiken är felgenererad.

Vore tacksam om ni kan ge mig information om hur jag i framtiden kan undvika denna konstiga felgenererade trafik. Jag är nog inte ensam som undrar detta...
swan är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-06, 10:43 #78
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Hur går det med supportmailen?
Jag har ännu inte fått svar på det jag skickat och det är många veckor sen nu...
nosnaj är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-06, 15:22 #79
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Jag har samma problem med "Ingen referrer url" och fel url... har mailat till supporten 2 ggr, men inte har jag fått något svar på en vecka!
Timofey är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-06, 16:27 #80
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej!

Fulton:
Inte i dagsläget. Våra kunder får ut den statistik som efterfrågas idag genom de rapporter de kan ta fram genom våra system.

Swan:
De punkter du tar upp är features som skulle vara till hjälp. Dock så kan man med relativt enkla medel få tillgång till den information du talar om med lite merarbete. Vilken sida den felgenererade trafiken gäller kan man få fram genom att välja de olika webbplatserna i drop down-menyn och testa sig igenom.

Ordet felgenererad är egentligen ett samlingsord för all trafik som kommer inte som inte är helt "rätt", oavsett om det beror på att Norton tar bort referrern eller om annonsen ligger på fel webbplats. Viktigt att lägga märke till är dock att ingen provision går miste pga detta. Avslut i form av leads och sales spåras trots att trafiken är felgenererad och ersättning betalas ut.

Om det rör sig om stora mänger felgenererad trafik med betäckningen "Ingen referrer URL" så beror detta troligtvis på specifika inställningar i ditt konto. Skicka ett PM med info så skall jag ta en titt på det.

Mvh Carl
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017