Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Plagiatör

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-06-23, 19:33 #1
CatWeb CatWeb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 4
CatWeb CatWeb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 4
Hej!
Tack att ni vill ha mej med!
Kanske efter sommaren, jag skall nämligen för första gången på 2 år ta lite semester!
Jag känner mig väldigt slutkörd just nu.

Kanske skulle ni kunna hälpa mej med att ta itu med en plagiatör på CatWeb, www.catwebb.se (äger också www.dinannons.com)
Denna har under en tid hållit på att tjata på mig om gratisannonseringoch hämnas väl på detta sätt.
Han försöker slå mynt av mitt inarbetade sitenamn CatWeb med sitt snarlika domännamn catwebb.se.
Även med uttrycket "CatWebb - Webbkatalog" som anspelar på min logga "CatWeb Webbkatalog".
Han skriver nederst på sidan "1999-2003 catwebb.se".
Domänen är registrerad 2003-06-16.

Vad göra???

Cat
CatWeb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-23, 19:34 #2
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by CatWeb@Jun 23 2003, 05:33 PM
Hej!
Tack att ni vill ha mej med!
Kanske efter sommaren, jag skall nämligen för första gången på 2 år ta lite semester!
Jag känner mig väldigt slutkörd just nu.

Kanske skulle ni kunna hälpa mej med att ta itu med en plagiatör på CatWeb, www.catwebb.se (äger också www.dinannons.com)
Denna har under en tid hållit på att tjata på mig om gratisannonseringoch hämnas väl på detta sätt.
Han försöker slå mynt av mitt inarbetade sitenamn CatWeb med sitt snarlika domännamn catwebb.se.
Även med uttrycket "CatWebb - Webbkatalog" som anspelar på min logga "CatWeb Webbkatalog".
Han skriver nederst på sidan "1999-2003 catwebb.se".
Domänen är registrerad 2003-06-16.

Vad göra???

Cat
Inte mycket, att du ens bryr dig?
Om du bryr dig och lägger ner en massa tid och energi så har han isf vunnit.

Du kan inte göra något förutom att inte bry dig.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-23, 20:29 #3
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Håller med om att du egentligen inte ska bry dig. Din sida är många gånger större och att i huvudtaget lägga kraft och tid på människor som inte kan komma på något eget är onödigt.

Tror faktiskt inte ens att det finns något du kan göra. Som jag uppfattar det har han inte gjort något olagligt.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-23, 20:40 #4
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Inte mycket, att du ens bryr dig?
Om du bryr dig och lägger ner en massa tid och energi så har han isf vunnit.

Du kan inte göra något förutom att inte bry dig.
Citat:
Håller med om att du egentligen inte ska bry dig. Din sida är många gånger större och att i huvudtaget lägga kraft och tid på människor som inte kan komma på något eget är onödigt.

Tror faktiskt inte ens att det finns något du kan göra. Som jag uppfattar det har han inte gjort något olagligt.
Vänta tills nån gör nåt liknande med er egen sida som ni har kämpat med i massa år, så får vi se om ni skulle brytt dej eller inte, först är Catweb.se registrerat så borde det vara lika "confusing simular" som ex google & googel.

Är det inte det så skall då inte jag ha nåt sammarbete med dessa i framtiden då jag vet vad dom kan göra om dom inte är nöjda, tilläggas skall är att jag själv personligen funderat på hur många månaders fängelse man kan ta för att få ge igen mot personer som kopierat tv.nu rakt av.

Jag förstår helt klart din ilska!

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-23, 21:06 #5
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
Fårstår dig helt men vet inte vad du kan göra mer än vad du redan gjort dock.

I alla fall jag kommer att undvika dinannons.se tills vidare då jag starkt ogillar sådant här med ripp-offs och liknande.
pikkenix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-23, 21:25 #6
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by WN@Jun 23 2003, 06:40 PM
Citat:
Inte mycket, att du ens bryr dig?
Om du bryr dig och lägger ner en massa tid och energi så har han isf vunnit.

Du kan inte göra något förutom att inte bry dig.
Citat:
Håller med om att du egentligen inte ska bry dig. Din sida är många gånger större och att i huvudtaget lägga kraft och tid på människor som inte kan komma på något eget är onödigt.

Tror faktiskt inte ens att det finns något du kan göra. Som jag uppfattar det har han inte gjort något olagligt.
Vänta tills nån gör nåt liknande med er egen sida som ni har kämpat med i massa år, så får vi se om ni skulle brytt dej eller inte, först är Catweb.se registrerat så borde det vara lika "confusing simular" som ex google & googel.

