Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bäst mailhost utomlands?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-22, 10:48 #11
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av EmilG Visa inlägg
Jag är otroligt nöjd med gmail... har svårt att se att någon kan slå dem.
Vilka andra har du provat med då? Tror det beror mycket på att vanliga webbhotell inte har flugpappersepostadresser som man analyserar och justerar filter efter.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-22, 10:55 #12
EmilG EmilG är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
EmilG EmilG är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Vilka andra har du provat med då? Tror det beror mycket på att vanliga webbhotell inte har flugpappersepostadresser som man analyserar och justerar filter efter.
Vad menar du?

Jag ställer aldrig in några filter... gillar inte det. (på gmail sköts allt helt automatiskt)

Just nu kör vi inmotionhosting... förr hade vi binero.

Det finns säkert bättre som är gratis men kommer de ens i närheten av gmail?
EmilG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-22, 12:15 #13
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av EmilG Visa inlägg
Vad menar du?

Jag ställer aldrig in några filter... gillar inte det. (på gmail sköts allt helt automatiskt)
Nej du ska inte behöva utan det ska ditt webbhotell sköta.

Citat:
Ursprungligen postat av EmilG Visa inlägg
Det finns säkert bättre som är gratis men kommer de ens i närheten av gmail?
Bra fråga, man får helt enkelt prova de som finns, några av våra anställda får ofta riktiga email på gmail som tolkas som spam, samt i våra loggar så framgår det att utgående email från oss blockeras ofta av gmail, från loggen:
Kod:
To protect our 421-4.7.0 users from spam, mail sent from your IP address has been temporarily 421-4.7.0 rate limited. Please visit 421-4.7.0 http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.html to review our Bulk 421 4.7.0 Email Senders Guidelines.
Och då skickar vi inte ut speciellt mycket email till gmail, och resultatet är att våra kunders epostadressater klagar på att emailen inte kommer fram, så jag tycker inte gmail fungerar speciellt bra. Och hotmail ska vi inte prata om, fungerar uruselt.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-22, 21:28 #14
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 198
Egen VPS för några tior per månad.
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-22, 23:34 #15
EmilG EmilG är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
EmilG EmilG är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Bra fråga, man får helt enkelt prova de som finns, några av våra anställda får ofta riktiga email på gmail som tolkas som spam, samt i våra loggar så framgår det att utgående email från oss blockeras ofta av gmail, från loggen:

Och då skickar vi inte ut speciellt mycket email till gmail, och resultatet är att våra kunders epostadressater klagar på att emailen inte kommer fram, så jag tycker inte gmail fungerar speciellt bra. Och hotmail ska vi inte prata om, fungerar uruselt.
Det är väl det som är risken med ett spam-filter, att den kan plockar bort andra mail också, dock har inget mail någonsin försvunnit för mig som jag vet iaf (så troligtvis inget viktigt). Känns som gmail har mkt bra koll på hur de ska sortera mail från större företag. Deras kampanj-inbox är en bra uppfinning.
EmilG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-26, 23:25 #16
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
Jag lägger också min röst på Google Apps. Jag har provat många andra men inte haft sådan bra erfarenhet som på Google.

Dock har jag fått varningar från mitt webbhotell. Jag har nämligen runt 20 e-post adresser som jag vidarebefordrar till min domain hos Google Apps. Webbhotellet uppmanar mig att använda POP i mitt Google-konto för att hämta dessa mejl istället för att vidarebefordra. För att om Google ser tusentals mejl vidarebefordrat från samma server så kan de svartlista den servern. Jag har inte gjort några ändringar än och har inte sett några problem. Men det är något jag håller utkik efter.

Lite blåögt litar jag mer på Google än mina webbhotell. Anledningen är att Google säger dom har ett system som flaggar anställdas aktivitet om dom börjar nosa i folks mejlkonton. Jag har tre olika webbhotell som säger sig inte ha några sådana varningssystem. Dock så säljer ju Google dina mejl-ord till annonsörer.
amagab är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-27, 06:11 #17
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av amagab Visa inlägg
Dock så säljer ju Google dina mejl-ord till annonsörer.
...betydligt mer än så. En kund fick en härlig påminnelse i telefonen från nån Google-app att hans flyg lyfte om ett par timmar. Det fanns inget i någon kalender utan Google läste av hans Gmail efter flygtiden.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-27, 11:13 #18
btngs avatar
btng btng är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 375
btng btng är inte uppkopplad
Flitig postare
btngs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 375
Citat:
Ursprungligen postat av gotserved Visa inlägg
Egen VPS för några tior per månad.
Är det inte ganska svårt att hålla igång en mailserver vad gäller konfigurering etc etc?
btng är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-27, 18:08 #19
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
amagab amagab är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 206
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
...betydligt mer än så. En kund fick en härlig påminnelse i telefonen från nån Google-app att hans flyg lyfte om ett par timmar. Det fanns inget i någon kalender utan Google läste av hans Gmail efter flygtiden.
Det är Google Now du pratar om, som är en del av Android numera. Ja, som du säger så scannar dom din email. Jag har fått notifieringar att ett paket precis levererats hem (dom ser dina tracking nummer) och händer en olycka på min körrutt hem från jobbet så uppmanar mig den det. Dock går det att stänga av allt som Google Now gör.

Ursäkta, det var inte meningen att för diskussionen till ett annat ämne.

Dock, jag har kört min egen mailserver både på VPS, hos webbhotell, och egen server och kan lätt säga att Google Apps är det som funkar bäst för mig. Väldigt lite administration, bra spam kontroll, snabbt, stabilt, säkert, etc.
amagab är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017