Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"Skatteflykt" eller OK?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-17, 15:04 #11
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Regeringen har beställt en utredning om bla förändringar av kravet på självständighet som Maud Olofsson redan pratat sig varm om. Såvitt jag vet har inga av dom genomförts (än), tror inte ens utredningen är klar.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-17, 15:21 #12
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Citat:
Ursprungligen postat av Per
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
Om det är ditt bolag så kommer det ändå att tolkas som ett CFC-bolag och då åker du på samma skatt som i ett HB, dvs det spelar ingen roll om du tar ut pengarna som lön eller ej eftersom det är bolagets vinst som du blir skattskyldig för.

CFC-bolag lär det inte tolkas som, varken Förenade Kungariket eller Sverige har såvitt jag vet några lågbeskattade bolagsformer. Däremot kanske det blir fråga om genomsyn eller, som tidigare påpekats, att krav på självständighet etc. inte uppfylls och det därmed ses som lön. (Genomsyn torde väl vara undantaget.)
Sorry, my mistake - jag läste fel i ditt inlägg. Min poäng var iaf att du blir beskattad som ett svenskt fåmansbolag i vilket fall, oavsett om du tar ut lön eller utdelning från ditt UK-bolag. Då kan du lika gärna köra med ett svenskt bolag där du får en effektiv beskattning på lite över 20% i ett svenskt AB om du ska lägga pengarna på hög och inte dela ut / betala ut lön. Jag utgår ifrån att du äger Ltd't direkt under dig som privatperson.
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017