Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google TBPR-export inatt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-29, 10:09 #11
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Väldigt underlig uppdatering, en månad för tidigt! Förra uppdateringen var ju i början av april.

Någon som fått fram något datum för när pageranken är tagen? Har själv nya domäner med pr inlänkar sedan förra veckan som inte fått PR. Så antagligen är pageranken runt 7-14 dagar gammal.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-29, 11:13 #12
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Originally posted by end@May 29 2009, 10:09
Väldigt underlig uppdatering, en månad för tidigt! Förra uppdateringen var ju i början av april.

Någon som fått fram något datum för när pageranken är tagen? Har själv nya domäner med pr inlänkar sedan förra veckan som inte fått PR. Så antagligen är pageranken runt 7-14 dagar gammal.
Uppdateringen kan komma när som helst, ibland är det flera månaders uppehåll, för nått år sedan var det nästan ett halvårs uppehåll.

Man får väll hoppas att Google fortsätter att uppdatera lika ofta som dem gjort senaste tiden
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-29, 12:47 #13
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Jag minns halvårs väntan, men i övrigt så har det bara var var tredje månad eller längre. Minns aldrig en uppdatetering på två månader
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 02:18 #14
Solan Solan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Solan Solan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Hur och var ser ni era resultat *rodnar*
Solan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 02:35 #15
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Originally posted by Solan@Jun 16 2009, 02:18
Hur och var ser ni era resultat *rodnar*
Jag kollar på mina PR på Pagerankme.com, men det finns även sajter som erbjuder dig att skriva in och kolla flera domäner åt gången.

Du kan även använda Google Toolbar för att se pagerank på den aktuella URL:en du befinner dig på.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 02:43 #16
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Finns det något sätt att se varifrån man får sin PR? D.v.s. hur mycket man ärver genom vilka länkar.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 02:47 #17
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Originally posted by BjörnJ@Jun 16 2009, 02:43
Finns det något sätt att se varifrån man får sin PR? D.v.s. hur mycket man ärver genom vilka länkar.
Någon sådan tjänst har jag inte hittat, men det skulle vara väldigt trevligt om det fanns.

Jag skulle vilja ha en tjänst som samlar in all inlänkar till en domän, samt gallrar bort alla dubletter så att man får en lista över alla sajter som länkar. På Google går det ju som bekant att göra en sökning på "link:http://www.doman.se" för att se sajter som länkar. Denna funktion tycker jag dock inte fungerar speciellt bra, många länkar visas inte samt att dubletter inte filtreras bort.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 03:05 #18
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Anta att domän A har PR 3, domän B har PR 2 och domän C har PR 1.

Om man gör 301 från B och C till A, vilken PR får då A? Hur räknar man? Det är klart att algoritmerna är hemliga, men någon kanske har en ungefärlig uppfattning?
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 04:23 #19
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Originally posted by BjörnJ@Jun 16 2009, 03:05
Anta att domän A har PR 3, domän B har PR 2 och domän C har PR 1.

Om man gör 301 från B och C till A, vilken PR får då A? Hur räknar man? Det är klart att algoritmerna är hemliga, men någon kanske har en ungefärlig uppfattning?
Om jag inte fattat det helt fel så förs all länkkraft över från domäner med 301-redirect. Vet inte om det går att räkna ut någon genomsnittlig länkkraft. En sak som är säker är ju att ju högre PR den har destå bättre.

Apropå detta med redirect. Tänk också på att länkkraften från den redirectade domänen försvinner om/när andra sajter börjar ta bort länkarna till den, när de märker att den inte leder till den rätta sajten. Om det inte är en domän som nödvändigtvis behöver omdirigeras så kan det vara mer värt att behålla sajten på den, och länka vidare på vanligt sätt till domän A. Med en redirect mister du också möjligheten att stärka sökord till domän A genom länktexter.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-16, 05:14 #20
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Jag skulle vilja ha en tjänst som samlar in all inlänkar till en domän, samt gallrar bort alla dubletter så att man får en lista över alla sajter som länkar. På Google går det ju som bekant att göra en sökning på link:http://www.doman.se för att se sajter som länkar. Denna funktion tycker jag dock inte fungerar speciellt bra, många länkar visas inte samt att dubletter inte filtreras bort.
Jag har förstått att vid link:-sökning på Google får man bara ett slumpmässigt(?) urval av länkarna till sajten. Detta skulle vara medvetet från Googles sida för att man inte ska kunna kartlägga olika sajters inlänkar. Däremot som sajtägare ska ska man kunna se betydligt fler inlänkar (alla kända?) till sin egen sajt när man är inloggad hos Google.

Annars kan man få en väldigt bra bild över inlänkarna till sin sajt genom att titta på referer i loggen.

Kan man förresten kolla PR med ett eget skript på något sätt? Varifrån får t.ex. pagerankme uppgifterna?

Finns det någon API-lösning mot Google man kan använda för att kolla vad olika sidor har för PR?

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Om jag inte fattat det helt fel så förs all länkkraft över från domäner med 301-redirect.
Jo, jag känner mig rätt säker på att det är så. Jag kanske ska försöka omformulera frågan lite, eller snarare ganska mycket. :P

Om man antar att alla inlänkar är värda exakt lika mycket, hur många inlänkar krävs då för att PR för domänen ska hoppa upp ett steg? Man kan ju anta att det kanske räcker med en inlänk för att gå från PR 0 till 1, medan det behövs 10 inlänkar för att gå från PR 2 till 3, och 100 inlänkar för att gå från PR 4 till 5. Hoppas jag lyckas göra mig förstådd. Nu är siffrorna helt tagna ur luften, men det skulle vara intressant att höra om någon har en uppfattning om hur mycket svårare det blir att öka sin PR ytterligare vartefter man får höjd PR..?
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017