Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Faktura från missdomain.se på 12.000kr

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-01, 22:26 #41
Forslunds Forslunds är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 59
Forslunds Forslunds är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 59
Liknande fakturor jag fått via företaget har jag antingen
A) Ringt upp och bett dom kreditera fakturan och lösa tvisten muntligt eller ta det till en högre instans med makt att kräva saker...

Eller alternativ B) Skrattat, Strimlat Bluffakturan och kollat vidare i brevlådan...


Men i detta fallet vem som har rätt eller fel låter jag någon annan detektiva fram
Forslunds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 22:45 #42
lamadjurets avatar
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
lamadjurets avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
Citat:
Originally posted by ZN@Nov 1 2008, 22:35
Sätt dig då gärna in i situationen att det är du som bjuder på en domän, och säljaren, genom en bulvan, lägger bud för trissa upp det pris du i slutändan ska komma att betala för domänen.
Mvh
Björn Hansson
MissDomain AB
Och det tror du inte händer för fulla muggar på Tradera? och det tror du inte händer på missdomain heller eller? bara att gå över till grannen och fippla lite med hans/hennes dator!
sen räcker väl det att stänga av han bara? "for life" det är väl rätt "avskräckande att alrig mer kunna vara där!

Hela grejjen är ju helt sjuk...he he...ni pratade om skada på varumärket, jo då...det har ni gjort! 12000 kameler(betalningsmedel)....det fick iallafall mig att dra öronen åt mig. spelar ingen roll vem som har rätt eller fel. sorry!!
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 22:49 #43
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Jag häpnar verkligen över vissa kommentarer i denna tråd - inte minst den "vad det verkar" hobbypraktiserande juristen ConnyWesth, som dikterar ihop en massa falsarium som DEFENITIVT inte är till någon parts fördel.

Vad har hänt?
Denne beväring startar denna tråd för att han anser att han är ett "offer" och försöker få MissDomain att framstå i dålig dager.
Han förklarar sig vara medveten om händelseförloppet och refererar tom till de allmäna villkoren som han och de påstådda budgivarna godkänt. Detta torde väl vid detta laget vara överbevisat, då scamförsöket skett upprepade gånger med gemensamma nämnare (och då inte bara med IP-nummer).

Redan innan ZN gjorde sitt inlägg kunde jag utläsa att ett IP-nummer lagt upp domäner till försäljning.
Samma IP-nummer har öppnat användarkonton som budat på beväringens domäner.
- därmed står det klart att det medvetet brutits mot användarvillkoren.

Det står för mig HELT tydligt att Miss Domain inte gjort något brottsligt eller som ConnyWesth fabulerar om; "utpressning"
Gossen (och om de nu existerar; de andra beväringarna) har iom medlemsskapet godkänt de allmäna villkoren - därför bundna till dem.

"Pacta sunt servanda"

Citat:
6. Avgiftsgrundande situationer
Att lägga bud på egna objekt är strängt förbjudet, oavsett om syftet är att förbättra domänens visualitet på
startsidan, starta en auktion eller trissa upp budgivning i egen auktion. Denna regel omfattar även
medlemmar i domäninnehavarens hushåll, samt vänner och släktingar till domäninnehavaren.
Försäljning av
domäner mellan närstående personer ska därför ske utanför MissDomain. Genom att godkänna de Allmänna
Villkoren, accepterar medlem att MissDomain i annat fall har rätt att vidta följande åtgärder:

- Användarens konto avslutas och personen bakom kontot bannas.
- En administrationsavgift om 300 Euro tas ut i varje enskilt fall (dvs. per domän/objekt). Obetald avgift går
i SAMTLIGA FALL vidare till Kronofogden för indrivning och utmätning.
Ovanstående regler och åtgärder gäller även vid, eller i kombination med, registrering av användare med
falska uppgifter, dvs. att skriva annan, verklig eller diktad, persons namn, adress eller personnummer. I
dessa fall polisanmäls dessutom användaren för urkundsförfalskning. Ytterligare ersättningsanspråk kan i
dessa situationer komma att riktas mot användaren.
Här är ju saken klar - vad är det att tjafsa om?

Men att en massa röster höjs mot att Miss Domain försöker stävja försök till scams och missbruk av plattformen - Allvarligt talat - Det är ju banne mig pinsamt - Ge istället Miss Domain en stor eloge för att dom agerar!

Det står väl ganska tydligt att detta är ett PRAKTEXEMPEL över säljare vi inte vill handla domäner av (eller sälja till) - buda på egna domäner för att trissa priser, sälja domäner utan rätte innehavarens vetskap eller godkännande etc.

På engelska heter det SCAM ...och på svenska BLUFF!

Vidare går det att ansöka om betalningsföreläggande hos kronofogden dagen efter fakturans förfallodatum gått ut - vem har sagt att du behöver anlita inkassoföretag?
http://www.kronofogden.se/villfabetalt/hur...e380005212.html

Sen kanske jag är ensam som reagerar över att denne gosse uttrycker att han "går i lumpen och ligger på högvakten just nu".
Jag hade inte reagerat om det istället stått "ligger i lumpen och gör högvakten just nu"
- men jag får genast för mig att gossebarnet aldrig burit uniform, utan att detta är en efterkonstruktion som ska "passa in"..men jag kan naturligtvis ha fel.. <_<

Vidare framgår det av fakturakopian att den är utskriven den 26/10 och enligt Oanda.com var kursen den 2008-10-26: 10.0640

Det som jag ser som mest anmärkningsvärt är att vissa i denna tråd inte verkar ha någon som helst behållning av vad de läser, som ConnyWesth, som mest verkar imponeras av sin egen desorienterade verklighetsuppfattning..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 23:06 #44
AdultMedia AdultMedia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 12
AdultMedia AdultMedia är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 12
Citat:
Originally posted by lamadjuret@Nov 1 2008, 23:45
Och det tror du inte händer för fulla muggar på Tradera? och det tror du inte händer på missdomain heller eller? bara att gå över till grannen och fippla lite med hans/hennes dator!
sen räcker väl det att stänga av han bara? "for life" det är väl rätt "avskräckande att alrig mer kunna vara där!

