Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Värdering utav community scritp.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-20, 17:56 #1
misters avatar
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
misters avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
Vill ha det kodat för ett rimligt pris, några förslag hur mycket det kan kosta ?

Ursäkta stavfel etc.

Meny:


Allmänt - Senaste nytt om communityn, ska kunna lägga till och ta bort saker bäst man vill. Lägga till bilder som en lite banner till nyheten, oxå kunna
lägga in små bilder i nyheten. Ska kunna ha tjock stil, small stil, under strucken o.s.v. Ska oxå kunna länka olika sidor eller dylikt. Gärna olika färger oxå.

Spel Nyheter - Senaste nytt inom spel världen. Ska ha samma funktioner som nyheterna.

Intervjuer - Ska fungera på samma sätt som Allmänt / spel nyheterna.

Tuneringar - Ett vanligt cup system. 8 / 16 / 32 slots cuper. Ska vara så lätt som möjligt för medlemmarna att hitta. Anmälan ska bli accepeterad innan man
kommer med i cupen. Man ska också kunna få dra sig ur cupen utan problem. Cupen ska kunna gå att starta halv full. Är det 32lags cup men endast 16anmäld ska
man kunna starta den ändå. WB / LB - Gruppspel - Direkt. Antal grupper ska också kunna gå att välja.

Spel tillbehör - Ska kunna gå o lägga till lite info om t ex vent servers / bnc och även senast nytt om våra Public spel. Ifall det skulle gå att ordna
skulle det vara kul ifall det visade hur många slots det fanns på servern och hur många som var lediga. Även ett ip där det står till de olika spel serverna.
Ungefär som : 16 / 18
Bana: de_dust2
Beskyddad: Vac2
( En liten bild på banan )
Skulle vara kul om man kunde göra så man kunde tippa på olika fotbolls matcher och liknande. Man kan få ca 30BKR om dagen
så man kan tippa på laget!

Forum - Vanligt forum system. Folk ska kunna lägga upp trådar, kommentera. Admins ska kunna ta bort kommentar ifall dom är kränkande eller dylikt. Skulle
också vara bra om man gör en tråd att man kunde lägga upp en liten av sammanhanget i tråden. Självklart ska man kunna ta bort trådar också.

FAQ - Bara kunna lägga till olika frågor som kan komma upp.

Partners - Ladda upp en liten bild till dom som hjälpt oss. Skriva lite om dom

Kontakt - Bara vart dom kan nå oss och dylikt.

ALLA NYHETER OSV SKA KUNNA GÅ ATT KOMMENTERA.

När medlemmarna ska registera sig så får dom genomgå en vanlig regostration. Dvs att dom får fylla i namn, epost, gå med
på vissa krav som vi ställer för att det ska bli ordning. Medlemmarna kan sedan få ladda upp en liten bild på deras finniga
ansikten och skicka lite kärleks gästboks inlägg sen.

MVH !
mister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-20, 20:43 #2
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
Hej, det mesta borde du kunna använda ett vanligt cms till som tex dotnetnuke (.net-plattformen) eller Joomla (php). Det är nog själva cup-scriptet som du behöver ha någon att koda åt dig.
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-20, 21:11 #3
mikaelkrohne mikaelkrohne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 107
mikaelkrohne mikaelkrohne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 107
Här har du eventuellt ett cup-script
http://www.webmasternetwork.se/index...90&hl=cup&s=wn
mikaelkrohne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-20, 21:12 #4
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Lycka till och låt oss veta hur det går
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 10:39 #5
misters avatar
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
misters avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
Bara ett prisexempel hur mycket det kan kosta om det är kodat från gruden.
mister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 13:22 #6
misters avatar
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
misters avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
Citat:
Originally posted by goose@Oct 20 2007, 20:43
Hej, det mesta borde du kunna använda ett vanligt cms till som tex dotnetnuke (.net-plattformen) eller Joomla (php). Det är nog själva cup-scriptet som du behöver ha någon att koda åt dig.
Inte så inne på att använda freeware till ett community som är seriöst. ^^, men tack för tipset
mister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 13:55 #7
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Skulle nog vilja säga att det uppfattas som bra mycket mer seriöst att köra en erkänd freeware-lösning än en egenkodad lösning som håller tveksam kvalitet, såvida du inte är en fruktansvärt bra kodare. Dessutom går det att få de flesta CMSer att se ut som vad som helst med rätt template/theme.

