Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem skapa en ASP.NET 2.x - websida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-02, 09:46 #1
fiend fiend är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 25
fiend fiend är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 25
Hej

Har provat lägga upp en ASP 2.x - site i windows 2003-burken, men inte fått det att fungera. Den klagar och skriver ut "Server Application Unavailable".

Finns det någon steg för steg- guide för hur man lägger upp en ASP 2.x - site korrekt?
Har en del andra siter som ligger uppe som kör både 1.x och 2.x på servern, men dem har sina siter i en virtuell katalog som körs med separata application-pools. T.ex www.domän.se/www eller www.domänen.se/minsite
Dock aldrig www.domänen.se

Har sökt på google och försökt hitta hur man ska på ett enkelt sätt lägga upp rättigheter, siter etc men helt fastnat.

Någon som kan ge råd, tips eller bra länkar?

Tack på förhand.

Mvh Fredrik
fiend är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-02, 09:50 #2
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Utan att ha kollat om detta är relaterat till just ditt felmedd, men två saker som måste göras som jag minns att jag själv hade lite problem med innan jag fick till:

1) I sitens properties måste du ange att det är .net framwork 2 som ska användas (åtminstone på min server så defaultar den till 1.1), är på någon av properties-flikarna
2) du kan inte dela application pool med en app/sajt som kör en annan version av .net. Skapa en egen för att vara på säkra sidan.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017