Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som vill starta ett "nytt" tradedoubler

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-15, 07:11 #11
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag tycker tanken och idéen verkar mycket bra. Jag kan tänka mig att lägga 20-30k i ett projekt om jag verkligen tror på det. Jag har ett antal webbplatser som jag skulle vilja marknadsföra men har varken lust att betala TD uppläggning/månadsavgiften eller doubles skumma differentierade avgifter.

Affiliate annonsering är ENORMT stort i USA och redan nu i Sverige växer online marknadsföringen mycket fort. Så jag tror att det finns en enorm potential.

Men det måste som sagt vara ett mycket bra projekt och inte bara visioner. Konkreta idéer och förslag och folk som kan genomföra detta. 100 tals ägare tror jag inte på, max 4-8 pers. Men får man in så många som alla är bra på sin bit så tror jag det finns alla möjligheter till framgång. Gärna 2-3 programerare, 1-2 designers, 1-2 ekonomi, 1-2 marknadsföring.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-15, 08:28 #12
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Jo, jag menar att jag förstår inte vad som skiljer denna "nya" idé från det som redan finns?

Att det startas av egenföretagare och entreprenörer? Det är inga argument för mig. Tycker inte det verkar genomtänkt helt enkelt eller så har jag missat något. Det kanske är underförstått precis vad tradedoubler och deras kollegor är dåliga på?
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-15, 10:03 #13
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
hej,
Det som vore mest intressant vore att göra det till ett nätverk där man antingen kunde få ut cash eller ha kvar pengarna på sitt konto och använda dem till att betala visningar av sina egna banners/textlänkar. (då alla som har en webbsida att lägga annonser på även, antagligen vill göra reklam för sin sida) Jag tror att ett nätverk av intresserade skulle vara bra för komma igång med ett sådant projekt. Jag är intresserad och kan nog komma med en del ideer.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-15, 14:16 #14
donlino donlino är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 6
donlino donlino är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 6
Noseel, jag är definitivt intresserad. Skriv upp mig på intresselistan ;)
donlino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-15, 14:28 #15
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag förstår inte riktigt din motivation här eg. noseel. Du har en site klar, varför behöver du ha in ytterligare medlemmar? Tror du inte på din ide nog för att folk skall gå med av sig själva?

Det verkar lite "fishy" när du först framställer ideen som att det är något som skall göras i samråd och du sedan plockar fram en mer eller mindre färdig lösning ur bakfickan. Varför investera 100k i ett aktiebolag när du istället kan använda de 100k för att marknadsföra annonsnätverket.

Det ett annonsnätverk behöver idag är att det är mångsidigt, annonsplats och annonsköpare tror jag inte att WN skulle ha nåt jätteproblem med att kunna få fram - däremot måste det vara på vilkor som alla kan ställa upp på. De krav du ställer ter sig mer och mer orimliga mot den bakgrunden.

Det jag tror vi skulle behöva är en annonsmarknadsplats där man via ett enkelt system kan köpa exponering antingen via flatrate / impressions på specifika siter eller per klick och kanske ha möjlighet att begränsa vilka siter som får visa annonser.

Istället för att låta pleti och kleti vara med, låt bara betrodda siteägare vara med. Det är volymer som säljer. Låt sedan folk ta del av vinsten istället för att en person skall sitta och håva in stålar på alla andra.

Det är synergi.

Edit:
Det har kanske sagts förrut, men varför kan inte bara någon koda en enkel sida för WNs medlemmar där man kan bjuda ut sin "site" så får helt enkelt köpare av annonser lägga bud via PM. Det är självklart lite känsligt att ge detaljer om den här typen av grejer publikt, men kräv inloggning och låt tex antal besökare vara en av tre "få, medel och högt" där WNs admins specificerar gränserna. Sedan får resten redas ut mellan köpare och säljare.

Det kanske tom räcker med ett forum där varje medlem får skapa EN tråd där man postar info om sina siter enligt en mall.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-15, 16:48 #16
Martz Martz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 9
Martz Martz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 9
Jag hakar upp mig på att ni hela tiden återkommer till det faktum att textlänkar är bra för att de är diskreta. Vad är det som säger att en annonsör vill vara diskret? Marknadsföring handlar ju om att synas - att nå ut med ett budskap.

Jag tycker att textannonser är bra för att de är ekonomiska och genererar relativt många klick. Synd bara att de inte kunde vara lite mindre diskreta. Om ni får igång siten lovar jag dock att bli annonsör!
Martz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-15, 17:49 #17
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Martz@Apr 15 2005, 15:48
Jag hakar upp mig på att ni hela tiden återkommer till det faktum att textlänkar är bra för att de är diskreta. Vad är det som säger att en annonsör vill vara diskret? Marknadsföring handlar ju om att synas - att nå ut med ett budskap.

Jag tycker att textannonser är bra för att de är ekonomiska och genererar relativt många klick. Synd bara att de inte kunde vara lite mindre diskreta. Om ni får igång siten lovar jag dock att bli annonsör!
Jag vet inte om jag kan hålla med om att det är det "diskreta" som vi framhåller mest. Givetvis tycker vi också att det är mycket positivt att textannonser bevisligen genererar fler klick. Det ena behöver inte förta det andra. Att annonserna upplevs diskreta har sitt värde i att ingen "skräms bort" från sajten, så som vissa besökare faktiskt gör när man har blinkande banners. Det gäller i mycket högre grad medelålders och äldre då, det skrämmer inte bort så många tonåringar (kanske inte någon?).
Om man gör egna textannonser kan man naturligtvis göra dom mindre diskreta - med fet röd text t.ex. - men det har visat sig, rent praktiskt, att det ger inte fler klick utan tvärtom. Det verkar kanske märkligt för många, men jag tror att det handlar om en psykologi på en ganska hög nivå - folk har först reagerat emot hur reklamen på nätet har sett ut och uppskattar sedan en förändring åt det hållet med diskreta textannonser - om man får en positiv inställning till något man ser så kan nog det leda till t.ex. ett klick. Nu är inte jag psykolog och det finns säkert psykologer som just nu studerar det ämnet, man får väl hålla ögonen öppna om det dyker upp någon rapport.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-16, 01:34 #18
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Skriv även upp mig, kan stå för en del kod..
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-23, 18:31 #19
Hjalmars avatar
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad
Medlem
Hjalmars avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 151
Vad händer med projektet?

Jag har anmält intresse, men inte fått något svar...
Hjalmar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-23, 21:30 #20
noseel noseel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 76
noseel noseel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 76
Hej!
Ledsen att det har tagit lite tid. Jag håller på att räkna på projektet och sammanfatta idén i en enkel affärsplan eller vad man skall kalla det. Jag kontaktar dig (och andra som var intresserade) så snart som möjligt.

/Johan
noseel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017