Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dessa jävla datingsiter

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-19, 21:05 #31
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Standard mmm

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Man kan väl ganska enkelt konstatera att det är just de rena sexdejting-domänerna som det spammas från. Hade man förbjudit sådana domäner i nätverket från första början hade man sluppit de flesta oseriösa aktörer. Nu lockar man istället till sig sådana och som slutkunder lockar man dessutom till sig många sådana män som tidigare köpt sex på gatan. Det är ingen särskilt trevlig verksamhet att bli förknippad med.
ska man förbjuda sexdating för att det finns oseriösa spammare på marknaden menar du ?
Borde google adsense inte finnas för att folk bygger MFA sidor och spammar dem ?
Vi vet redan din inställning till DF tartar, men tror inte många lyssnar på dina fåniga kommentarer längre..
"lockar till sig män som tidigare köpt sex på gatan" - jisses... du har verkligen kunskap om detta du...

Ber dig en gång till - håll dig till ämnen du kan nåt om och sluta komma med perversa antaganden om hur sexdatingmarknaden fungerar... tro mig du kan verkligen 0 om det hela.

Senast redigerad av knullis den 2012-09-19 klockan 21:18
knullis är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-19, 21:12 #32
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Det är förjävligt att era sidor spammas på det sättet... har sammanställt ett mail och förklarat allt för ledningen. Det kommer att stoppas, fortsätt att rapportera här .
I första skedet får partnern en varning som han måste svara på inom 48 timmar svarar han inte stängs hans konto av.
uprepas detta igen efter varningen stängs kontot av och intjänat belopp blir då fryst PGa regelbrott.

Vill förtydliga att DF.se eller df.com verkligen inte stödjer eller tillåter denna typ av markandsföring i sina regler. det är rena regelbrott och en upprensing är satt i rörelse

Det snabbaste sättet och få stopp på detta är att ni rapporterar till mig här på WN eller på petteri @ datingfactory.se

Senast redigerad av knullis den 2012-09-19 klockan 21:21
knullis är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-19, 23:24 #33
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Tyvärr så finns det tidigare MAs som skrivit handböcker som ligger ute online i hur man kan tjäna mycket pengar på att jobba som e-hora!
Detta är nackdelen med referralsystemet där man får % på underliggande affiliates tyvärr!
Tanken är bra men det kan missbrukas, bra att DF (och knullis i sverige) börjar ta i med hårdhanskarna!

Senast redigerad av erebos den 2012-09-19 klockan 23:27 Anledning: felstavning :)
erebos är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-19, 23:32 #34
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Just sexromans är ju en sajt som legat ute till salu nyligen som "helt självgående men mycket lönsam".
Tänkte köpa den för ett tag sen faktiskt, kanske tur att man avstod!
erebos är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-19, 23:32 #35
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Citat:
Ursprungligen postat av mbomelin Visa inlägg
Har fortsatta problem med någon som spammar ut sexromans [punkt] se via fejkprofiler med stulna bilder.
http://www.wn.se/showthread.php?t=10...ight=sexromans

Vet inte om den såldes eller inte, ser man till iis infon så har den samma ägare sen 2010.

*edit*
erebos: [smurf]
spajk är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-19, 23:43 #36
Wiiland Wiiland är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 70
Wiiland Wiiland är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 70
Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
http://www.wn.se/showthread.php?t=10...ight=sexromans

Vet inte om den såldes eller inte, ser man till iis infon så har den samma ägare sen 2010.

*edit*
erebos: [smurf]
Denna sida och DF konto är såld av mig sedan lång tid tillbaka till Joel Tukiainen, dock inte uppdaterat domänuppgifter hos domänregistret men bad honom att göra detta omgående då den dök upp här i tråden idag. Är någon drabbad utav spam från denna domän så kan jag bistå med kontaktuppgifter till Joel via PM.

