Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kritisera min nya Butik JFRETRO.COM

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-28, 05:14 #1
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Kritisera allt som har med funktionalitet och användbarhet att göra i min nya lilla enkla butik jfretro.com. "Designen" kan ni kritisera om ni vill, även om det inte är det jag söker så mycket feeback på just nu.

Testa gärna varukorgen och utcheckningsprocessen tills ni ser "Process Payment" klicka inte på den eftersom sidan är "Live".

Våra kunder har en snittålder på 60-70 år (babyboomers) , något att tänka på när ni klickar runt i butiken.

Såg i reglerna att sajter helst inte skulle vara live om man ville ha feedback, pga egenreklam.
Ingen risk att detta är egenreklam eftersom vi inte ens skickar beställningar till Sverige. Det vore ju århundradets sämsta reklamkampanj...

.jo...det finns en logisk förklaring till det något underliga domänen JFretro.com...
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-28, 08:21 #2
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Jag antar att den logiska förklaringen är att JFRetro.com står för Jack & Friends Retro..?

Designen på siten lämnar en del att önska, färgvalet känns ogenomtänkt och sidan i övrigt är ganska plottrig. Det blir för mycket information, överallt, och man får svårt att sätta fokus på något.

Vad gäller siten i övrigt så fungerar beställningsflödet bra tekniskt sett, men lider av designen. Det jag menar med det är att vagnen (cart) försvinner i det turkosa havet, samt att man får leta för att hitta checkhout-funktionen. Rekommenderar starkt att du lägger en neutral färg bakom din cart samt checkout-knapp.

Min teori är att enkelhet är kung - eftersom jag själv handlar allt utom livsmedel på nätet utgår jag alltid från mig själv när jag jobbar med webb. Vad har irriterat mig på andra sidor - och hur kan jag undvika att gå i samma fälla själv? Så mina tips till dig är, kolla in dina konkurrenter och se vad du ogillar med deras sidor. Kolla sen så att du inte har samma problem på din. Lycka till!
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-30, 07:42 #3
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by teddyjohan@Oct 28 2007, 02:21
Jag antar att den logiska förklaringen är att JFRetro.com står för Jack & Friends Retro..?

Designen på siten lämnar en del att önska, färgvalet känns ogenomtänkt och sidan i övrigt är ganska plottrig. Det blir för mycket information, överallt, och man får svårt att sätta fokus på något.

Vad gäller siten i övrigt så fungerar beställningsflödet bra tekniskt sett, men lider av designen. Det jag menar med det är att vagnen (cart) försvinner i det turkosa havet, samt att man får leta för att hitta checkhout-funktionen. Rekommenderar starkt att du lägger en neutral färg bakom din cart samt checkout-knapp.

Min teori är att enkelhet är kung - eftersom jag själv handlar allt utom livsmedel på nätet utgår jag alltid från mig själv när jag jobbar med webb. Vad har irriterat mig på andra sidor - och hur kan jag undvika att gå i samma fälla själv? Så mina tips till dig är, kolla in dina konkurrenter och se vad du ogillar med deras sidor. Kolla sen så att du inte har samma problem på din. Lycka till!
Du kan ta en titt igen så får du se vad du tycker. Mycket "enklare" än så här blir det inte.
Hade jag sålt strumpor hade jag nog kunnat ta bort en hel del "plottrig" information, men när man säljer Elektronik till Amerikanska pensionärer så kan man aldrig ha för mycket information om produkterna. Dom ringer i alla fall och vill veta mer...
Någon annan som vill syna sajten i fogarna...?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017