Hela grejjen är ju helt sjuk...he he...ni pratade om skada på varumärket, jo då...det har ni gjort! 12000 kameler(betalningsmedel)....det fick iallafall mig att dra öronen åt mig. spelar ingen roll vem som har rätt eller fel. sorry!!
Har vällingen tagit slut eller är det alkoholen som talar? Missdomain agerar helt rätt i denna fråga, pojken/spöket laban behöver lära sig en läxa.
AdultMedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 23:08 #45
lamadjurets avatar
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
lamadjurets avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Nov 1 2008, 23:49
Jag häpnar verkligen över vissa kommentarer i denna tråd - inte minst den vad det verkar hobbypraktiserande juristen ConnyWesth, som dikterar ihop en massa falsarium som DEFENITIVT inte är till någon parts fördel.
jo han är ju helt klart bäst på att förklara saker på detta forum
Citat:
Denne beväring startar denna tråd för att han anser att han är ett offer och försöker få MissDomain att framstå i dålig dager.
12000 kr?

Citat:
Här är ju saken klar - vad är det att tjafsa om?
Då menar du om min senila farfar budar på mina sexdomäner från min dator, så ska jag betala 12000kr

Citat:
Det står väl ganska tydligt att detta är ett PRAKTEXEMPEL över säljare vi inte vill handla domäner av (eller sälja till) - buda på egna domäner för att trissa priser,
gå till en vanlig auktion får du se! inte för att det är rätt, men ändå!

Citat:
Sen kanske jag är ensam som reagerar över att denne gosse uttrycker att han går i lumpen och ligger på högvakten just nu.
Jag hade inte reagerat om det istället stått ligger i lumpen och gör högvakten just nu
tänk på att han år ca19 år och och inte pratar fin-i-kanten-svenska


Citat:
Det som jag ser som mest anmärkningsvärt är att vissa i denna tråd inte verkar ha någon som helst behållning av vad de läser, som ConnyWesth, som mest verkar imponeras av sin egen desorienterade verklighetsuppfattning..
vad vill du komma med detta? att du är på något sätt överlägsen conny?
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 23:11 #46
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Alla seriösa företagare på WN ställer sig bakom MissDomain i deras agerande.

Sätt dit fuskarna och gör auktionsplatsen säker för oss som faktiskt bedriver seriösa verksamheter och dessutom inte lärt oss juridik i Hemmets Journal tantsnusk-noveller.

Sen är det såklart deprimerande att se att WN befolkas av så många fjortisar, men tyvärr inte överraskande.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 23:13 #47
lamadjurets avatar
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
lamadjurets avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
Citat:
Ursprungligen postat av AdultMedia
Citat:
Ursprungligen postat av lamadjuret
Och det tror du inte händer för fulla muggar på Tradera? och det tror du inte händer på missdomain heller eller? bara att gå över till grannen och fippla lite med hans/hennes dator
sen räcker väl det att stänga av han bara? for life det är väl rätt avskräckande att alrig mer kunna vara där
Hela grejjen är ju helt sjuk...he he...ni pratade om skada på varumärket, jo då...det har ni gjort 12000 kameler(betalningsmedel)....det fick iallafall mig att dra öronen åt mig. spelar ingen roll vem som har rätt eller fel. sorry
Har vällingen tagit slut eller är det alkoholen som talar? Missdomain agerar helt rätt i denna fråga, pojken/spöket laban behöver lära sig en läxa.
dricker inte välling, och dricker inte alkohol i dag! men kanske borde så att jag spyr på skärmen
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 23:21 #48
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Finns väl bara en sak att säga om detta.

Lånar man frivilligt ut sin laptop med användarnamn/lösenord sparade till olika tjänster, ja då får man helt enkelt svälja stoltheten och stå sitt kast.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 23:25 #49
lamadjurets avatar
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
lamadjurets avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
Citat:
Originally posted by ztream@Nov 2 2008, 00:11
Alla seriösa företagare på WN ställer sig bakom MissDomain i deras agerande.
men hallå? är du deras ledare? vad jag blir förbannad på sådant snack!
vad händer om missdomain får fel i rätten? jo"Alla seriösa företagare på WN ställer sig bakom MissDomain i deras agerande" är kriminella, håll mig utanför bara

Citat:
Sätt dit fuskarna och gör auktionsplatsen säker för oss som faktiskt bedriver seriösa verksamheter och dessutom inte lärt oss juridik i Hemmets Journal tantsnusk-noveller.
jo jag håller med dig

Citat:
Sen är det såklart deprimerande att se att WN befolkas av så många fjortisar, men tyvärr inte överraskande.
vem?
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 23:31 #50
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Citat:
Originally posted by ztream@Nov 1 2008, 23:11
Alla seriösa företagare på WN ställer sig bakom MissDomain i deras agerande.

Sätt dit fuskarna och gör auktionsplatsen säker för oss som faktiskt bedriver seriösa verksamheter och dessutom inte lärt oss juridik i Hemmets Journal tantsnusk-noveller.

Sen är det såklart deprimerande att se att WN befolkas av så många fjortisar, men tyvärr inte överraskande.
Är du helt seriöst när du inte inser att folk kan ha andra inställningar än du oavsett om de är 14 eller 50?
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017