Är det inte det så skall då inte jag ha nåt sammarbete med dessa i framtiden då jag vet vad dom kan göra om dom inte är nöjda, tilläggas skall är att jag själv personligen funderat på hur många månaders fängelse man kan ta för att få ge igen mot personer som kopierat tv.nu rakt av.

Jag förstår helt klart din ilska!

WN
WN, det finns nog inte många sidor som folk inte kopierat rakt av.
Hon äger catweb.se och någon annan catwebb.se, webb eller web.

Jag säger bara lägger hon ner sin tid på att bry sig är hon den
stora förloraren och han den stora vinnaren.

Vilka ha kopierat tv.nu?
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-23, 21:31 #7
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Pekay@Jun 23 2003, 07:25 PM
WN, det finns nog inte många sidor som folk inte kopierat rakt av.
Hon äger catweb.se och någon annan catwebb.se, webb eller web.

Jag säger bara lägger hon ner sin tid på att bry sig är hon den
stora förloraren och han den stora vinnaren.

Vilka ha kopierat tv.nu?
Pekey jag tror du snöat in på domännamn och inte för att vara sån men när du får igång din första site (har inte sett nån än) och någon rippar den rakt av och dessutom köper ett domännamn som är en felstavning på ditt namn först då kommer du förstå vad hon/jag menar. Om detta sedan är en prestation som är gjord pga att motparten inte ville gratislänka till en kommersiell sida så är det ännu värre enligt mej.

Listan på dom som kopierat tv.nu kan göras lång, tror även jag la ut lite exempel när du var på semester.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-23, 21:34 #8
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Först och främst, hej Cat!

Till att börja med, det är verkligen kul att ha dig med här i gänget på WN! Jag var i kontakt med dig för några år sedan när jag startade min första firma, vet dock inte om du kommer ihåg mig, men som sagt, det är kul att ha dig här!

Eftersom Catweb inte är ett registrerat varumärke är det svårt ur rättslig aspekt.

Jag hade förmodligen hotat med jurister etc och försöka få dem att släppa domänen frivilligt (mot viss ersättning) innan du "går vidare med fallet till dina jurister".

En annan fråga Cat, har inte du undervisat i Kristianstad på högskola eller komvux eller liknande? En bekant hade dig som föreläsare för något år sedan om jag minns rätt.. Bor du i Kristianstad-trakten?


Mvh, Tobias
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-23, 21:34 #9
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by WN+Jun 23 2003, 07:31 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (WN @ Jun 23 2003, 07:31 PM) <!--QuoteBegin--Pekay@Jun 23 2003, 07:25 PM
WN, det finns nog inte många sidor som folk inte kopierat rakt av.
Hon äger catweb.se och någon annan catwebb.se, webb eller web.

Jag säger bara lägger hon ner sin tid på att bry sig är hon den
stora förloraren och han den stora vinnaren.

Vilka ha kopierat tv.nu?
Pekey jag tror du snöat in på domännamn och inte för att vara sån men när du får igång din första site (har inte sett nån än) och någon rippar den rakt av och dessutom köper ett domännamn som är en felstavning på ditt namn först då kommer du förstå vad hon/jag menar.

WN [/b][/quote]
Nu tycker jag visserligen att det var klantigt att inte ta catwebb.se eftersom vi på svenska säger webb och inte web och på engelska web.
Ska jag dessutom vara ärlig visste jag inte ens att catweb.nu existerade förut!

Men iaf, varför bry sig?
Finns en massa saker att lägga ner sin tid och energi på.


Frågan är varför hon ska vara arg?
Är det för att hon/han tagit ett namn som är snarlikt?
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-23, 21:36 #10
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Min uppfattning är att om man gör ett plagiat av en sida så faller det alltid tillbaks på en själv. Hoppas att hans kassa plagiat drar ner http://www.dinannons.com/ i skiten. Catweb(riktiga) har trots allt många besökare och väldigt många stam-besökare. Dinannons.com känns mest som en halvkass ripp på Blocket...

Föresten, admin, blir det någon "Svarta listan" eller nåt sånt så man kan bli varnade för sånna här personer...?

Citat:
Nu tycker jag visserligen att det var klantigt att inte ta catwebb.se eftersom vi på svenska säger webb och inte web och på engelska web.
Ska jag dessutom vara ärlig visste jag inte ens att catweb.nu existerade förut!
En fråga Pekay, heter det "cat" på svenska kanske? :P
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017