Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Designutkast på Wepic Visions nya webbsida.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-20, 22:03 #1
Kaktuss avatar
Kaktus Kaktus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 49
Kaktus Kaktus är inte uppkopplad
Nykomling
Kaktuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 49
Hej på er alla!

Jag har under en ganska lång tid haft en uppdaterad version utav vår sida i tankarna, men har inte hunnit göra något av det. Nu har jag dock haft lite tid över till att göra ett designutkast. Det blev ganska många sidor och undersidor, ni kan kika på ett bildspel här: http://www.wepic.se/new/example/

Jag tar gärna emot konstruktiv feedback från er. Några exempelpunkter som ni gärna får kommentera:
*Förstaintryck/helhetsintryck.
*Jag antar att ni förstår vad det handlar om?
*Navigering och struktur.
*Design och formgivning.

Innehåll som skall justeras eller inte riktigt är klart ännu:
*Texterna samt rubriken på förstasidan kan även bli lite roligare sedan.
*Vissa menynamn.
*Det är endast exempelikoner nu (de gröna).
*Samt att det skall slipas lite på några färger.

Tack så mycket på förhand,
Trevlig sommar!

Vänliga hälsningar,
Johannes Leuchovius
Kaktus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-03, 03:22 #2
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
http://www.wepic.se/new/example/

klicky.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-03, 03:24 #3
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
hm jag vet inte varför du inte tidigare har fått feedback på denna, jag gillar den skarpt dock, lite svårt att se allting fört sig när det bara är bilder. Men det lovar gott!
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-03, 11:06 #4
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Jag tycker att det är snyggt men svårt att ge ordentlig feedback när man själv kan navigera. Själva känslan saknas liksom då.

Hittade bara lite stavfel här och var, men ingen biggie. ("samarbete", t ex)
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-03, 11:59 #5
wiB wiB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 174
wiB wiB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 174
Håller faktiskt med om att det känns fel att kika runt på bilder istället för att fritt kunna navigera runt på sidan.

Första intrycket var att det kändes fel med för mycket text och saker att titta på överallt. Går detta möjligtvis att dela in på fler undersidor för att det inte ska bli för mycket på en gång?

Valet av typsnitt känns också lite fel på vissa ställen. Tror personligen att en sans-serif skulle se bättre ut än en serif.

Väldigt kul att kika på faktiskt. Lycka till i framtiden
wiB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-06, 14:45 #6
grafixstudio grafixstudio är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 66
grafixstudio grafixstudio är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 66
Det är en väldigt stilren design dock saknar jag lite mer grafik. Fokus på referenserna i all ära, men ni är en webbyrå. Gör en hemsida som kan överträffa era referenser.

Det ser proffsigt ut för övrigt och sidan verkar vara användarvänlig/funktionell också..
grafixstudio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-10, 15:39 #7
Kaktuss avatar
Kaktus Kaktus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 49
Kaktus Kaktus är inte uppkopplad
Nykomling
Kaktuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 49
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas
hm jag vet inte varför du inte tidigare har fått feedback på denna, jag gillar den skarpt dock, lite svårt att se allting fört sig när det bara är bilder. Men det lovar gott
Humm inte jag heller. Kul att du gillar det Förstår det, men nu har jag börjat att konvertera det till "webbsida" fast det ligger dock inte på någon tempadress online ännu.

Citat:
Originally posted by -allstars@Aug 3 2009, 11:06
Jag tycker att det är snyggt men svårt att ge ordentlig feedback när man själv kan navigera. Själva känslan saknas liksom då.
Hittade bara lite stavfel här och var, men ingen biggie. (samarbete, t ex)
Tanken var att få in lite feedback lite tidigare i processen än när det redan har hunnit bli webbsida utav det, men som sagt synd att mycket utav känslan försvinner. Tack för positiv feedback ändå. Ja, det kan gå lite för snabbt ibland ;P och PS har ju ingen rättstavning ;P

Citat:
Originally posted by -wiB@Aug 3 2009, 11:59
Håller faktiskt med om att det känns fel att kika runt på bilder istället för att fritt kunna navigera runt på sidan.
Första intrycket var att det kändes fel med för mycket text och saker att titta på överallt. Går detta möjligtvis att dela in på fler undersidor för att det inte ska bli för mycket på en gång?
Valet av typsnitt känns också lite fel på vissa ställen. Tror personligen att en sans-serif skulle se bättre ut än en serif.
Väldigt kul att kika på faktiskt. Lycka till i framtiden
Jag kan hålla med dig en smula där, skall se om jag kan få undan något content och dela upp det lite till. Jag skall försöka få lite extra tid att justera fontsen lite, skall även försöka springa på en trevlig font som skulle passa bra till rubriker. För rubriker kan jag även tycka att det är acceptabelt att köra med text-replacement i vissa fall, om besväret väger upp resultatet Kul att höra, tack så mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av grafixstudio
Det är en väldigt stilren design dock saknar jag lite mer grafik. Fokus på referenserna i all ära, men ni är en webbyrå. Gör en hemsida som kan överträffa era referenser.
Det ser proffsigt ut för övrigt och sidan verkar vara användarvänlig/funktionell också..
Det är en svår balansgång det där tycker jag. Som jag tror faller sidan skarpare i smaken för vissa om den är ännu mer grafiskt bearbetad samtidigt som det eventuellt är färre som har just den valda smaken/stilen. Så jag valde att göra det stilrent för att förhoppningsvis passa en bred publik. Tycker du att argumentet funkar? Tack för din feedback!
Kaktus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017