Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


VPS utomlands

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-28, 08:32 #11
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Men vad är "managed"?
Jag har sett exempel där managed betyder "vi installerar din server med cPanel" och sen gör vi inte ett skit mer..
Ser till att OS alltid mår ok.
Driftansvarig för OS och hårdvara måste det väll vara.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-28, 08:35 #12
Lilleklump Lilleklump är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 48
Lilleklump Lilleklump är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 48
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Men vad är "managed"?
Jag har sett exempel där managed betyder "vi installerar din server med cPanel" och sen gör vi inte ett skit mer..
Managed betyder att de är de som underhåller din server, uppdaterar din programvara och fixar alla eventuell problem som du får. Vill du ha något på din server så installerar de oftast de och får allt att flyta ihop bra.
Lilleklump är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-28, 09:11 #13
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleklump Visa inlägg
Managed betyder att de är de som underhåller din server, uppdaterar din programvara och fixar alla eventuell problem som du får. Vill du ha något på din server så installerar de oftast de och får allt att flyta ihop bra.
Det där är ju en beskrivning av hur det BÖR fungera. Men jag håller absolut med Jake.nu om att många utger sig för att ha managed hosting när dom egentligen har nån form av installationshjälp eller liknande.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-28, 09:44 #14
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
Managed är som sagt kung... det är riktigt bra priser utomlands för managed vps, förstår inte varför det ska vara så himla dyrt i Sverige... inte många som ens erbjuder tjänsten vilket jag tycker är konstigt. Managed vps + cpanel och WHM gör så att t.o.m. jag klara av en vps själv, utan managed så kanske vpsen fungerar 1 vecka

Vad gäller Eleven2 som tipsades om här, så tycker jag Knownhost verkar bättre och billigare, vad jag läst om så verkar Knownhost vara en av de bästa aktörerna, dock är jag fortfarande osäker på om jag vågar mig på en vps utomlands pga, pingtider etc.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-28, 10:03 #15
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av niklas_SWED Visa inlägg
Managed är som sagt kung... det är riktigt bra priser utomlands för managed vps, förstår inte varför det ska vara så himla dyrt i Sverige... inte många som ens erbjuder tjänsten vilket jag tycker är konstigt. Managed vps + cpanel och WHM gör så att t.o.m. jag klara av en vps själv, utan managed så kanske vpsen fungerar 1 vecka

Vad gäller Eleven2 som tipsades om här, så tycker jag Knownhost verkar bättre och billigare, vad jag läst om så verkar Knownhost vara en av de bästa aktörerna, dock är jag fortfarande osäker på om jag vågar mig på en vps utomlands pga, pingtider etc.
Varför många inte erbjuder det tror jag handlar om svårigheterna kring att göra det seriöst. De flesta kunderna på en managed server (VPS eller ej) förväntar sig hjälp med allt som går fel. Det allra mesta som går fel är direkt knutet till kundens kod (förutsatt att grundkraven för managed uppfylls). Där stöter man på ett problem, ska man sitta och läsa kundens kod eller ska man göra det enda rätta och säga att kunden även behöver köpa in utvecklarkompetens och i de flesta fallen förlora kunden eller som bäst göra kunden missnöjd.

Jag skulle säga att ett fast pris för managed servers är riktigt svårt att erbjuda på ett kundvänligt, prisvärt och seriöst sätt. Om leverantören däremot har en grundservice och sedan timdebitering så är det lättare (eller ens möjligt) att hantera på ett bra sätt.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-28, 10:17 #16
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Varför många inte erbjuder det tror jag handlar om svårigheterna kring att göra det seriöst. De flesta kunderna på en managed server (VPS eller ej) förväntar sig hjälp med allt som går fel. Det allra mesta som går fel är direkt knutet till kundens kod (förutsatt att grundkraven för managed uppfylls). Där stöter man på ett problem, ska man sitta och läsa kundens kod eller ska man göra det enda rätta och säga att kunden även behöver köpa in utvecklarkompetens och i de flesta fallen förlora kunden eller som bäst göra kunden missnöjd.

Jag skulle säga att ett fast pris för managed servers är riktigt svårt att erbjuda på ett kundvänligt, prisvärt och seriöst sätt. Om leverantören däremot har en grundservice och sedan timdebitering så är det lättare (eller ens möjligt) att hantera på ett bra sätt.
Håller med dig... För mig räcker det med att leverantören fixar uppdateringar och hårdvara, sen får man ta ansvar för sin egen kod.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-28, 13:39 #17
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Om jag jämför med produkterna vi säljer så har vi också grupperingar för vardera område. Hårdvara sköter datacenter gänget. OS har egen gruppering för OS relaterade problem. Sen beror det på vad de köper till för applikationsansv, kund kan ha enskilda testflöden för appar som i sin tur larmar till övervakningscentralen vid fel som då försöker göra första analys och behövers det hjälp från viss gruppering så rings jourhavande in. Övervakningscentralen är öppen 24/7 och jourhavande i alla grupperingar finns året om. Men denna typ av tjänst med tillhörande sla fås inte för några hundra i månaden.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 09:58 #18
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
Blev knownhost till sist... Får se hur det fungerar med pingtider etc mot mina sajter, men värt ett försök.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 10:31 #19
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
rapportera gärna hur det funkar, är lite nyfiken själv på knownhost
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 10:35 #20
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
rapportera gärna hur det funkar, är lite nyfiken själv på knownhost
Återkommer med hur det fungerar för mig... För de som undrar så valde jag deras Managed SSD VPS (paketet SSD-2) som kostar från $50 / månad.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017