EDIT: Såg nu att han skrivit ut sin personliga hemsida i tråden som Spajk länkade, så den som vill nå honom kan nog få tag på honom enklast där.

Citerar från tråden:

"Se bevis på tjänad inkomst:
http://joel-t.com/files/sexromans.jpg
"

Senast redigerad av Wiiland den 2012-09-19 klockan 23:54
Wiiland är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-20, 09:39 #37
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
ska man förbjuda sexdating för att det finns oseriösa spammare på marknaden menar du ?
Borde google adsense inte finnas för att folk bygger MFA sidor och spammar dem ?
Vi vet redan din inställning till DF tartar, men tror inte många lyssnar på dina fåniga kommentarer längre..
"lockar till sig män som tidigare köpt sex på gatan" - jisses... du har verkligen kunskap om detta du...

Ber dig en gång till - håll dig till ämnen du kan nåt om och sluta komma med perversa antaganden om hur sexdatingmarknaden fungerar... tro mig du kan verkligen 0 om det hela.
Det var visst inte en särskilt fånig kommentar eftersom du bemödade dig med ett "försvarstal". Att man lockar till sig oseriösa aktörer genom att tillåta sådan verksamhet är tämligen självklart för de flesta som inte är hemmablinda. Ni uppmuntrar en hel del ungdomar att leka småhallickar på nätet, tjänar pengar på det och slipper ta något ansvar.

Det är knappast så att Google idag uppmuntrar den gamla typen av spammiga MFA-sidor. Varje uppdatering de gör av sina algoritmer i sökmotorn syftar tvärtom till att premiera unika och användbara webbplatser. Majoriteten av intäkterna från AdSense kommer från seriösa företag. Att jämföra det med ett pyramidspelsliknande affiliatenätverk där sex ligger i fokus är inte särskilt relevant...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-20, 09:54 #38
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Standard mmm

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det var visst inte en särskilt fånig kommentar eftersom du bemödade dig med ett "försvarstal". Att man lockar till sig oseriösa aktörer genom att tillåta sådan verksamhet är tämligen självklart för de flesta som inte är hemmablinda. Ni uppmuntrar en hel del ungdomar att leka småhallickar på nätet, tjänar pengar på det och slipper ta något ansvar.

Det är knappast så att Google idag uppmuntrar den gamla typen av spammiga MFA-sidor. Varje uppdatering de gör av sina algoritmer i sökmotorn syftar tvärtom till att premiera unika och användbara webbplatser. Majoriteten av intäkterna från AdSense kommer från seriösa företag. Att jämföra det med ett pyramidspelsliknande affiliatenätverk där sex ligger i fokus är inte särskilt relevant...
Alltså det jag försöker säga är att alla redan vet vad du tycker, men knappast någon bryr sig, tror du mindre personer här på WN är intresserade av df bara för att du gång på gång kallar det pyramidspel - oseriöst - att det drivs av ukrainskor och att du i allmänhet tycker programmet ger dig otrevliga vibbar? du kommer också med en hel del urlöjliga antaganden om att det är män som tidigare köpt sex på gatan som gillar sexdating ? du försöker gång på gång smutskasta detta. Man kan inte gilla allt och tydligen har du enorma problem med DF. Som jag sa tidigare så kommer ingen tvinga dig att arbeta med DF.. men du är moderator här och borde föregå med gott exempel för dessa " ungdomar " och tänka dig före lite innan du snackar om sexköpare - pyramidspel - och slänger ur dig smårasistiska kommentarer om ledningen.

