Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN inte vad det en gång var

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-09-16, 07:33 #21
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Finns fortfarande möjligheter, men måste jobba mycket mer och tänka stort. Känner att jag behöver jobba minst 30 gånger mer för att uppnå samma resultat som för 10+ år sedan.
Det blir ju då inte riktigt lika intressant om man var med på den tiden där man behövde jobba 30 ggr mindre. Givet då att man har så man klarar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Jag tycker man skall tänka långsiktigt och fortsätta jobba hårt och effektivt, bara tidsfråga innan marknadsföring blir lätt igen och då blir man i princip stenrik på en gång om man har mycket redo.
Jag hoppas på samma som du. Men då gäller det ju som regel att man har "gamla" grejer igång. Att starta nya grejer har jag/vi helt lagt ner sedan några år tillbaks.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-16, 08:05 #22
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Det blir ju då inte riktigt lika intressant om man var med på den tiden där man behövde jobba 30 ggr mindre. Givet då att man har så man klarar sig.
För mig är det intressanta pengar, kunde jag åka tillbaka i tiden 13 år med den erfarenheten och kunskapen jag har idag så skulle jag kunna skapa nya inkomstkällor dagligen där varje genererar 20,000kr+ per månad i flera år.

Det var löjligt enkelt förr, men jag var ung och dum då och trodde det skulle vara för alltid. Med tiden ökade konkurrensen, kravet på kvalitet och arbete ökade och google började med sitt monopol artade beteende.

Men jag ger inte upp för det, har lärt mig en bra läxa av det som hänt.

Att man absolut inte får lata sig så länge möjligheten finns, gäller att arbeta extra mycket när man väl har möjligheten. Annars kan man sitta där och missa chansen som dem flesta affiliates har gjort.

Vi har fortfarande möjlighet att tjäna pengar på internet idag, visst det är svarare men möjligheten har inte försvunnit helt och bara tidsfråga innan det blir bättre.

Får inte ge upp bara för att det ser mörkt ut, solen skiner klart som alltid, bara tillfälliga moln som står i vägen.

Citat:
Jag hoppas på samma som du. Men då gäller det ju som regel att man har "gamla" grejer igång. Att starta nya grejer har jag/vi helt lagt ner sedan några år tillbaks.
Beror på vad man gör, har man tjänster i Sverige som kräver att man är väletablerad kan det vara svårt. Men rör det sig om något man kan fortsätta expandera i eller USA/engelska så kan man skapa mycket nytt fortfarande.

I mitt fall är det expansion i min verksamhet samt expansion till andra språk.

Har du något som fungerar fint i Sverige så finns det många EU länder/språk man kan expandera till ganska enkelt.

Beror på vad man jobbar med helt enkelt.

Får också inte glömma att det är skillnad på google och google, seo må vara svårt på engelska på grund av konkurrensen men det finns andra språk där seo är lika lätt som för 10 år sedan.

Det kanske rör sig om mindre pengar, men pengar är pengar, varje inkomstkälla hjälper. (många bäckar små)

Jag kan till exempel i princip inget om SEO men jag har en massa top positioner i google utan att jag ansträngt mig alls. Så gör du något som går bra i Sverige och det är lätt att göra om och inte kräver kontor och supportpersonal, då du tycker jag man satsar på andra språk också.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-09-16 klockan 08:09
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-20, 12:14 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Beror på vad man gör, har man tjänster i Sverige som kräver att man är väletablerad kan det vara svårt. Men rör det sig om något man kan fortsätta expandera i eller USA/engelska så kan man skapa mycket nytt fortfarande.

I mitt fall är det expansion i min verksamhet samt expansion till andra språk.

Har du något som fungerar fint i Sverige så finns det många EU länder/språk man kan expandera till ganska enkelt.
Att det är enkelt att expandera till nya marknader är väl inte riktigt sant Det beror naturligtvis en hel del på vad du har för produkt eller tjänst men i många länder är det mycket svårt att etablera sig utan en lokal närvaro. Det finns en anledning till att många stora västerländska företag har misslyckats i Kina till exempel.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-22, 11:14 #24
webtigerteam webtigerteam är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 30
webtigerteam webtigerteam är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg

När jag hade min peak i internetkarriären 2007 fanns det inga begränsningar på möjligheterna. Nu 10 år senare har google dödat affiliate

Ge mig tillbaka år 2007, då man kunde få typ 10kr för ett annons-klick. Nu får man 10 öre om man har tur.
Det beror troligtvis på alla sökmotorsoptimerade spam-sidor, klick-robotar, fler publishers och den generellt låga nivån. Vilket gör att annonsörerna inte vill betala lika mycket (1).

Håller dock inte med dig att det har blivit mer komplicerat. Det är enklare än någonsin att skapa en webbsida i dag, helt gratis dessutom.

