Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Proinet nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-14, 22:27 #121
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Originally posted by webbteknik@Feb 14 2008, 23:22
Har just talat med dem över tele. Det är web03 som jag ligger på informerade de mig om, dvs den värst drabbade. De trodde att mina webbplatser skulle komma upp igen någon gång under morgondagen. De har dock som andra redan nämnt här en gammal backup, dvs out of date.
Men det positiva med det hela är att databaserna är helt orörda så dessa är helt som de ska. Dvs det är bara html/php filer och liknande som tas från den gamla backupen. I alla fall mitt fall så är det bra då de flesta av mina webbplatser är mer eller mindre dynamiska dvs databasdrivna vilket också betyder att mer eller mindre ingen information för mig kommer att vara förlorad om det dom nu sa skulle vara korrekt.
Betyder det att även min blogg i wordpress klarar sig oskadd? Men hur blir det med mailen, går det att maila till min mail...? Försvinner några mail? Jag förstår då ingenting...
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 22:28 #122
pajass avatar
pajas pajas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 210
pajas pajas är inte uppkopplad
Medlem
pajass avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 210
fattar inte vf dom ska byta lösen på våra mail konton med?
kan dom inte bara uppmana alla deras kunder att SJÄLVA byta lösenord, skulle vatt fan så mkt lättare än att vänta på ett lösenord! .. med tanke på att posten är förbanat sega med + att det tar säkert tid för dom på Proinet att skicka lösenorden med!
pajas är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 22:29 #123
Staffanoss avatar
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
Staffanoss avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Låter bra Webbteknik ! om någon av er drabbade skulle vilja länka från min sida, så ge mig ett mail (hotmail funkar)


Alla hjärtans dag 2008 kommer vi minnas för lång tid framöver..
Staffanos är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 22:34 #124
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Låter bra Webbteknik ! om någon av er drabbade skulle vilja länka från min sida, så ge mig ett mail (hotmail funkar)
Vad menas med det manne? Jag förstår inte. Förklara gärna för en oklok herre som jag!
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 22:36 #125
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Citat:
Originally posted by JimmyOh@Feb 14 2008, 23:27
Betyder det att även min blogg i wordpress klarar sig oskadd? Men hur blir det med mailen, går det att maila till min mail...? Försvinner några mail? Jag förstår då ingenting...
Förutsatt att det stämmer som de sa, att databaserna är helt orörda så kommer din blogg att vara som när du sist såg den. Förutsatt att du inte gjort några ändringar i .php sidorna som är nyare än deras backup.

Vad som gäller mailen vet jag inte, då jag själv inte kör någon mail genom dem frågade jag heller inte om detta. Men det känns väl inte allt för otroligt att dom har en extern mailserver, dvs att mailen inte lagras på samma burk som webbsidorna, då bör i alla fall alla gamla mail finnas kvar. Men det är bara en spekulation från min sida. Någon av WNs medlemmar som själva driver webbhotell kan kanske informera lite mer om hur detta sköts hos dem?
webbteknik är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 22:55 #126
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
*Håller tummarna*

Men det här med att få lösenorden via brev är ju ohållbart, säkert enligt säkerhetsstandard, men ändå. Det lär ju som sagt ta ett par arbetsdagar, och det har jag inte tid att vänta på. Det måste ju gå att lösa på annat sätt...

Jag hoppas att någon som driver eget webbhotell är här i krokarna och kan svara på frågorna. Vore ju guld.
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:18 #127
stareyes avatar
stareye stareye är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 23
stareye stareye är inte uppkopplad
Nykomling
stareyes avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 23
Är ÅF-kund hos ProInet sedan 2006 ligger därmed tyvärr på web03. Har faktiskt varit nöjd med dem trots allt som strulat för dem, mest för att jag alltid fått blixtsnabba svar hos supporten och Kjetil hjälper alltid till och verkar aldrig sova! Det är först efter det som hänt idag som jag börjat fundera om jag är tvungen att byta, då jag har ett flertal företag under mig som är beroende av att allt funkar. Jag vill helst inte byta, och jag vill tro gott om ProInet och att de gör allt de kan just nu. Är lite rädd för att ställa mig i ny skottlinje om jag går över till något annat. ProInet kan väl inte stå i skottlinjen hela tiden? Hur bör jag tänka i det här läget?
stareye är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:28 #128
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Angående mail som folk har skickat under nertiden, så är det väl så att sändande mailserver inte når mottagande (pga DNS) och försöker skicka om mailet många gånger under lång tid innan den ger upp?

Jag provade att skicka mail till mig själv från en annan mailadress på en Exchange-server och har ännu inte fått något meddelande om att något gått galet. Antar att Exchange-servern snart kommer meddela mig att det är problem att få fram mailet, men att den försöker igen flera gånger under lång tid innan den ger upp.

Se på fan. Nu kom några mail in i skrivande stund. Jag återkommer.
Adam N är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:32 #129
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Jag har en viktig fråga... Jag ligger på Proinets server genom ett ÅF-företag, nämligen OneVision, och jag undrar om du vet stareye vad som händer om jag nu pekar om mina domäner till ett annat webbhotell, om Proinet väljer att ta bort mitt gamla material som ligger hos dom? Eller om jag kan återkomma och hämta mina gamla mail etc...? Vore tacksam för svar...
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 23:32 #130
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Måste väl betyda att DNS:en är uppe?

Bara ett "Tråd prenumerations svarsmeddelande"-mail från WN dock, för JimmyOh sin "Håller tummarna" post ovan.
Adam N är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017