Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbyrå säljes!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-30, 19:34 #1
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
Hej!
Jag säljer nu min innarbetade webbyrå p.g.a tidsbrist. Idag säljer vi e-handelslösningar, programmeringstjänster, webbdesign, CMS system, m.m.

Vi har många nöjda kunder som ger oss goda referenser.
Våra e-butiker har fått mycket 5 poäng av 5 möjliga av prisjakt.
Detta för att våra butiker är bra optimerade, bra priser, bra referenser, bra service.
Några av dom största konkurenterna har idag bara 3/5 och 4/5.

Vi har nyligen lanserat uthyrning av e-handel, vilket har ökat intresset enormt.

Vad ingår?
2 färdiga e-handelslösningar.
1 färdigt CMS system.
1 färdigt köp & sälj script.
Avtalskunder.
Våra kontakter inom IT-branschen
Domäner och tillhörande webbhotell.
(1design.se, c4media.se, ebutik1.se, ebutikett.se)

Vi har varit igång sedan slutet på maj 2007, och har idag omsatt ca 20 000:-/månad.

För att utveckla företaget mer behövs.
Marknadsföring, eventuellt ett eget webbhotell. (då vi har många kunder som önskar ett webbhotell hos oss)
Vi har inte marknadsfört sidan så mycket, då vi inte haft tid till alla jobb som kommer in.

Annars finns allt för en fungerande webbyrå.
Alla våra system har vi själva designat, och programmerat.
Dom tar bara ca 10 minuter att installera/konfugurera per kund.
Du behöver inte vara en programmerare för att överta detta företag.
Allt är uppbyggt så vem som helst kan lägga till en e-butik, konfigurera osv.

Prisidé: 50 000-100 000:-, pengarna är inte så viktiga, jag är mest intresserad av dig som tar över.

Mer information om företaget hittar ni på vår hemsida.
www.c4media.se
Sonec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-30, 22:11 #2
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
"UPDATE"
glömde skriva att vi har ca 120 unika besökare om dagen.

MVH
Mikael Åkesson
Sonec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 14:53 #3
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
Finns det kvar?
Du kan i så fall dra iväg ett pm eller mail med lite mer info.
xciso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 16:14 #4
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
Citat:
Originally posted by xciso@Aug 31 2007, 14:53
Finns det kvar?
Du kan i så fall dra iväg ett pm eller mail med lite mer info.
Jo den finns kvar. säg vad du veta i pm, så ska jag lösa det åt dig..

MVH
Mikael Åkesson
Sonec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 20:43 #5
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Har du några referenser att visa upp, tycker att det låter lite mycket med omsättning på 20 000 i månaden när du startade maj 2007 om fallet inte är att du har haft utgifter på övervägande del av den summan ?

Jag har aldrig hört talas om dig innan så därför är jag fundersam.

Att få 5/5 av prisjakt lät lite väl dåligt som argument eftersom det är väldigt enkelt att få det vad jag såg.

Prisjakt är ok för prisjämförelse men som en jämförelse mellan dom som säljer e-handelslösningar så vill jag påstå att jag skulle välja många av dom som inte har några poäng alls framför dom som ligger högt upp, men det är ju en annan sak

Prisjakt får nog tänka över vad dom ska gör med det systemet för just nu tycker jag att den är helt galen.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 20:48 #6
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
Är du intresserad kan jag visa dig Balansrapport/resultatrapport.
(Varför skulle jag hitta på en omsättning på 20 000:-/månaden? vore dumt, då alla intresserad vill se rapporterna.)

Om du går in på www.c4media.se så ser du våra referenser.

Själv tycker jag inte att det är ett dåligt argument med att vi fått bra poäng på prisjakt.
Då jag fått två kunder genom dom sedan vi lades upp där i söndags.




Citat:
Originally posted by DistansData@Aug 31 2007, 20:43
Har du några referenser att visa upp, tycker att det låter lite mycket med omsättning på 20 000 i månaden när du startade maj 2007 om fallet inte är att du har haft utgifter på övervägande del av den summan ?
Jag har aldrig hört talas om dig innan så därför är jag fundersam.
Att få 5/5 av prisjakt lät lite väl dåligt som argument eftersom det är väldigt enkelt att få det vad jag såg.
Prisjakt är ok för prisjämförelse men som en jämförelse mellan dom som säljer e-handelslösningar så vill jag påstå att jag skulle välja många av dom som inte har några poäng alls framför dom som ligger högt upp, men det är ju en annan sak
Sonec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 21:02 #7
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Ok nu kollade jag noggrannare och hittade referenserna, helt klart så borde du lagt dom synligare.

