Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Servage

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-30, 15:52 #1
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Ta en titt på http://www.servage.net/page/hosting_features/
och läs om deras erbjudande för 7,50 euro per månad.

Har en polare som använder deras paket som utvecklingsserver.
Man får ruggit mycket space och bandbredd för en låg konstnad.

Om man skulle köpa detta paket, får jag då erbjuda mina egna kunder webbplats på min eventuella konto på Servage.net genom t ex årlig kostnad?

Att jag frågar detta är för att polaren precis skickade följande textrader till mig som han hittade i deras dokumentation:

Please note it is not allowed to share or resell web hosting due to our TOS and AUP. Violation may resolve in account termination.

You are able to open an account for each customer/friend of yours - please don't forget to use your coupon code:

custXXXXX

This ensure you 2 months of free hosting and 5000 mb extra storage for each new account using your coupon code. Your referral receive 5000 mb extra storage too.


Betyder nu detta att jag inte kan köpa detta paket med 250 gig utrymme och 2100 gig trafik per månad för att kunna erbjuda mina kunder webbkonton?
Paketet är ju perfekt för bl a detta iom att man kan skapa upp allt möjligt (databaser, ftp-konton, domäner osv... och det mesta är "obegränsat").
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-30, 16:21 #2
Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 183
Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 183
Jag har också servage. Funkar väldigt bra för mina behov, som iofs inte är särkilt stora.

Tycker att den där texten gör det rätt klart att du inte får sälja ditt webbutrymme, däremot har de ett återförsäljarprogram:
http://www.servage.net/page/reseller_index/
Joel Falck är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-30, 16:34 #3
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Jo, jag tyckte också texten var rätt klar egentligen, ville bara försäkra mig
Hittade ingenstans om Servages resellerpaket på hemsidan, hittade bara dit om man googlade fram det...

Vad gäller ÅF-paket sneglar jag nu på Proinets lösningar... lite dyrare och lite mindre grejor man får, men så ligger ju servrarna i Sverige
Frågan är dock t ex med såna som Proinet... hur stabila företag är dessa? Kommer de gå omkull om 6 månader? Ja, finns mycket att tänka på
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-30, 18:27 #4
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Jo. Mycket av Servages (och andra företag som ger så mycket trafik/utrymme för en billig peng) affärsidé verkar vara att locka till sig kunder som ändå utnyttjar 1% av resurserna. Hotellet låter så mycket bättre än konkurrenten men egentligen får kunden inget mer. Och då faller det sig rätt naturligt att de avskyr allt vad reseller, och effektiv resurshantering heter

Proinet verkar vara rätt stabilt. Däremot gick de nyss igenom något slags ägarbyte, där mycket förvirring verkar ha uppstått. Så borde kanske låta de själva svara på det.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-30, 18:30 #5
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Tack Charlie!

Väntar på att Kjette ska svara då
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-30, 19:58 #6
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det ser ut som proinet börjar få grepp om och har styrt upp sin infrastruktur. Däremot är det ett nytt handelsbolag och första året brukar vara det tuffaste. Många företag går omkull första året; därmed inte sagt att Proinet kommer att göra det.

Tittar man istället på FSData har de varit med riktigt länge för att vara webbhotell. De har överlevt både upp- och nergångar i it-branschen och kommer sannolikt att finnas kvar lång tid framöver.

Proinet har en historik som innebär att de har mycket att bevisa framöver. Hur det går återstår att se. Det som talar till deras fördel är att det inte är ett enmansföretag utan flera inblandade.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-30, 21:28 #7
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 119
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 119
Seattlegrunge>> Har du kollat på Dreamhost.com? Jag har konto där och det är gigantiskt, + att det är mycket bra kontrollpanel där du kan göra "allt". Man får sälja vidare precis hur man vill, och hosta vad som helst som inte är illegalt. Det är ett gammalt (sen 97?) och stabilt företag. Jag upplever dock att prestandan kanske inte är allra bästa, det går att hitta snabbare hosting i USA, men till det priset klart bra.

Känner du någon som har dreamhost kan du (och den personen) få mer rabatt på priset också (jo, du får gärna fråga mig, men jag ska inte göra för mycket egenreklam...

Jag har konto på Proinet också, efter "nya" Proinet har allt funkat perfekt. Men som jonny skriver, det är inget gammalt företag ännu...
mersault är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-30, 21:51 #8
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Tack för era svar... jag kollade Dreamhost tidigare, men prestandan tycker jag är lite för mycket sirap där... Servage verkar var mycket bättre ur den synvinkeln.

Dock så ligger t ex Proinet så mycket bättre till iom att servrarna ligger i Sverige (plus bl a för SEO)... och så kan man jaga "de jävlarna" på riktigt om de skulle strula till det för en hehe! :P Nä, det där sista var bara skoj! Du behöver inte bli skraj Kjette

Grejen är den att t ex 1200 spänn för ett års ÅF-konto på Proinet är inget att snacka om, om nu Proinet skulle gå omkull... grejen är den att man kanske inte vill ha en massa kunder som vill halshugga en själv om det nu skulle hända

scorpiondata.com jämfört med Proinet då? Kommentarer?

EDIT: Dålig svenska när man skriver för snabbt hehe
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-31, 08:40 #9
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Jag har både Proinet och Servage. Servage började jag med ungefär när Proinet fungerade som sämst men också för att jag behövde bandbredd och ett amerikanskt webbhotell.

Jag måste säga (ffa efter all dynga jag kastat på dem) att Proinet gjort en ordentlig uppryckning i upptid, vilket var deras stora problem förut. När det mörka molnet är borta strålar en billig och generös pärla med bra support till webbhotell.

Servage är jag också väldigt nöjd med under den korta tid jag haft dem. Supporten är bra men går kanske inte över lik för att hjälpa en. Kort sagt, bra med tanke på det låga priset. Bandbredden är väl tilltagen men de verkar dock räkna på lite annat sätt än Proinet. Jag har fått betydligt högre bandbreddsförbrukning där, jämfört med innan. De kanske räknar in SQL-trafik eller nåt, jag vet inte... Kjette kanske kan komma med en kommentar där.

Internmejla gärna om du vill ha mer tips.

ps. Det tål att nämnas att jag inte har några tunga applikationer eller affärer, kreditkortsbetalningar eller nåt sånt på mina sidor.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-31, 16:10 #10
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Citat:
scorpiondata.com jämfört med Proinet då? Kommentarer?
Rykten, rykten. Något ScorpionData gärna får bemöta. Men efter en lång radda trådar för ett halvår- till ett år, sedan har jag fått uppfattningen om att Scorpiondata, kan ha stora problem med upptiden från och till. Under den tiden gavs inte heller deras kunder någon särskild information.

Är inte ute efter att klanka ner på ScorpionData, förmodligen ett bra budgethotell. Men med tanke på att Seattlegrunge just var bekymrad över upptid (då han ville hosta egna kunder).
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017