Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AB-Direkt! - Företag från utlandet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-16, 17:13 #41
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Men ni som är intresserade av bolag via England...Sök på Google där finns fler aktörer ....seriösa?

*Undrar just hur killens anmälan skall motiveras?..."PUL-brottet begicks efter att stackars jag försökt blåsa snubben på pengar..."*
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-17, 01:32 #42
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Jag har ju inte varit med i denna tråd tidigare men anser kanske att det är dags att ser vad som gäller.

Förmodligen borde i mina ögon:

Att hänvisa till PUL när man citerar en tjänsteman på ett företag

prövas mot

Hot om polisanmälan eller liknande åtgärder .


Jag är ju ansvarig utgivare och tråden är ju modererad av dom jag litar på, så eventuella anmälningar bör ju riktias mot mej tillsammans med skribenten. Men igår råkade vi slarva bort IP-nummret på denne så det verkar som jag står kvar här själv som ansvarig :/. Damn it!

Slutsatsen jag drar är att vi måste se om man kan hota enskilda WN-medlemmar för dom skriver om en upplevelse dom haft med ett företag. Samt om dom begår ett lagbrott om dom publicerar delar av en dialog med en företagsägare eller en löntagare som uttalar sig i tjänst.

När man nu prövar det och jag inte tillåter/ignorera att skribenten _eventuellt_ vill ändra inlägget i fråga! Så faller ju hela ansvaret på mej!

Nu är vi ju iofs 14 personer som fått detta hot om polisanmälan i våra mailboxar! De flesta om inte nästan alla hann inte läsa och agera iofs utan bara förmodligen led av detta hot om polisanmälan. Kvinnor som män - flickor som pojkar! Detta som enligt mej är ett grovt personangrepp hann jag tyvärr inte stoppa och jag lider med de drabbade :/. Jag har inte kollat runt och tänker inte göra det heller för jag är övertygad om att vi alla är överens om att jag bör hantera detta hot i denna okända grupps vägnar.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-17, 02:06 #43
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
Självklart har man rätt att citera ett svar man får från en företagsrepresentant på det sätt som skett i detta fall. Det är inget olagligt i det.

Men man blir ju väldigt förvånad över att ett företag inte vågar stå för beslut dem fattar och hotar med att polisanmäla kunder som skriver sin åsikt om företaget.
Att en sökning på deras namn på Google resulterar i denna tråd som andra träff lär ju leda till att dem förlorar framtida kunder som gör lite efterforskning om företaget på Google.

Ja, nu är det upp till er, AB Direkt: Ge er version av det som hänt istället för att hota med polisanmälningar. Om inte lär ni förlora ännu fler kunder som framöver läser i denna tråd.
omid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-17, 02:42 #44
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by omid@Sep 17 2005, 02:06
Att en sökning på deras namn på Google resulterar i denna tråd som andra träff lär ju leda till att dem förlorar framtida kunder som gör lite efterforskning om företaget på Google.
Vi på WN är starka på google pga dess 3000 medlemmars inlägg, men!

Vi som sköter om WN har historiskt alltid justerat detta då drabbade samtidigt önskar justeringar i WN's sid-listningar på sökmotorerna. Förutsatt att en dialog öppnas på WN!? Dock krävs endast en dialog, inte att dem har rätt i majoriteten av moderatorernas ögon. Detta märker sällan någon förutom de drabbade och moderatorerna samt de som söker på internet.

Ovanstående har gjort att de flesta har accepterat metoden fram tills idag.

Skillnaden är när man polisanmäler en medlem/mej när jag anser att en dialog vore smartare. Då skall det inte sparas på krutet utan då skall vi med alla pengar jag har sparat samt all advokathjälp som finns att köpa, se till att eliminera eventuella hot mot WN's tradition/medlemmar. Om man är motpart med juridiskutbildning eller utredare från polisen i detta ärende. Så är det bara att klicka på länken längst ner till höger på denna sida för att komma i kontakt mej.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-17, 03:27 #45
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PUL är rätt poppis att hota med till höger och vänster när man blivit avslöjad som oseriös företagare - de här pajasrena är knappast de första att försöka med det ...
Det lämpligaste stället att placera hotet på är papperskorgen.
Nu är jag visserligen ingen advokat, men vad jag kan avgöra så finns det inte en halv chans i helvetet att det där går till rättegång.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-17, 12:36 #46
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Kan inte ens se att det bryter emot PUL, stog endast ett namn utan någon mer koppling än till ett oseriöst företag.

Varför är dom så rädda? Är det för den personen jobbar svart och inte finns registrerad som anställd på bolaget? Ett namn kan inte kopplas specielt till en person, i vilket fall skulle man ändå kunnat kollat upp bolagets anställda.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-17, 23:55 #47
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Det är ju tråkigt när konflikter hamnar på ett publikt forum såhär. Men jag tror allt hade kunnat avstyras om AB Direkt kom med något seriöst i sitt första inlägg.

Att ursäkta för att det tagit tid och eventuellt erbjuda någon kompensation, och förklara vad det var som gick fel hade kanske genererat många fler kunder. Men att börja hota fd kunder med polisanmälan kan ju inte leda till något bra.

http://www.startaeget.se/articles.laer_dig...ejda_kunder.asp
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-21, 22:09 #48
Firekicker Firekicker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 86
Firekicker Firekicker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 86
http://www.bolagsregistrering.se/

Vad tror ni om dem då? De ser seriösare ut ? ellr man kan ju missta sig =p
Firekicker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-22, 02:31 #49
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Annars finns ju Utlandsjuristen
http://www.utlandsjuristen.se/

Eller
http://skattefritt.com
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-24, 17:52 #50
mustig mustig är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1
mustig mustig är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1
Jag har beställt både ett offshorebolag och ett engelskt bolag av get-a-company.com. Mycket trevlig personal och billiga också. Myket nöjd kund.
mustig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017