Visst kan du ha fått 20 000 sista månaden i omsättning, jag kanske var lite snabb där eftersom jag aldrig hade hört talas om dig innan trots att jag ahr rätt bra koll på marknaden

Annars så brukar dom som kör igång en webbyrå lägga ut väldigt mycket pengar i början och läggs ner inom 1 år, därför är det inressantare hur stor vinsten var. Du får gärna skicka mig info.

Men jag vidhåller att Prisjakts lista som du hänvisar till har för tillfället ingen substans eftersom den 5 poängs listan gäller om prisfilen uppfyller dom 5 punkterna för prisfilen och inte hur bra e-handelslösningen är.

Det här är lite som Internetworld och deras tester att dom som lägger mest pengar på reklam är ju också dom som förs fram som bästa lösningar jämt, det är ingen hemligt förutom för dom som inte vet det, alltså dom som söker en e-handelslösning eller ett webbhotell eller andra webblösningar tyvärr, se bara senaste webbhotellstestet och kolla vem som hade stora reklamannonser och vad Internetworld la in som bonus åt dom
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 21:33 #8
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
Sonec Sonec är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 241
Då får vi fixa referenserna=)
Jag jobbade med detta som hobby ett par månader innan vi blev ett bolag.
Vi var "tvugna" att bli ett bolag då vi fick in större kunder/ordrar som krävde moms osv.

Vi har jobbar just nu med två större ordrar, som kommer ge ca 10 000-16 000:- i vinst.

Visst har vi lagt ner en del pengar på det vi byggt upp nu, men nu när allt är klart är alla pengar som kommer in ren vinst. Vi har många återkommande kunder, många kunder som ringer, har blivit rekommenderade av våra tidigare kunder. Vi lägger ner många timmar på service och kundtjänst för att bygga upp förtroende. Många kunder som kommer in idag vill hyra en butik och prova sin idé vi hjälper dom hitta dom bästa vägledningarna till att lyckas.

Vet inte hur jag ska svara på det med internetworld, jag har ett par kunder som gått från starweb, ebutik till oss för vi har bättre/billigare system än dom.

Vi menar att hos oss kostar det inget att få hjälp.


Citat:
Originally posted by DistansData@Aug 31 2007, 21:02
Ok nu kollade jag noggrannare och hittade referenserna, helt klart så borde du lagt dom synligare.
Visst kan du ha fått 20 000 sista månaden i omsättning, jag kanske var lite snabb där eftersom jag aldrig hade hört talas om dig innan trots att jag ahr rätt bra koll på marknaden
Annars så brukar dom som kör igång en webbyrå lägga ut väldigt mycket pengar i början och läggs ner inom 1 år, därför är det inressantare hur stor vinsten var. Du får gärna skicka mig info.
Men jag vidhåller att Prisjakts lista som du hänvisar till har för tillfället ingen substans eftersom den 5 poängs listan gäller om prisfilen uppfyller dom 5 punkterna för prisfilen och inte hur bra e-handelslösningen är.
Det här är lite som Internetworld och deras tester att dom som lägger mest pengar på reklam är ju också dom som förs fram som bästa lösningar jämt, det är ingen hemligt förutom för dom som inte vet det, alltså dom som söker en e-handelslösning eller ett webbhotell eller andra webblösningar tyvärr, se bara senaste webbhotellstestet och kolla vem som hade stora reklamannonser och vad Internetworld la in som bonus åt dom
Sonec är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 21:35 #9
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Samtidigt om man bortser från prisjakt, "många kunder" o.s.v så är 50 000 plus för din firma inte helt fel för en som vill köra igång en webbyå och det finns några referenser och en site, faktiskt värd att bygga vidare på för någon som vill starta en webbyrå och vill slippa ta uppbyggnadsfasen själv, men det hänger ju på personen i fråga själv vad dom kan göra med den.

Så läs inte in för mycket negativt i det jag skrev, det sagt utan att veta hur vinsten eller potenialen för själva firman egentligen är för det vet jag inte så ta inte fasta för mycket på det positiva jag sa nu heller för det finns inga lätta pengar med någonting
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 21:43 #10
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by Sonec@Aug 31 2007, 21:33
Vet inte hur jag ska svara på det med internetworld, jag har ett par kunder som gått från starweb, ebutik till oss för vi har bättre/billigare system än dom.

Vi menar att hos oss kostar det inget att få hjälp.
Det är inte fel för det är en förutsättning idag i den här branschen och andra bransher på nätet om man inte lägger ut väldigt mycket pengar i reklam, som jag då, jag har inte sen jag körde igång januari 2004 lagt en spänn i reklam utan förlitat mig på att det jag erbjuder är så pass billigt och bra och gör ett tillräckligt bra jobb för att kunderna själva sköter reklamen med "word of mouth"
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017