DF kommer att existera och blir större för varje månad i Sverige - det finns inget du kan göra åt det tartar, motsatsen har redan bevisats att det inte är så att de är en mättad marknad...osv osv och varför anser du att våra affiliates slipper ta ansvar ? Vi har foto ID krav hos oss, och bryter någon mot reglerna vet vi vem i hög person vi ska kontakta, alla får ta sitt ansvar hos oss precis som hos vilket annat seriöst affiliateföretag som helst. Ser du inte detta som andra ser? Sexdatingen nischen i Sverige är enorm! och omsätter stora pengar! att de lockar till sig 1/1000 totalt oseriösa refferals som spammar, kanske klottrar på gatan eller välter bilar för att få uppmärksamhet kan knappast skyllas på DF, vi har strikta regler och tar itu med alla som bryter dem.
I Sverige finns över 75.000 medlemmar inom sexdating denna siffra ökar idag med uppåt 3-500 pers om dagen totalt sett på nätverket, det bevisar potentialen och att det verkligen finns en stor efterfrågan på det DF erbjuder, vi vill såklart att WN`s medlemmar ska få va med från början och ta del av något stort och seriöst. Marknaden är inte i närheten ens "mättad" utan man bara skrapar på toppen av isberget idag.

Helt ärligt orkar jag inte förklara mer för dig hur fel du har i dina antaganden, och eftersom de flesta av dina kommentarer och antaganden om df är tagna ur luften och helt felaktiga ber jag dig snällt att sluta med detta, låt oss som kan och vet hur df fungerar tipsa, anta och hjälpa varandra med detta ? så kan du tipsa folk som tex frågar om serietidningar, skrotplockning eller kodfrågor inom dina kunskapsområden vilka de nu än är .

"ukrainskor ger dig dålliga vibbar om df " " skulle DF inte tillåta sexdomäner skulle inte man dra til lsig dessa oseriösa aktörer " " det hänger folk på df sidorna som tidigare köpt sex på gatan" " ungdomar som spelar hallickar"

Det jag försökte säga med "adsense" var att är det verkligen företagets fel om 1/1000 refferals markandsför det på ett oseriöst sätt?

Lägg ner nu bara så begraver vi stridsyxan?

Senast redigerad av knullis den 2012-09-20 klockan 10:08
knullis är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-20, 10:03 #39
Webmasterpros avatar
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 215
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
Webmasterpros avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 215
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det var visst inte en särskilt fånig kommentar eftersom du bemödade dig med ett "försvarstal". Att man lockar till sig oseriösa aktörer genom att tillåta sådan verksamhet är tämligen självklart för de flesta som inte är hemmablinda. Ni uppmuntrar en hel del ungdomar att leka småhallickar på nätet, tjänar pengar på det och slipper ta något ansvar.

Det är knappast så att Google idag uppmuntrar den gamla typen av spammiga MFA-sidor. Varje uppdatering de gör av sina algoritmer i sökmotorn syftar tvärtom till att premiera unika och användbara webbplatser. Majoriteten av intäkterna från AdSense kommer från seriösa företag. Att jämföra det med ett pyramidspelsliknande affiliatenätverk där sex ligger i fokus är inte särskilt relevant...
Oseriösa aktörer? Där har du fått det hela om bakfoten. Det finns som Knullis nämnde tidigare ytterst oseriösa aktörer inom alla branscher.

Ta till exempel alla telefonförsäljare som ringer upp privatpersoner stup i kvarten för att pressa på dessa att köpa alla slags typer av produkter som inte fungerar för fem öre. För att inte tala om hur man som anställd blir behandlad på ett callcenter om man har svårt att tvinga på folk riktigt onödiga prylar.

Eller _säkerhetsföretag_ som har i uppdrag att hämta kontanter hos små bensinstationer och matvarubutiker för att sedan kreditera dessa till deras bankkonton, men istället svindlar bort pengarna. Detta handlar också om miljontals kronor, (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15458646.ab). Det kallar jag minst sagt oseriösa aktörer.

Sedan, så vill jag informera dig om att offentliga affärsmän är verksamma inom denna bransch som du påstår dra till sig oseriösa typer.

Bland annat Vito Glazers, som har fått diplom av frimurarna i USA. Kallar du han också en oseriös aktör?

