Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning från google

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-02, 20:10 #61
mindgems avatar
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
mindgems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
Citat:
Originally posted by fotojoc@Aug 2 2005, 16:54
Som AnOnYmUs skrev det stod i brevet.

"Vi förstår att du vill ha mer specifik information om de ogiltiga klick som vi har observerat. På grund av att vårt övervakningssystem är patentskyddat kan vi inte avslöja några särskilda detaljer om dessa klick."

Detta argument från Google är löjligt. De kan inte avslöja vilka klick som är ogiltiga på grund av att deras övervakningssystem är patentskyddat!!!

De blandar ihop äpplen med bananer.....

Först och främst så är ett patent offentligt. Vill jag veta hur deras övervakningsystem funkar så kan jag läsa mig till det.

Att inte avslöja vilka klick som är ogiltiga tyder på att dom inte har bra argument. D.v.s. de har väldigt svaga bevis. Undrar om detta skulle hålla i rätten om det gick så långt.

Jag har ännu inte fått svar från deras legal-avdelning.....
Ska bara påminna om att alla dessa texter förutom ditt namn är standardtexter som de klistrar in i mailet. Den Svenska avdelningen får inte skicka jota som inte är skrivet och översatt av Googles juristavdelning. När det är brist på riktiga, riktade svar får du ett löjlig "patent" svar.
mindgem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 21:45 #62
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
Om google nu kan identifiera oärliga och ogiltiga klick kan man väl ignorera dessa som en säkerhetsåtgärd mot att adsense-annonsörer och adwordskunder slipper bli utsatta för komplotter och slipper bli avstängda för att de har tokiga besökare. Sen bör de även i varje upptäckt fall kontrollera så att man inte har något "klicka på denna annons för att nå materialet" på sin sida.
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 13:56 #63
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Vi är också stoppade utan motivering och vi har absolut INTE själva genererat några ogiltiga klick.
Vi har försökt få ta i google men hittills har vi inte ens fått ett 'papegojsvar'. Mycket surt att bli blåsta på pengar som vi har tjänat in :-( Varning för Google!

Är det någon som har något vettigt alternativ ? Vi använde double ett tag men det gav bara c:a 1/10 i intäkter av vad vi fick in (borde ha fått in) via google.

En annan fråga om google. När vi började fick vi inte ut pengar för att vi skulle registrera en PIN kod som dom redan hade skickat (enligt dom). Vi fick koden först efter att vi begärde den på nytt. Sedan hörde jag av en kollega att det var samma sak för dom. Är detta något dom sätter i system för att hålla inne pengarna!!? Någon som fått sin PIN kod utan att fråga "igen" ??
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 14:11 #64
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Citat:
Originally posted by Conth@Aug 5 2005, 13:56
En annan fråga om google. När vi började fick vi inte ut pengar för att vi skulle registrera en PIN kod som dom redan hade skickat (enligt dom). Vi fick koden först efter att vi begärde den på nytt. Sedan hörde jag av en kollega att det var samma sak för dom. Är detta något dom sätter i system för att hålla inne pengarna? Någon som fått sin PIN kod utan att fråga igen ??
Jag fick pin-koden utan att behöva säga något.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 14:12 #65
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Att de håller inne lite på pengarna kan man nog säga.. det tar ju ett tag från att man tjänat in dem tills att man får dem. Men jag tror knappast att de medvetet fördröjer utskickningen av PIN-koden.

Er sida kanske bröt mot deras regler tex? Inte hade tillräckligt med kvalitativ trafik (låg konverteringsratio hos annonsörerna) eller nån av många andra anledningar. Att vara affiliate hos google är inte en rättighet. Däremot kan man nog önska att de skulle sköta uppsägningarna lite snyggare ibland
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 14:55 #66
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Det som stod vid uppsägningen var ju anledningen "ogiltiga klick". Svårt att se vad vi skulle bryta mot för regel överhuvudtaget på vår sida, och nog har vi hyfsat med trafik...

Självklart är det ingen rättighet att använda google, men vi har trots allt visat en hel del reklam och "tjänat" pengar utan att få ersättning och det känns inte OK.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-05, 16:54 #67
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Det är precis samma sak som hände mig. Våran sajt har inte heller genererat ogiltiga klick men likt förbannat får man papegojsvaren. Det roliga är väl att avstängningen skedde precis i slutet av månaden innan man ska få betalningen. Och inte kan dom ge svar på NÄR fusket skedde eller dom "ogiltiga klicken". Ja tycker det luktar rutten fisk om Adsense. Så nu vet man inte hur länge man har visat "gratis" reklam för annonsörerna och Adsense.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017