Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Försäljningsmodul till WN?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-22, 22:04 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
Det är konstigt att du säger så, för jag har rapporterat massor med säljtrådar för att det är under 6 mån gamla domäner i dem. I flera fall har de tagits bort, men vissa ligger kvar över en månad efter att jag rapporterade dem. Jag brukar även lägga med bevis/exempel för felen.

Så antingen är det svågerpolitik för vissa postare där eller så ignoreras flera korrekta rapporteringar.
Kan inte annat än beklaga om det varit på det viset. Skulle det ske igen är du välkommen att skicka ett PM till mig med samma information.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-24, 11:56 #12
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Ni har aldrig övervägt att koppla in fler moderatorer då för att rapporteringshantering skall gå snabbare? alltså det är inte kritik, utan jag förstår hur mycket jobb det kan va med dessa ibland. Och då det är ideelt arbete kanske man inte övervakar 24-7 .
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 02:29 #13
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
ChingChing ChingChing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 65
Jag förstår precis vad du menar Knullis och trots att detta kan dra lite ner på en och man känner sig lite otrevlig tillbaks, så tro mig det bästa receptet är bara att vara trevlig tillbaka. Du har säkert hört det innan och hur löjligt än det låter, så stämmer det utmärkt! Bara visa ett leende tillbaka oavsett om folk börjar skriva negativa kommentarer, till slut kommer dem få skuldkänslor... och om inte, så visar du en finare bild åt andra köpare !

Lycka till!
ChingChing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-28, 19:34 #14
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Men om man vill slippa onödiga diskussioner, trevliga eller inte och bara ha en smidig snabb affär? då är inte din lösning det rätta ändå. tack för din åsikt dock.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-29, 07:16 #15
Monkboll Monkboll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 157
Monkboll Monkboll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 157
Att köp/sälj avdelningen ska vara öppen för diskussion tycker jag är en självklarhet. Som sagt är det vad ett forum är till för.
Eftersom att internet och affärer över internet lätt lockar till sig skojjare så kan det vara bra för mindre erfarna köpare att få lite information från andra medlemmar, dock ingen pajkastning som det kanske kan blir vilket jag inte försvarar. Men kunna ställa öppna frågor och få relevanta svar.
Detta går självklart göra via PM men varför inte dela med sig av detta till alla som följer försäljningen?

Har man en värdig webbplats eller domän så blir den såld.
Allt är inte säljbart. Ibland har man sätt 10 minuters designer till salu, då kanske det inte är forumets fel att det kommer en kommentar?
Det är min åsikt.

Edit: Tycker dock som många andra att en modul för att hålla kolla på buden samt någon form av mall att fylla i med relevant information vid försäljning.
Magnus

Senast redigerad av Monkboll den 2011-07-29 klockan 10:37
Monkboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-08, 10:43 #16
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 106
ducedo ducedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 106
Precis som andra redan har påpekat så blir det ibland skitsnack i säljtrådarna men å andra sidan finns alltid risken att någon blir lurad om inte uppenbara fel kan påpekas av andra i trådarna. Lösningen skulle kunna vara att uppmuntra användarna att ställa frågor via PM (för att slippa en del felaktiga påståenden) samt vara hårdare med vilka inlägg som plockas bort. Det kräver dock ett par moderatorer och att alla håller exakt samma nivå, vilket inte är helt enkelt om du någon gång har varit inblandad i en sport. Bedömningen varierar.

Med det sagt så skulle jag verkligen uppskatta en köp & sälj-modul. Tyvärr är det inte ovanligt att där trillar in bud via både PM och mail vilket har gjort att jag säljer mina domäner via MissDomain. Om man istället kunde lägga bud anonymt och automatiskt (upp till x kr) så skulle mycket vara vunnit för min del. Då slipper man problemet med tider som förändras, bud som dras tillbaka, etc. Å andra sidan blir man låst via WN så att endast medlemmar kan lägga bud vilket kanske inte är helt positivt.
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-02, 15:55 #17
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
synd bara wn är diktatorstyrt och demokrati existerar inte. det visar röstningen som skapades. inget gensvar från admins ens. men men alla sköter sin sida som man vill så är det ju, bara acceptera.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-02, 16:40 #18
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
synd bara wn är diktatorstyrt och demokrati existerar inte. det visar röstningen som skapades. inget gensvar från admins ens. men men alla sköter sin sida som man vill så är det ju, bara acceptera.
Jag har fått känslan av att det saknas en riktig "chef". Ingen varken kan eller vill ta steget och göra större ändringar. Det vore något för ägaren, men om personen inte har tid eller ork att sköta WN aktivt så är mitt förslag att utse någon till "Ansvarig för forumet". Denna person kommer då kunna jobba aktivt med att ta emot medlemmarnas önskemål, se till att forumet håller den standard som krävs och att det överlag är uppdaterat och modernt.

Det vanliga scenariot är väl: Man startar en hemsida, har man tur lyckas man och får många medlemmar/besökare, man fortsätter driva den och sköter den antingen aktivt eller halvaktivt. I detta fall känns det som att det är några aktivare administratörer som bestämmer lite då och då, men som aldrig riktigt gör något utöver det.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-02, 20:45 #19
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Joo det känns som man inte lägger ner så stor tid på det hela längre, jag hade verkligen hoppats på att admins åtminstone hade sagt nåt "nej inga ändringar kommer ske" eller "eftersom många röstat för förändring i köp och sälj , ska vi fundera på det" men nix. nada. kan vara som du säger henrik, att inte ens tid finns eller så bryr man sig helt enkelt inte.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-02, 20:58 #20
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Det är fel i att säga att vi inte bryr oss. WN har mycket kvar att ge. Anledningen till att jag har slutat skriva är för att jag inte orkar svara på personlig kritik. Man verkar skaffa sig rätt många ovänner när man bestämmer saker.

Och det är också som du säger, knullis, WN är ingen demokrati. Man får absolut önska sig saker. I dagsläget rullar WN på en vB3-kopia. Det är inget vi planerar att köra särskillt länge till.

Det är därför rätt dumt att lägga ner tid på att utveckla något som inte kommer att fungera om någon månad eller två.

Att WN's köp och sälj-del behöver fräschas upp är det inget snack om. Det är något vi helt enkelt får ta i beaktning.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017