Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Rimlig Cookie-tid

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-16, 13:55 #11
Webgains.ses avatar
Webgains.se Webgains.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 18
Webgains.se Webgains.se är inte uppkopplad
Nykomling
Webgains.ses avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av pontus Visa inlägg
Webgains, ingen frågade hur lång cookie-tid ni har. Sluta spamma(skriva inlägg som promotar er tjänst). :/
Jag (och Webgains) ville bara ge mitt svar på frågan i inläggen ovan "Skulle gärna vilja veta vad andra tycker här på forumet?". Ursäkta om det uppfattas som spam.

MVH
Martina
Webgains.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-16, 16:52 #12
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Citat:
Ursprungligen postat av pontus Visa inlägg
Webgains, ingen frågade hur lång cookie-tid ni har. Sluta spamma(skriva inlägg som promotar er tjänst). :/
Det var väl ändå intressant de de skrev om. Jag tycker inte alls det var spam utan uppskattar att några ansluter sig till diskussionen.

@Webgains. Intressanta länkar du bifogade. Ska läsa igenom dom nu!
Skulle ni godkänna ifall en annonsör satte 1 dag cookietid via ert nätverk? Bara en liten fråga.

Förövrigt tycker jag också det lite märkligt varför det bara är på Td vissa har så här låg tid. Har inte märkt av det på andra nätverk.

Senast redigerad av oloflolof den 2010-09-16 klockan 17:24
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-16, 17:24 #13
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av pontus Visa inlägg
Webgains, ingen frågade hur lång cookie-tid ni har. Sluta spamma(skriva inlägg som promotar er tjänst). :/
Var glad att det finns något affiliatenätverk som verkligen vill vara med i en diskussion.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-16, 17:42 #14
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 105
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 105
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasJohansson Visa inlägg
Var glad att det finns något affiliatenätverk som verkligen vill vara med i en diskussion.
Ja helt klart.
Martina från Webgains skrev något konstruktivt om sina/deras tankar kring ämnet. Säkerligen mycket läsvärt för de allra flesta på forumet.

Finns ingen anledning att klanka ner på affiliate-managers som tar sig tid och tillför något vettigt i trådarna. Det är ju jättebra om de finns representerade på forumet och följer med i diskussionerna.
Revinc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-16, 21:29 #15
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av Revinc Visa inlägg
Ja helt klart.
Martina från Webgains skrev något konstruktivt om sina/deras tankar kring ämnet. Säkerligen mycket läsvärt för de allra flesta på forumet.

Finns ingen anledning att klanka ner på affiliate-managers som tar sig tid och tillför något vettigt i trådarna. Det är ju jättebra om de finns representerade på forumet och följer med i diskussionerna.
Jag har inget emot affiliate-managers som deltar i diskussionerna, tycker det är jättebra. Men "På Webgains har vi som standard 90 dagars cookietid, men självklart är det något som annonsören själv bestämmer." kanske hade passat bättre i Officiella Webgains-tråden? I övrigt var ju inlägget helt ok.

Men måste erkänna, har dåliga erfarenheter av Webgains så kanske överreagerade lite...
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-17, 10:04 #16
Webgains.ses avatar
Webgains.se Webgains.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 18
Webgains.se Webgains.se är inte uppkopplad
Nykomling
Webgains.ses avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av oloflolof Visa inlägg
@Webgains. Intressanta länkar du bifogade. Ska läsa igenom dom nu!
Skulle ni godkänna ifall en annonsör satte 1 dag cookietid via ert nätverk? Bara en liten fråga.

Förövrigt tycker jag också det lite märkligt varför det bara är på Td vissa har så här låg tid. Har inte märkt av det på andra nätverk.
Tack för positiv feedback!
Annonsören ska känna ansvar, att de "äger" programmet och måste vara helt bekväma med förutsättningarna. Så, ja, vi skulle godkänna 1 dag i cookietid om annonsören absolut vill ha det så, men inte utan ett resonemang kring fördelar/nackdelar. Lägsta cookietid vi har nu är 15 dagar, TD är inte ensamma att ha den typen av annonsörer. Det finns även annonsörer i alla nätverk som inte har cookie, utan bara spårar "in session". Viktigt för oss affiliate managers/nätverk är oavsett att informera affiliates om hur uppläggen ser ut.
Webgains.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-17, 11:30 #17
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Citat:
Ursprungligen postat av Webgains.se Visa inlägg
Tack för positiv feedback!
Annonsören ska känna ansvar, att de "äger" programmet och måste vara helt bekväma med förutsättningarna. Så, ja, vi skulle godkänna 1 dag i cookietid om annonsören absolut vill ha det så, men inte utan ett resonemang kring fördelar/nackdelar. Lägsta cookietid vi har nu är 15 dagar, TD är inte ensamma att ha den typen av annonsörer. Det finns även annonsörer i alla nätverk som inte har cookie, utan bara spårar "in session". Viktigt för oss affiliate managers/nätverk är oavsett att informera affiliates om hur uppläggen ser ut.
Hej Martina! Skulle du kunna ge exempel på nätverk där vissa annonsörer bara sparar session. Det är ju väldigt dåligt!
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-21, 10:41 #18
Webgains.ses avatar
Webgains.se Webgains.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 18
Webgains.se Webgains.se är inte uppkopplad
Nykomling
Webgains.ses avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 18
Hej Olof,
Hur vanligt det är att program bara har "in session" spårning i andra nätverk måste du höra efter med respektive, men jag är säker på att de finns.

Ex. Affiliateprogram med spelbolag som ger ersättning första insättning, brukar oftast bara stödja in session tracking. InkClub har in session tracking hos i WG och vad jag förstått även i de andra nätverken där de arbetar. I nätverk där dessa finns kan du säkert hitta "in session tracking".

WG testar alltid våra program in session, out of session och cookieless innan vi går live och hoppas alla seriösa nätverk gör likadant och talar om för affiliates vilken spårning som gäller för olika program.

Håller med om att in session tracking inte alls är bra.

MVH
Martina
Webgains.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-05, 21:00 #19
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Citat:
Ursprungligen postat av Webgains.se Visa inlägg
Hej Olof,
Hur vanligt det är att program bara har "in session" spårning i andra nätverk måste du höra efter med respektive, men jag är säker på att de finns.

Ex. Affiliateprogram med spelbolag som ger ersättning första insättning, brukar oftast bara stödja in session tracking. InkClub har in session tracking hos i WG och vad jag förstått även i de andra nätverken där de arbetar. I nätverk där dessa finns kan du säkert hitta "in session tracking".

WG testar alltid våra program in session, out of session och cookieless innan vi går live och hoppas alla seriösa nätverk gör likadant och talar om för affiliates vilken spårning som gäller för olika program.

Håller med om att in session tracking inte alls är bra.

MVH
Martina
Tack för informationen Martina. Efter allt detta får man nog kolla upp innan man annonserar för seriöst för ett program. Bland annat Nelly som har en dag tjänar ju troligtvis en del på att "lura" oss publishers... Kan ju låta girigt men jag vill trots allt inte annonsera gratis för vissa...

Senast redigerad av oloflolof den 2010-10-05 klockan 21:04
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017