Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SERP ändrar sig BETYDLIGT oftare numer?!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-27, 20:34 #21
Proteins avatar
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
Proteins avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
Här ser ni en graf från en sajt , som har hoppat på sista tiden.
det är en bekant inne från seo-forum.se, som låtit mig visa hans hoppande sajt.
Ja, jag har tillåtelse att visa sajten:

Visas enklast via gserp.se: http://gserp.se/Search/proteinwhey.se/whey

Jag har liknande sajter, där hoppen skett mer frekvent och under en längre tid.

Var varsam med länkbygget.
Låt nya sajter ligga till sig lite, bygg mer content innan du brassar på med länkar.
Hej igen Petter och tack för uppmärksamheten!
Nu verkar dock min sida om whey slutat dansa. Vi var några stycken som startade sidor mer eller mindre samtidigt och visst verkar dansandet ha en hel del med länktillväxten att göra, men för att komma topp 10 i hårt utsatta områden som till exempel "whey" eller "whey proteinpulver" så krävs det en viss uppmärksamhet utifrån och balansen är ibland hårfin. När en sida tar sig till förstaplatsen i ett hårt konkurrensutsatt område kan det naturligtvis uppstå en hel del svallvågor, det gäller att lära sig surfa så fint på dem. Alla sidor som dyker verkar dock inte återkomma.

Men visst håller jag med dig Petter om att innehållet är det viktigaste av allt och att ha ett bra innehåll är alltid grunden till det mesta. Roligt att du tog upp saken här, här verkar också finnas en hel del kunskap.

Senast redigerad av Protein den 2012-09-27 klockan 20:46 Anledning: Gjorde signaturen synlig (hoppas jag) :)
Protein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-28, 08:38 #22
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Personligen tycker jag mig kunna se att "dansen" är numer betydligt mer frekvent i globala Google.com än på nationsnivå (Google.co.uk, Google.se, Google.co.in osv).

Det känns spontant som att det mesta sker på Google.com först, för att sedan implementeras (eller förkastas) för Google med landsdomäner. Kanske inte så konstigt och knappast något nytt.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-02, 10:30 #23
Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 146
Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 146
Här diskuteras det om den senaste uppdateringen.

http://www.seo-forum.se/showthread.p...6205#post56205

EMD exakt match domain uppdateringen.
Google vill ta ner sajter med exakt sökordsdomän med tunnt innehåll och spammiga länkar.

Google hatar affiliates. Tyvärr.
Petter Hedman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-02, 14:39 #24
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
Här diskuteras det om den senaste uppdateringen.

http://www.seo-forum.se/showthread.p...6205#post56205

EMD exakt match domain uppdateringen.
Google vill ta ner sajter med exakt sökordsdomän med tunnt innehåll och spammiga länkar.

Google hatar affiliates. Tyvärr.
Blir intressant och se hur det slår när det rullas ut i Sverige..
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-02, 14:50 #25
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Det som förut var vinnande, bestraffas numer. Det funkade bra med traditionell SEO i tretton år. Nu är det nya tider.

För oss med EMD-sajter gäller det som sagt att tänka på kvalitén. Nya tider och nya lösningar. Trots allt är nog Google rätt ute, det är inte SEO som i första hand skall avgöra ens placering i SERP.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-02, 15:13 #26
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
Ska bli intressant och se vad som händer i och med detta. Förmodligen blir det åter lite lotteri, där vissa klarar sig väldigt bra trots så kallat gamla metoder samtidigt som andra åker på en dänga.

Men på längre sikt känns det nog ändå som en nödvändig förändring.
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-02, 22:02 #27
Webmasterpros avatar
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 215
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
Webmasterpros avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 215
Nu orkar jag inte med Google's daltande. Går tillbaka till att köpa länkar, detta har alltid fungerat bokstavligt talat klockrent för mig när det kommer till att slå ut konkurrenter.