Förr var produkten=hemsidan, man tjänade pengar på annonser. Men nu måste man ta betalt av besökarna för att kunna överleva, eller ha flera miljoner besökare.
Även om annonser är en bekväm affärsplan, så är den tiden förbi!? ... Jag hoppas på att mikro-transaktioner blir billigare och enklare. Swish är ett bra steg på vägen, men fortfarande för dyrt om produkten kostar 2kr och banken tar 1kr.


1) George Akerlof 1970 "The Market for Lemons"
webtigerteam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-22, 11:25 #25
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av webtigerteam Visa inlägg
Ge mig tillbaka år 2007, då man kunde få typ 10kr för ett annons-klick. Nu får man 10 öre om man har tur.
Det beror troligtvis på alla sökmotorsoptimerade spam-sidor, klick-robotar, fler publishers och den generellt låga nivån. Vilket gör att annonsörerna inte vill betala lika mycket (1).
Det är ju inte riktigt sant, ganska många annonsörer betalar åtminstone 5 kr för ett annonsklick men naturligtvis beror det på var och vad.

Sen tycker jag det är betydligt roligare idag. Marknaden är mognare, innovation och kvalitet premieras framför allt skräp som folk kunde leva gott på under nätets ungdomsår
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-22, 13:15 #26
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att det är enkelt att expandera till nya marknader är väl inte riktigt sant Det beror naturligtvis en hel del på vad du har för produkt eller tjänst men i många länder är det mycket svårt att etablera sig utan en lokal närvaro. Det finns en anledning till att många stora västerländska företag har misslyckats i Kina till exempel.
Jag tänker mer på helt online baserade inkomstkällor/verksamhet. Adsense sidor, affiliate sidor och annat som inte kräver lokal närvaro.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-23, 09:11 #27
webtigerteam webtigerteam är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 30
webtigerteam webtigerteam är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
ganska många annonsörer betalar åtminstone 5 kr för ett annonsklick men naturligtvis beror det på var och vad.
Kikade in på din hemsida men hittade inga annonser. Vilka annons-nätverk är det som betalar så bra, eller kontaktar du annonsörer direkt ?
webtigerteam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-23, 10:46 #28
kitesurfer3000 kitesurfer3000 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 39
kitesurfer3000 kitesurfer3000 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 39
Lindalicious!

Vad har du för webbsida(or) egentligen? Du postar mycket, etablerar företag på Malta mm och nu är jag riktigt nyfiken på vad du sysslar med!

Med vänlig hälsning
/en som inte kommit igång själv ännu
kitesurfer3000 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-23, 13:25 #29
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av kitesurfer3000 Visa inlägg
Lindalicious!

Vad har du för webbsida(or) egentligen? Du postar mycket, etablerar företag på Malta mm och nu är jag riktigt nyfiken på vad du sysslar med!

Med vänlig hälsning
/en som inte kommit igång själv ännu
Jag har en hel del webbsidor i flera språk, men det går inte att göra just det jag gör det tar tid, erfarenhet och mycket investering.

Jag skulle rekommendera att du jobbar som affiliate i början, säljer andras produkter och får procent vid varje försäljning.

Lär dig lite SEO, lär dig hur du installerar och seo optimerar wordpress bloggar.

Skapa sedan en blogg fokuserat på ett enda ämne och skriv artiklar, sedan antingen i artiklarna eller/och geom banner reklam kan du marknadsföra produkter som har med ditt ämne att göra.

Säg att du är domän affiliate:

1) Köp domänet BilligasteDoman.se
2) Installera wordpress och plugins
3) Skriv och publicera artiklar om domäner.
4) Länka till affiliate program/företag som erbjuder domäner så du får pengar varje gång någon du referrerat köper ett domän.

Klart

Kan vara vilken produkt som helst, som nybörjare bör du leta efter ämnen som har låg konkurrens men säljer bra, därmed blir det ganska lätt att komma högst upp på google och lyckas.

Ett annat tips är att du läser massa forum på engelska om affiliate och liknande, finns en hel del forum där folk faktist delar med sig av vad som fungerar.

Pratade med en som var nybörjare för ett par månader sedan, han tjänade ganska ok genom SEO och affiliate, han nämnde att han var medlem i "niche profit classroom" kollade hemsidan nu och står att det är fullt, men värt att söka på kanske du hittar något och kan gå med. Tror det är medlemskaps sida där nybörjare lär sig hur det går till.

Lycka till
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-24, 22:57 #30
kitesurfer3000 kitesurfer3000 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 39
kitesurfer3000 kitesurfer3000 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 39
Tack för utförligt svar även om jag bara undrade vad du hade för webbsidor.

Har kommit en liten bit på väg i alla fall och har en fungerande struktur. Nu är det "bara" hårt jobb som gäller med texter och annat.

Ska kolla upp "niche profit classroom".

Lyssnar för övrigt på sökpodden där jag lär mig en hel del. Känner igen det mesta men det är alltid något nytt man snappar upp.

Tack!
kitesurfer3000 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017