Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad tycker ni om swebhost?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-07, 17:51 #1
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Hej
Jag undrar vad ni har för omdöme och kunskaper om företaget http://www.swebhost.se/?
Är dom bra eller dåliga, skriv gärna vad ni har för erfarenheter av dom, dock tyckte jag att varningslampan tändes när jag läste deras regler/avtal.

vad tycker ni?
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-14, 11:21 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Ang. ärlighet så kan du inte med säkerhet säga att svaren är ärliga utan att känna personen i fråga, därmed inte sagt att de inte skulle vara ärliga. I övrigt är det mycket obegripligt svammel i inlägget som t.ex. "Tillgängligheten kommer vara så hög som kunderna kräver - inte vad ersättningsklausulen i avtalet säger. Är behovet stort - ta fram plånboken och börja granska restore-hastigheter, recover-planer, säkerhets-granska personal etc - Det finns inga genvägar!" - är det bra eller dåligt och vad/vem/vilka avses?

PS: Byta kan man alltid, oavsett leverantör.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-29, 10:28 #3
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 76
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 76
Är det fler än jag som inte kommer in på swebhost hemsida, har försökt ett par dagar nu.
FredrikLund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-29, 14:21 #4
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 76
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 76
Skumt, byte ipnr och då kom jag in på hemsidan.
FredrikLund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 08:59 #5
west_west west_west är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1
west_west west_west är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1
Standard Spännande

Jag råkade vara på jakt efter webbhotell och hade swebhost som ett alternativ. Jag projektleder för närvarande utveckling av en databasdriven community, och vi funderade på vart vi skulle lägga den. Efter att ha läst den här tråden kunde jag definitivt stryka swebhost från listan. Så fruktansvärt oproffsigt av swebhost att blanda sig i en tråd där en person frågar efter oberoende åsikter. Swebhost är INTE oberoende.

As a matter of fact så ratade jag swebhost långt innan jag läst de värsta bitarna i den här tråden. Framför allt reagerade jag på avtalet. Swebhost tar inget ansvar att informera om ändringar i tjänster och avgifter. De tar heller i praktiken inget ansvar för driftstörningar. Reglerna kring bindningen är ofördelaktiga och tonen i avtalet är helt enkelt otrevlig. Sen snacket om att det inte är ett problem, exempelvis driftstörningar då: Jag vill ha reglerat i avtalet vad som faktiskt gäller, inte något annat. Är det konstigt? Om ni inte förbinder er att ta något som helst ansvar blir jag tveksam. För det betyder ju att ni själva är osäkra på både er likviditet för att ersätta och er driftsäkerhet.

Det är självklart att det är lätt att locka kunder med låga priser. En privat hobby-kodare kommer knappast att se några fel. Men för mig, som letar efter ett proffsigt webbhotell, så håller det inte. Gör om och gör rätt. Skriv om avtalet. Det är inte bra. Det är en av de konkretaste grejerna jag kan peka på. Kolla på exempelvis Bineros avtal. Det är över hälften så kort och minst dubbelt så tydligt och bra.

Ett annat allmänt tips är att jobba på förmågan att ta till sig kritik från kollegor. Här skriver några potentiella kunder, men också professionella kollegor. De erbjuder gratis konstruktiv kritik, de säger vad de reagerade på. Ta till dig istället för att slå ifrån. Vi är inte ute efter att konkurrera ut dig från marknaden eller smutskasta dig. Vi vill tvärt om att du utvecklas, både för din skull och för dina kunders skull. Sluta hantera oss som USA hanterar terrorhot. Vi är liksom på "samma sida".

Kan tilläggas att jag gick igenom den fenomenalt jobbiga registreringsprocessen bara för att få kommentera i den här tråden. Det säger något om hur illa jag tycker att det är...

Senast redigerad av west_west den 2011-01-17 klockan 09:08
west_west är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 23:08 #6
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Den här tråden påminner mig lite om en dokusåpa. Den var helt klart underhållande. Första gången jag ser ett Webbhotell/Företag bete sig så här. Just nu är denna tråd 6:e sökresultatet när man söker på swebhost. Undrar hur många potentiella kunder har försvunnit nu.

Jag tyckte dock en hel del som var skrivet vad väldigt intressant, speciellt tipsen som skrevs. Vi alla kan lära oss av dem.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017