Är inte ett stort fan av att använda mig utav oetiska metoder när det kommer till SEO, men man måste följa med i dagens rat race.

Vissa folk jag pratat med i SEO-kretsarna gillar Google's nya uppdateringar, på grund av enkelheten att slå ut folk med negativ SEO.
Webmasterpro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-02, 22:02 #28
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
Google vill ta ner sajter med exakt sökordsdomän med tunnt innehåll och spammiga länkar.

Google hatar affiliates. Tyvärr.
Tycker Martin beskriver det hela klockrent i intervjun på din sajt: "Framtiden är ljus för dem som fokuserar på nyttan för slutanvändaren. Google kommer att se till att ”ta över” fler och fler sökresultat och då gäller det att leverera så mycket nytta att Google anser att det finns plats för en ”konkurrerande” webbplats."
http://sokmotoroptimering24.se/2012/...ofsson-om-seo/
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-03, 01:48 #29
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Citat:
Ursprungligen postat av Webmasterpro Visa inlägg
Nu orkar jag inte med Google's daltande. Går tillbaka till att köpa länkar, detta har alltid fungerat bokstavligt talat klockrent för mig när det kommer till att slå ut konkurrenter.

Är inte ett stort fan av att använda mig utav oetiska metoder när det kommer till SEO, men man måste följa med i dagens rat race.

Vissa folk jag pratat med i SEO-kretsarna gillar Google's nya uppdateringar, på grund av enkelheten att slå ut folk med negativ SEO.
Håller med dig. Det börjar bli för mycket nu. Det är i stort sätt omöjligt att bygga upp en schysst sida eller webshop utan att köpa länkar idag. Och när man väl har gjort en bra sida måste man hålla andan varje gång G släpper en uppdatering. Jag är inte mot att de straffar tunna och värdelösa sajter, det jag inte gillar att man blir så jäkla beroende av G.
I vissa branscher kan man ju få ganska mycket social spridning men det finns nischer där ingen länkar överhuvudtaget. Sen undrar jag vad alla affiliate-företag typ TD, Adtraction mm, tycker om allt detta? Så vitt jag förstår så handlade just denna uppdatering om keyworddomäner och trots att många av dem är skit så har de nog ända dragit in pengar till alla affiliates. Många bäckar små blir nog en del kulor. Vad tror ni andra?
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-03, 09:23 #30
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Ni som gnäller kanske ska ta på er en annan hatt än er egen. Givetvis förstår jag och alla andra att ni vill att era sidor ska ranka bra, lika mycket som att jag vill att mina sidor ska ranka bra.

En normal användare av Google vill dock hamna på en sida som kan ge svaret de sökte efter, att då hamna på en MFA-sida, spammig affiliate-sida osv är inte det mest optimala.

Varför ska jag hamna på en sida som bara matar ut företag x alla produkter och länkar via affiliate och inte direkt hos företaget?
Hur många 1000-tals hotellsidor finns det inte som har fjuttiga texter och sedan bara länkar vidare med affiliate?
Hur många MFA-sidor finns det inte som försöker vara informativa allt för att lura dit besökaren. Ofta skrivs inte ens texterna av någon kunnig person utan lämnas ut till 3e part som ägnar sig åt att leverera seo-texter. Ni hör ju själva hur det låter, att skapa texter för seo, när det borde handla om att skapa texter för användaren med grymt innehåll (ja, seo-texter kan också vara bra).

Inte för att vara elak, men de exempel jag fått genom denna tråd på sidor som åkt jojjo, i princip alla har varit värdelösa ur mina ögon sett. hade jag ägt sidorna själv hade såklart jag haft annan syn


Efter mitt utlägg ovan kan jag dock tipsa om att Google uppdaterat sina policy för webmasters samt lagt in mer exempel:
http://support.google.com/webmasters...n&answer=35769

Detaljer om affiliatesaker:
http://support.google.com/webmasters...n&answer=76465
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017