Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Spelar det någon roll om mina nyckelord är sidor på nivå 2 eller 3?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-07-12, 00:26 #1
äpplen äpplen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 24
äpplen äpplen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 24
Standard Spelar det någon roll om mina nyckelord är sidor på nivå 2 eller 3?

Jag tänker mig att "Home" är en nivå 1 sida.
Under den har jag "Services" som är en nivå 2 sida.
Under den har jag "Java development" och "Java training" som nivå 3 sidor.

Nivå 2 sidan "Services" är informativ men är inte inriktad på SEO och driver ingen trafik till sidan. Nivå 3 sidorna är inriktade på nyckelorden "Java development" och "Java traning". Minskar SEO-kraften hos dom sidorna för att dom ligger under Services, på nivå 3?

Om så är fallet så skulle jag ju kunna ta bort "Services" och ha:
"Home" som en nivå 1 sida.
"Java development" och "Java training" som nivå 2 sidor.
äpplen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-13, 13:24 #2
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Nej.

Ditt filosofiska utlägg om olika nivåer härstammar från gammelmedia eller möjligen ett husbygge. På Internet finns inga nivåer i den bemärkelsen du beskriver. När man söker från en sökmotor och kommer till din sida kommer man till en sida mitt inne i smeten. Mängder av besökare ser aldrig förstasidan. Det är normalt. Det ska man ha i åtanke.

Så har Internet fungerar i de senaste ... ja, alltid.

Tänk att "Java Development" är det som besökaren kommer till först och var nöjd med det!! Se till att leverera och resten tar hand om sig själv! (Se till att ha intressant och relevant innehåll / information och SEO och besökare kommer av sig själva.)
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-23, 08:08 #3
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 359
Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 359
Det Bob snackar om är så kallad "longtail" trafik som jag personlig anser kan ge väldigt mkt trafik.

Många gånger lägger folk all kraft på att ranka på huvudordet som leder till startsidan och struntar i longtailen. Personligen upplever jag att longtail trafik som alltså skickar folk till undersidor många gånger ger mest trafik till en sida (givetvis beroende på hur många undersidor man har) samt att de konverterar väldigt bra.

När du pratar om nivåer så tippar jag på att du menar hur länkkraften fördelar sig över siten och då stämmer ditt resonemang. En enkel lösning är däremot att länka direkt till dina "nivå 3" sidor från startsidan för att ge dessa mer länkjuice.

Om jag vore dig skulle jag dock inte snöa in mig allt för mycket på hur sidorna hamnar i nivå utan snarare på att göra sidan så jäkla bra och användarvänlig som möjligt. Då brukar resten komma med på köpet.
Legendarisk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017