Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Köp 1000 länkar för 50 kr

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-15, 13:45 #1
Webjake Webjake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
Webjake Webjake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
Earth Köp 1000 länkar för 50 kr

Det har ju blivit enormt populärt detta, överallt erbjudes man att köpa länkar, dvs spamkommentarer på bloggar, forum osv, 1000 länkar för 50 spänn typ, har ni köpt detta någon gång eller är det helt att förkasta? Gör ju mer skada än nytta att smutsa ner sin sidans trust med detta eller hur?
Webjake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-22, 09:28 #2
gelkis avatar
gelki gelki är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 8
gelki gelki är inte uppkopplad
Nykomling
gelkis avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 8
Försök att undvika detta. ger endast en temporär boost men följden kan bli allvarlig och google kan ta bort din inkomst bringande sida från idexet. Så ska du göra detta gör det på nån sida som du inte behöver vara speciellt rädd om och länka vidare därifrån till din riktiga sida för att vara försiktig.
gelki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-22, 11:26 #3
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Investera i scrapebox och gör det själv. Men gör det inte till din money sajt utan till dina satelitt sajter.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-22, 11:29 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Som sagt,

Är sajten viktig för dig, eller rentav en betydande del av din totala inkomst, så UNDVIK!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-22, 11:53 #5
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Då kommer vi in på detta igen... kan man få en sida att falla pga detta kan man ju köpa 10.000 länkar vardera för 500 kr för o få bort 10 av sina värsta konkurenter.
Är det förresten olagligt att köpa länkar till sina konkurenter? klassas som sabotage?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-22, 12:23 #6
Carpeto Carpeto är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 26
Carpeto Carpeto är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Då kommer vi in på detta igen... kan man få en sida att falla pga detta kan man ju köpa 10.000 länkar vardera för 500 kr för o få bort 10 av sina värsta konkurrenter.
Är det förresten olagligt att köpa länkar till sina konkurrenter? klassas som sabotage?
Testade någonting liknande som detta på en egen site som rankade 7a på sin nisch, konkurrens var rätt hård och på omkring 5 dagar så fanns den sidan inte kvar på 200+.

Ska kanske även då säga att de var "10 miljoner länkar" detta för $20, så extremt låg kvalité och väldigt många, men för att sammanfattade det hela så ska de då alltså gå att straffa konkurrenter.
Carpeto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-22, 12:28 #7
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Hej, Jag har drabbats av detta, en konkurrent till en av mina vanliga sidor hade bestäld 1000 länkar till sin egen hemsida, han kontaktade mig och talat om att han räkade sicka alla dessa länkar till min sida istället, vi sitter på samma url, jag har .se och han har .com.

Enligt han så hade leverantören missat att länkarna skulle gå till .com sidan och inte .se.

Jag tappade placeringen direkt efter det, detta kan kallas för Negativ SEO i andra fall.

Detta har diskterats på andra forum, vet ej om man får länka ditt, pma i så fall.

Har fått lite hjälp och guide om hur man återtar placeringen på google, ( man måsta sicka en reconsideration till google ) link.

Mer om Negativ SEO: link.

Läs om detta fall: link

Tack vara min konkurrent i mitt fall och hans ärlighet så är jag lite mer insatt i detta än för två månader sedan.

Intressant tråd, hoppas att flera del tar med sina inputt.

Senast redigerad av John Adams den 2012-09-22 klockan 12:33 Anledning: Ny link
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-22, 15:13 #8
Webjake Webjake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
Webjake Webjake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
tack för era svar. Intressant det ni säger, men självklart är idén med det hela att länka allt till satellitsidor! Då skapar man väl en viss relevans/boost som sen länkas vidare till pengasidan?
Webjake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 06:36 #9
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Då kommer vi in på detta igen... kan man få en sida att falla pga detta kan man ju köpa 10.000 länkar vardera för 500 kr för o få bort 10 av sina värsta konkurenter.
Är det förresten olagligt att köpa länkar till sina konkurenter? klassas som sabotage?
1. Hypotetiskt kan man få MINDRE webbplatser att falla så, även praktiskt (läs John Adams beskrivande exempel). Ett framtida dilemma för Google anar jag och utan tvekan ett reellt framtida problem för oss med små och medelstora sajter med stor konkurrens. Riktigt stora sajter är det nog betydligt knepigare att rubba på det viset, de har för mycket gedigen länkkraft redan.

2. Jag gissar att det inte har prövats juridiskt ännu, men i stämningarnas förlovade land (The US of A) är det nog bara en tidsfråga?!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-23, 10:16 #10
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Citat:
Ursprungligen postat av Webjake Visa inlägg
Det har ju blivit enormt populärt detta, överallt erbjudes man att köpa länkar, dvs spamkommentarer på bloggar, forum osv, 1000 länkar för 50 spänn typ, har ni köpt detta någon gång eller är det helt att förkasta? Gör ju mer skada än nytta att smutsa ner sin sidans trust med detta eller hur?
På senare tid har jag sett flera exempel på hur mycket färre länkar än så från rena "spam"-sajter, ofta köpta via företag som jobbar med extern seo på det viset, har sänkt relativt väl fungerande "mindre" webbplatser. Vi snackar 1000+ unika per dag -> 100 per dag över natten.

Iom att det så klockrent verkar sänka sidor nu så är det inte lönt att göra dessa saker ens till "satellitsidor" imo.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017