Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Landing page & video feedback UPPSKATTS!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-02-19, 10:47 #1
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
Standard Landing page & video feedback UPPSKATTS!

Hej,

Jag skall snart lansera min kurs där jag lär ut min metodik för att skapa hemsidor som driver mycket trafik.

Jag vill gärna ha feedback på texterna på landing pagen, samt videon.

Hemsidan kan ses på: websiteliving punkt com

Hur känns designen?
Vilken känsla väcker det?
Har man tillit?
Väcker det nyfikenhet?
Är det tillräckligt info för att väcka nyfikenhet?

Nedan finns videon:

http://youtu.be/EBDywChE-ow

Tack i förväg
50inches är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-19, 11:00 #2
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Min första tanke.
Scam, bluff, stäng ned sidan och håll sig borta.

Anledning. Om det nu är så lätt att tjäna tusenlappar på nätet, varför lär du då ut knepen istället för att göra det själv i större skala. Istället vill du tjäna pengar på andra sätt, d.v.s. du tror inte själv på dina idéer.

Vidare lär du ut saker som scraping, det är ofta varken populärt hos sökmotorer eller Adsense. Nu har jag inte sett just det avsnittet eftersom det kostar pengar, men jag antar "knepet" är att massproducera lågkvalitativa sidor och hoppas ingen algoritm slår ut en i sökmotorn.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-19, 11:53 #3
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Min första tanke.
Scam, bluff, stäng ned sidan och håll sig borta.

Anledning. Om det nu är så lätt att tjäna tusenlappar på nätet, varför lär du då ut knepen istället för att göra det själv i större skala. Istället vill du tjäna pengar på andra sätt, d.v.s. du tror inte själv på dina idéer.

Vidare lär du ut saker som scraping, det är ofta varken populärt hos sökmotorer eller Adsense. Nu har jag inte sett just det avsnittet eftersom det kostar pengar, men jag antar "knepet" är att massproducera lågkvalitativa sidor och hoppas ingen algoritm slår ut en i sökmotorn.
Ja, du höll ju inte tillbaka vad ditt första intryck var

Jag använder den metoden själv.. så jag vet med mig att det inte är en scam, och jag har skalat den och kommer fortsätta göra det. Jag säljer kursen för att diversifiera risk, och skapa en ny inkomstkälla, ungefär som incomediary.com, som har väldigt många besökare, men de skapar produkter för att lära ut människor hur de gör för att få mycket trafik. Visst kan de skapa fler bloggar, men det kanske är mer lönsamt att sälja en produkt..

Bara för att man skrapar sidor så måste man inte göra lågkvalitetsidor. Se t.ex. cutestat.com som är en väldigt bra hemsida som jag frekvent använder, men vars content är skrapad. Och jag lär ut i kursen att man inte bara skall skrapa sidor och lägga ut den contenten, utan man måste förädla den, och göra något värdefullt med den. För att inte nämna att hela Google.com är en hemsida uppbyggd på skrapande av andra hemsidor.

Senast redigerad av 50inches den 2014-02-19 klockan 12:00
50inches är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-19, 12:41 #4
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Citat:
Ursprungligen postat av 50inches Visa inlägg
Ja, du höll ju inte tillbaka vad ditt första intryck var

Jag använder den metoden själv.. så jag vet med mig att det inte är en scam, och jag har skalat den och kommer fortsätta göra det. Jag säljer kursen för att diversifiera risk, och skapa en ny inkomstkälla, ungefär som incomediary.com, som har väldigt många besökare, men de skapar produkter för att lära ut människor hur de gör för att få mycket trafik. Visst kan de skapa fler bloggar, men det kanske är mer lönsamt att sälja en produkt..

Bara för att man skrapar sidor så måste man inte göra lågkvalitetsidor. Se t.ex. cutestat.com som är en väldigt bra hemsida som jag frekvent använder, men vars content är skrapad. Och jag lär ut i kursen att man inte bara skall skrapa sidor och lägga ut den contenten, utan man måste förädla den, och göra något värdefullt med den. För att inte nämna att hela Google.com är en hemsida uppbyggd på skrapande av andra hemsidor.

Som sagt bara min första tanke, är något för bra för att vara sant brukar det vara så och då undviker jag sidorna.
Att förädla data är såklart av största vikt, bra att du tar upp det, vet inte om du tog upp risker men det bör också ingå i kursen.

Finns gott om folk som inte är som mig dock och säkert har andra åsikter

Sök på Google "make money online" och du får 157 000 träffar. Hur ska du få din sida att sticka ut och bli trovärdigare än alla andras. Jag har inget bra svar, men om du eller någon annan har det borde det lyckas.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-19, 13:02 #5
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Som sagt bara min första tanke, är något för bra för att vara sant brukar det vara så och då undviker jag sidorna.
Att förädla data är såklart av största vikt, bra att du tar upp det, vet inte om du tog upp risker men det bör också ingå i kursen.

Finns gott om folk som inte är som mig dock och säkert har andra åsikter

Sök på Google "make money online" och du får 157 000 träffar. Hur ska du få din sida att sticka ut och bli trovärdigare än alla andras. Jag har inget bra svar, men om du eller någon annan har det borde det lyckas.
Och det är väldigt bra att du säger att din första tanke är att det är scam, eftersom det är det som jag självklart är rädd för.

Det jag lärt mig under den tiden jag jobbade i USA är att den amerikanska befolkningen är mycket mer accepterande av marknadsföring som vi i sverige hade ansett vara "tacky". Jag har svårare att tänka mig att svenskar skulle köpa kursen, än Amerikanare.. Därför har jag försökt vara väldigt transparent i min video, och lägga ut mitt riktiga namn, samt visa upp mitt adsense konto osv.

Marknadsföring biten kommer att vara avgörande som du säger, jag har några idéer för det, och det är del av mitt examensarbete också. Så skall bli roligt att prova på
50inches är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-19, 13:11 #6
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Vet inte om du nämner aktuella sidan i filmen då jag bara kollade snabbt utan ljud, men även webbadress verkade utblurrat.
För min del som redan verkar inom branschen hade det sett seriöst ut med konkret exempel med adress så man även kan besöka din sida som drar in så mycket pengar som videon visar. Det lär inte vara problem för Adsense, handlar snarare om du vill visa upp sidan.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-27, 13:36 #7
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
$5000, inte 5000$. Format skiljer sig mellan olika valutor. Kanske låter larvigt men rätt ska vara rätt och se professionellt ut.
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017