Denna man alltså (Vito Glazers till höger) -> http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...82913484_n.jpg

Hans företag är till stor del baserat på dejting och vuxendejting.

Du har knappt upptäckt 1% av hur stora denna bransch är, och jag kan statuera med andra "oseriösa aktörer" om du så vill. Jag har många på min lista som jag kan hänvisa till dig, jag har själv arbetat till större del i denna bransch på internationella marknader sedan fyra år tillbaka

Om McDonald's anställer personal som spottar i hamburgarna så blir dem automatiskt oseriösa aktörer med ditt tänkande.

Dina argument är sannerligen trångsynta om något, och skulle du framföra dessa för en som har vart insatt inom de flesta branscher inklusive dejting under en lång tid så skulle denne person inte ens ta sig orken att lägga fram belägg för dina påståenden. Denne person skulle fram för allt vrida på huvudet för detta påstående:

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.

Senast redigerad av Webmasterpro den 2012-09-20 klockan 10:17
Webmasterpro är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-20, 11:04 #40
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av Webmasterpro Visa inlägg
Oseriösa aktörer? Där har du fått det hela om bakfoten. Det finns som Knullis nämnde tidigare ytterst oseriösa aktörer inom alla branscher.

Ta till exempel alla telefonförsäljare som ringer upp privatpersoner stup i kvarten för att pressa på dessa att köpa alla slags typer av produkter som inte fungerar för fem öre. För att inte tala om hur man som anställd blir behandlad på ett callcenter om man har svårt att tvinga på folk riktigt onödiga prylar.

Eller _säkerhetsföretag_ som har i uppdrag att hämta kontanter hos små bensinstationer och matvarubutiker för att sedan kreditera dessa till deras bankkonton, men istället svindlar bort pengarna. Detta handlar också om miljontals kronor, (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15458646.ab). Det kallar jag minst sagt oseriösa aktörer.

Sedan, så vill jag informera dig om att offentliga affärsmän är verksamma inom denna bransch som du påstår dra till sig oseriösa typer.

Bland annat Vito Glazers, som har fått diplom av frimurarna i USA. Kallar du han också en oseriös aktör?

Denna man alltså (Vito Glazers till höger) -> http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...82913484_n.jpg

Hans företag är till stor del baserat på dejting och vuxendejting.

Du har knappt upptäckt 1% av hur stora denna bransch är, och jag kan statuera med andra "oseriösa aktörer" om du så vill. Jag har många på min lista som jag kan hänvisa till dig, jag har själv arbetat till större del i denna bransch på internationella marknader sedan fyra år tillbaka

Om McDonald's anställer personal som spottar i hamburgarna så blir dem automatiskt oseriösa aktörer med ditt tänkande.

Dina argument är sannerligen trångsynta om något, och skulle du framföra dessa för en som har vart insatt inom de flesta branscher inklusive dejting under en lång tid så skulle denne person inte ens ta sig orken att lägga fram belägg för dina påståenden. Denne person skulle fram för allt vrida på huvudet för detta påstående:
Nu vet ju dem flesta som känner till V.G någorlunda, att hans företag (vilket av de du nu syftar på) inte har så gott rykte över allt. Obetalda betalningar av V.G och hans företag, avstängning av konto efter att man uppnått en viss summa etc, gör en inte till någon "affärsman" i min mening. Då blir man rik på andras arbete vilket inte är OK, om man inte belönar dem. Men visst, han har lite personlighet och är trevlig för det mesta.

Sen skulle det vara intressant att veta vad hans diplom hos frimurarna i USA har med detta att göra?

Och innan du lägger upp en bild med Gorge W. Bush och V.G, så ta reda på fakta. Han har på sin personliga twitter skrivit något i stil med "In a meeting with George W. Bush tonight". Det folk inte vet är att han betala $2000 för att vara närvarande där. Precis som rika i USA fick träffa Jay-Z, Beyonce och Obama.
trådlöst är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017