Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


IDG´s grundare har avlidit

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-03-31, 14:26 #21
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Det jag har svårast för med IDG är att så många artiklar är så uppenbart köpta. Speciellt Microsoft verkar utnyttja denna möjlighet väldigt frekvent.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-31, 18:13 #22
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Citat:
Ursprungligen postat av kodochredbull Visa inlägg
Istället för att försöka besvara dina frågor så kan jag bara säga att jag inte håller med dig. Jag anser inte att man kan kämpa mot ojämställdhet med ojämställda metoder. Precis som att man inte kan kämpa mot sexism med sexism, rasism med rasism osv. Hat föder hat, det är inte mitt fel att det finns folk som inte behandlar alla lika så jag bör inte bli bestraffad för det.
Men det blir ju inte ojämställda metoder eftersom kvinnor är ojämnställda med män. Nej, det må inte vara fel ditt fel personligen, men samtidigt förändrar man inget om man inte bidrar med något. Det kanske låter löjligt, men att sluta använda "hora", "bög", etc som svordomar är en bra början (och nu säger jag inte att du använder dem).

Citat:
Ursprungligen postat av kodochredbull Visa inlägg
Tyvärr anser jag att jag blir / har blivit det, och IDG är duktiga på att förstärka det vilket gör så att jag så klart känner ett hat mot den tidningsskriften. Det är min personliga uppfattning som någon frågade om, förstår inte varför jag måste blir påhoppad angående det även här.
Att ifrågasätta någon är inte att hoppa på någon, och sen är det ett forum och då får man räkna med att bli emotsagd.

Citat:
Ursprungligen postat av kodochredbull Visa inlägg
För framtida diskussioner, var god skriv inte saker som: "Nu när kvinnorna lyfts fram så reagerar du eftersom du är van att se män ta plats (utan att du kanske tänker på det).". Det är fruktansvärt irriterande att få åsikter placerade på en, speciellt när du underminerar min intelligens. Du verkar ju dessutom inte alls läst vad jag har skrivit då jag tydligt skrev innan hade jag inte reagerat om de inte hade nämnt något om att det just var en kvinna och istället bara skrivit om vad personen har gjort.
Det kanske var dumt formulerat, men det betyder inte heller att jag har fel - det kan ju faktiskt vara så att du inte tänkt på varför du reagerat så tidigare.

Jo, jag läste allt du skrev, men samtidigt var mina svar inbakade i det andra jag svarade på - och som jag skrev i paragrafen ovanför den här.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-31, 19:14 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av kodochredbull Visa inlägg
Jag är som sagt inte intresserad av att få en politisk uppfattning kastad på mig hela tiden när jag läser en tidning som bör handla om IT och teknik.
Det krävs en förändring på alla plan i samhället och då kan naturligtvis inte heller tidningar om IT och teknik ställa sig utanför. Det funkar liksom inte att Fredrik Reinfeldt en dag säger att "nu ska Sverige bli jämställt" och dagen därpå så är allt frid och fröjd Betydligt fler måste engagera sig för att en verklig förändring ska ske. Jag är dock övertygad om att även de IDG-artiklar där det finns kvinnor med också har en anknytning till IT och teknik
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017