Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Discreplication

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-17, 19:30 #11
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
Citat:
Kers... jag bollar tillbaka bollen till dig....
Driver du ett företag med vinstintresse?
Nu är vinstintresset inte det primära för oss, det viktiga för vårt lilla företag (där jag är delägare) är att göra något roligt som vi tror på. Men visst är överskott en förutsättning för att kunna verka, och det går ok för oss. 2004 omsatte vi ett åttasiffrigt belopp.

Citat:
det är en GIGANTISK skillnad på att sitta hemma och "köra lite projekt" där man har ALL tid i världen att pilla på design och tekniska finsser på sidorna.
och att driva ett företag med vinstintresse!
Det beror på hur man ser det. Vi har runt 15.000 besökare/dygn sammanlagt på våra sju olika domäner (en för var produkt) och då vi har relativt låg konvertionratio så har vi inte råd att förlora de ~14% som inte kör IE på relativt nya windowsboxar. Med runt 5 sales per dag och då var kundrelation i snitt innebär 2300 intäkter under tiden de prenumererar så blir det lite stålar. Om vi utesluter dessa 14% så tackar vi alltså nej till nästan 600.000.

Vi har nästan ingan underhållskostnader alls, om nya funktioner ska läggas till så slänger jag ihop lite kod och en annan kille fixar layouten via CSS - eftersom det är separerat som sig bör så går det väldigt enkelt och smidigt. Lönekostnaderna för det som vi har gjort totalt för webben i år kommer bli mindre än 100.000 vilket är en skitsumma i sammanhanget, det är vad det kostar att köra en medelstor kampanj i tunnelbana (stockholm) och spårvagn (göteborg).

Vi lägger inga resurser på att marknadsföra webben förutom att vi ständigt pushar för domänerna i vanlig annonsering, trafik får vi gott om från sökmotorerna som gillar att vi har sematisk och korrekt kod. Det gör det enkelt för dem att parsa och indexera den data som finns på sidorna.

Att arbeta enligt standarder är inget konstigt för oss då vi har det i ryggmärgen, det är något som vi alltid har gjort och kompetensen finns rakt av
om man har pysslat med sånt här i nästan tio år.

Jag skulle kunna fortsätta och ranta om hur dumt det är att stänga ute de köpstarka macanvändarna och hur det är knäckande att it-branchens konsulter är så flata att de hellre gör en dålig produkt till sina kunder istället för att förklara nyttan med att göra det rätt från början, men det här inlägget har blivit för långt redan.
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-18, 00:39 #12
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
Citat:
Originally posted by Björn@Nov 17 2005, 02:08
Till sidans försvar måste jag änså säga att det är rätt svårt att förstå varför du vill surfa utan flash. Du får ju lite skylla dig själv med faktiskt att du inte ser innehållet. Lite som om jag skulle stänga av alla bilder i min läsare o ifrågasätta varför allt inte ser bra ut ändå...
Visst, jag får skylla mig själv, men faktum är att jag tycker att saker som rör sig på skärmen är stressande. Jag har stängt av både gif-animationer och flash. Givetvis kan jag slå på det om det är något sådant jag vill se, men det händer ungefär en gång i veckan när jag ska spela online hos svenska spel.

Ungefär 90-95% av sidorna jag besöker fungerar alldels utmärkt utan vare sig flash eller gif-animationer. Kommer jag till en sida som inte visas ok, dvs där jag knappt får någon information alls utan att slå på flash, går jag i de flesta fall vidare till någon annan sida. MEN om det då istället finns vanliga menyval så kan jag ju gå vidare på sidan ändå - och företaget kanske får en extra kund tack vare det.

Jag förstår att ni inte jobbar gratis, det är det väl inte någon av oss som gör. Vill kunden inte betala för en till variant är det ju som det är. Men jag brukar alltid föreslå kunderna att se till så att allt innehåll är åtkomligt även utan java/javascript/flash/annat lull-lull. Om inte annat så är det ju en stor fördel när det gäller SEO (och det argumentet brukar många förstå när man förklarat vad det är).

Det här är inte på någon sätt "kritik" mot Clonix, det är feedback, precis som han ville ha.

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-22, 11:11 #13
affiliatepartner.se affiliatepartner.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 34
affiliatepartner.se affiliatepartner.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 34
Enkel och lättanvänlig sida med klar info om vad som gäller.

BRA!!!
affiliatepartner.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017