Tror att det kan vara ett klassiskt problem att tycka att man behöver ha allting skräddarsytt efter sina egna "behov" när det i själva verket går att lösa med befintliga lösningar. Det som är viktigast är inte tekniken bakom siten utan materialet man pumpar in i den, så om jag var i din position skulle jag titta på vilka lösningar som finns tillgängliga nu och bygga därifrån. Väljer man t.ex Joomla eller Drupal så blir det ju gratis och man kan då lägga det kapialet på att utveckla innehållet eftersom ingen community växer såvida man inte har något som lockar användarna.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 15:02 #8
misters avatar
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
misters avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
Citat:
Originally posted by htiawe@Oct 23 2007, 13:55
Skulle nog vilja säga att det uppfattas som bra mycket mer seriöst att köra en erkänd freeware-lösning än en egenkodad lösning som håller tveksam kvalitet, såvida du inte är en fruktansvärt bra kodare. Dessutom går det att få de flesta CMSer att se ut som vad som helst med rätt template/theme.

Tror att det kan vara ett klassiskt problem att tycka att man behöver ha allting skräddarsytt efter sina egna "behov" när det i själva verket går att lösa med befintliga lösningar. Det som är viktigast är inte tekniken bakom siten utan materialet man pumpar in i den, så om jag var i din position skulle jag titta på vilka lösningar som finns tillgängliga nu och bygga därifrån. Väljer man t.ex Joomla eller Drupal så blir det ju gratis och man kan då lägga det kapialet på att utveckla innehållet eftersom ingen community växer såvida man inte har något som lockar användarna.
Så sant så, så Joomla är en bra grund och bygga på?
mister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 16:59 #9
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Utan att göra det här till en CMS-tråd så har jag fått uppfattningen, från egna tester samt det jag läst, att Joomla och Drupal är de bästa i dagsläget beroende på vad du har för bas att stå på och vad du vill åstakomma. Drupal är en enormt kraftfull CMS men har inte lika mycket bling i grunden som vad Joomla har och kräver mer jobb innan den ser ut som du vill.

Joomla har ett mycket starkt stöd från sin community men upppfattas som av vissa som ett sämre val jämfört med Drupal när det gäller driftsäkerhet och stabilitet.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-24, 07:05 #10
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 366
nudie nudie är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 366
Citat:
Originally posted by htiawe@Oct 23 2007, 13:55
Skulle nog vilja säga att det uppfattas som bra mycket mer seriöst att köra en erkänd freeware-lösning än en egenkodad lösning som håller tveksam kvalitet, såvida du inte är en fruktansvärt bra kodare. Dessutom går det att få de flesta CMSer att se ut som vad som helst med rätt template/theme.
Tror att det kan vara ett klassiskt problem att tycka att man behöver ha allting skräddarsytt efter sina egna behov när det i själva verket går att lösa med befintliga lösningar. Det som är viktigast är inte tekniken bakom siten utan materialet man pumpar in i den, så om jag var i din position skulle jag titta på vilka lösningar som finns tillgängliga nu och bygga därifrån. Väljer man t.ex Joomla eller Drupal så blir det ju gratis och man kan då lägga det kapialet på att utveckla innehållet eftersom ingen community växer såvida man inte har något som lockar användarna.

fast är det inte det han tänkt betala för? Någon som kan koda en communitylösning som passar honom i bra kvalité?
om jag skulle betala för att någon skulle programmera något åt mig, skulle ju jag förvänta mig kvalité.
nudie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017