Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Försäljningsmodul till WN?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-22, 08:15 #1
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Standard Försäljningsmodul till WN?

http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=2237789 - länken är bara ett exempel på hur försäljningsmodulen ser ut.

skulle förenkla massor, kunna ha det när man säljer domäner/webbplatser och kunna välja att man inte vill ha några "replys" "svar" alls i tråden. utan det enda som går är budgivning. Jag vet åtminstone 5-6 svenska webmasters + mig själv som inte vill sälja på WN längre på grund av allt skitsnack som startas i säljtrådarna i så gott som alla säljtrådar numera.
Jag gjorde senast ett försök att sälja knullis , där spårade det ur mer än någonsin.

http://www.wn.se/t1048533.html - fick mig och leta efter andra försäljningskanaler. Jag vet det finns alltid störiga personer som lägger sig i, och det får man väl leva med, men när dethänder i precis varenda försäljningstråd man skapar, vore kanske detta plugin jag föreslår en lösning åt dem som vill sälja utan diskussioner?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 10:51 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det är väldigt många oerfarna som är ute efter att köpa webbplatser och jag tycker tvärtom att möjligheten att lägga kommentarer samt flexibiliteten i ett vanligt forum är WN:s styrka. Även om det sällan dyker upp något som intresserar mig så har jag själv både köpt och sålt och har aldrig haft några problem på endera sidan. Att göra om försäljningssektionerna till vilken försäljningsplats som helst tycker jag vore synd. Det är många som blir lurade på andra håll just för att ingen eller mycket begränsad kommentering tillåts. Här erbjuds istället en unik chans att lära sig mer om att köpa och sälja.

WN är som bekant ett forum och då är öppen diskussion a och o. Alternativet är ju att man öppnar en ny tråd i offtopic om man vill ställa frågor eller diskutera en försäljning och det blir lite löjligt anser jag.

Visst kan det kanske bli lite onödigt tjafs ibland men kan man inte leva med det eller att folk blir rädda för att köpa produkten så är den kanske inte heller så amazing som man själv anser. Tycker att fördelarna överväger nackdelarna utan tvekan.

Sen kan man kanske ifrågasätta om man ens ska tillåta öppen försäljning av sexrelaterade webbplatser då WN lockar en hel del yngre personer.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-22 klockan 13:16
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 14:28 #3
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
Sista stycket känns som en krystad åtgärd, tartar.

Det enda jag egentligen saknar är bättre aktivitet från moderatorerna. Det går inte att gömma sig bakom "men det är ju ideellt arbete, var nöjda" hur länge som helst.

Fler moderatorer behövs snarare än en försäljningsmodul och jag är övertygad om att det är enkelt att plocka in.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 14:51 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll Visa inlägg
Sista stycket känns som en krystad åtgärd, tartar.

Det enda jag egentligen saknar är bättre aktivitet från moderatorerna. Det går inte att gömma sig bakom "men det är ju ideellt arbete, var nöjda" hur länge som helst.

Fler moderatorer behövs snarare än en försäljningsmodul och jag är övertygad om att det är enkelt att plocka in.
Andelen hanterade rapporteringar är i princip 100% (sen är det ju inte så att en rapportering per automatik ska leda till någon åtgärd). Jobbannonser godkänns också för det mesta snabbt numera.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-22 klockan 14:58
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 15:18 #5
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
Fast att man låter "alla" (inte alla) försäljningsannonser spåra ut som de gör kan inte ses som acceptabelt.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 15:25 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll Visa inlägg
Fast att man låter "alla" (inte alla) försäljningsannonser spåra ut som de gör kan inte ses som acceptabelt.
Det ligger på alla medlemmars ansvar att rapportera om regelbrott sker i trådar. I exemplet som gavs ovan tog vi moderatorer bort 8 inlägg. Sen är det självklart också så att man inte kan göra precis alla medlemmar nöjda på ett stort och populärt forum som WN.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 15:38 #7
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Jag vet mycket om att driva forum och att det inte är lätt att hålla i ett forum på ett sätt så alla ska va nöjda, men då det är väldigt många på sistone som klankar ner på sälj/köp avdelningen borde man väl lyssna och kunna göra något för att förbättra det hela? Modulen jag föreslog var bara ett exempel för att få igång en diskussion kring detta igen. har diskuterats förut, men inga förbättringar har gjorts tycker jag.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 15:44 #8
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Vet inte om jag håller med dig. Det är några medlemmar som klagat flera gånger men varje gång det tagits upp så har det varit minst lika många som tvärtom tycker det är bra att man kan diskutera och kommentera (vilket ju också är precis det forumet är till för). Jag är själv av den senare åsikten och har inte haft några problem alls i mina egna trådar men givetvis tycker inte alla likadant och det är ju en omöjlighet att välja båda alternativen. Vissa typer av webbplatser väcker av naturliga skäl mer uppmärksamhet än andra och det får man nog ändå vara beredd på att hantera.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 15:48 #9
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Japp, kan vara så också att inte dina säljtrådar blir jobbiga då du är moderator? men ja en omröstning kanske visar om jag har rätt eller fel när jag säger vad jag tror folk tycker. Jag vill dock inte klanka ner på WN för mycket för trivs här, tycker bara att det borde gå o göra bättre. http://www.wn.se/showthread.php?p=20412363#post20412363
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-22, 19:28 #10
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Andelen hanterade rapporteringar är i princip 100% (sen är det ju inte så att en rapportering per automatik ska leda till någon åtgärd). Jobbannonser godkänns också för det mesta snabbt numera.
Det är konstigt att du säger så, för jag har rapporterat massor med säljtrådar för att det är under 6 mån gamla domäner i dem. I flera fall har de tagits bort, men vissa ligger kvar över en månad efter att jag rapporterade dem. Jag brukar även lägga med bevis/exempel för felen.

Så antingen är det svågerpolitik för vissa postare där eller så ignoreras flera korrekta rapporteringar.
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017