Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


digital kioskvältare?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-06, 23:48 #11
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Såg Village idag... inpirerad av den kan jag säga att Lastbryggan är "the store we do not talk about" på kontoret. Ointagligt produktutbud och överlägsen på de flesta områden.
Oj oj oj, stora ord... alltid kul att höra att man står högt i kurs hos sina kollegor/konkurrenter.

Citat:
Det om registreringen har du helt rätt i...helt onödigt. Vi har idag ett stort antal personer som registrerar sig men inte beställer (möjligt att de ändrat sig innan köpet med anledning av registreringsprocessen)
Knepigt att dom går igenom registreringen och ändå inte beställer, tycker att det borde vara tvärtom att dom lägger produkter i korgen och sen skippar att köpa för att dom måste registrera sig.

Citat:
Finns plats för fler tips och ideer på papperet så keep it coming!!!
Får väl inte ge för mycket goda tips till en konkurrent men som du själv skrev ovan så är marknaden ganska stor, dessutom vore det skönt om vi kunde vara ett gäng seriösa butiker som jobbar åt samma håll och alla mindre seriösa shoppar försvann, tror iof sig att det kommer att ske en ganska naturlig rensning på dom mindre shopparna som trodde att "bara jag säljer dildos" så kommer jag att bli miljonär. Riktigt så enkelt är det ju tyvärr inte.

Några andra småsaker som jag saknar är fler betalningsalternativ. (Faktura, kreditkort...)
Krypterad (https) kassadel anser jag ser seriöst ut.

Sen vet jag inte hur ni har det med lagerhanteringen, jag har lagt mycket tid på att bygga strukturlager som gör produkter automatiskt inaktiva då dom är tillfälligt slut exempelvis, m.a.o allt du ser på Lastbryggan finns faktiskt på hyllan och kan levereras inom 24 timmar, jag tror att för att lyckas så måste man kunna erbjuda snabba och korrekta leveranser.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-06, 23:57 #12
dunkens avatar
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 301
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
dunkens avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 301
Citat:
Originally posted by Mats@Sep 6 2004, 23:48
Citat:

Några andra småsaker som jag saknar är fler betalningsalternativ. (Faktura, kreditkort...)
Krypterad (https) kassadel anser jag ser seriöst ut.

Sen vet jag inte hur ni har det med lagerhanteringen, jag har lagt mycket tid på att bygga strukturlager som gör produkter automatiskt inaktiva då dom är tillfälligt slut exempelvis, m.a.o allt du ser på Lastbryggan finns faktiskt på hyllan och kan levereras inom 24 timmar, jag tror att för att lyckas så måste man kunna erbjuda snabba och korrekta leveranser.
Jag har oxå börjat använda faktura och jag undrar med dig mats som har gjort det ett tag om det är många som inte betalar sina fakturor och jag har faktiskt med acme som du nämnde i ett annat inlägg och dom värkar bra.

sen så undrar jag hur skickar du dina paket om dom kommer fram inom 24 timmar, kostar det något extra och i så fall hur mycket ?
tycker det brukar väll ta två dagar för vanligt paket ?

Sen undrar jag me vad du har förnågon som hanterar din kreditkortsbetalning om man får fråga ?
dunken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-07, 00:04 #13
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Jag har oxå börjat använda faktura och jag undrar med dig mats som har gjort det ett tag om det är många som inte betalar sina fakturor och jag har faktiskt med acme som du nämnde i ett annat inlägg och dom värkar bra.
Dom allra flesta betalar sina fakturor men det är väldigt många som är sena med betalningen men det kanske beror på att jag har 10 dagar, jag har även byggt in i mitt system så att kunden autoamtiskt inte kan köpa på faktura om han eller hon har förfallna fakturor. Kan även autoamtiskt spärra kunder som jag inte gillar (Mer makt åt mig)

Citat:
sen så undrar jag hur skickar du dina paket om dom kommer fram inom 24 timmar, kostar det något extra och i så fall hur mycket ?
tycker det brukar väll ta två dagar för vanligt paket ?
99% av mina "paket" väger ju under 2 kilo och skickas som brev/skrymmande brev och skall vara framme dagen efter, därmed inte sagt att Posten sköter sig...

Citat:
Sen undrar jag me vad du har förnågon som hanterar din kreditkortsbetalning om man får fråga
Egenutvecklad lösning som jag inte vill gå in närmare på här.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-07, 00:10 #14
dunkens avatar
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 301
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
dunkens avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 301
Okej Mats tack för svaret.

mvh/Tomas
dunken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017