Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Double

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-10, 12:46 #1
Megashop.se Megashop.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 149
Megashop.se Megashop.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 149
Vi funderar på att börja använda oss av double som en del i vår annonsering.
Men är det värt att betala 1990/mån samt 30% transaktionsavgifter (även startavgift). Ni som använder dom yttra era åsikter!

Dessa frågor är väl de viktigaste
Går ni plus på programmet?
Är ni nöjda med antal besök det ger?
Bra/dålig avsluts procent?
Helhets intryck?

Självklart förstår jag att allt beror på hur mycket man ger i provision (och vad man säljer för grejor) , men utgå efter era egna erfarenheter och svara på frågorna
Vill ni inte skriva det i tråden PM:a eller maila [email protected]
Tack på förhand!

/ Johan




Ni som använder double som inkomstkälla, skulle ni lägga upp våra banners/länkar om man bet 20öre klicket samt en viss % vid avslut?
Megashop.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-10, 16:51 #2
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Min erfarenhet när vi använde dom var att allt fungerade mycket bra rent tekniskt och praktiskt, men av dom affiliates som ville visa våra annonser var väldigt få vettiga. Väldigt många sidor med lite ihoprafsade länkar och massa annonser. Väldigt få sidor med "eget" innehåll. Kanske har blivit bättre nu, eller så var det mest dom oseriösa som nappade på vårt erbjudande...;-)

*EDIT tillägg. Nej 20 öre klicket och viss procent skulle inte vara intressant för oss om det inte möjligen var klockrent i övrigt - målgrupp/innehåll etc
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-11, 23:51 #3
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Personligen skulle jag vara VÄLDIGT intresserad att vara affiliate för er. 20öre + 5% är helt ok enligt mig.
Daniel29 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-12, 00:17 #4
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 334
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 334
Det finns väldigt få webbplatser i double som har tillräckligt stora mängder besökare för att komma upp i vettiga summor, med 20 öre/besökare.
Om era produkter/tjänster ger påtagligt mervärde för stora målgrupper så är det dock möjligt att folk nappar. Speciellt om provisionen är skälig. Min erfarenhet säger dock att många av doubles annonsplatser tenderar att misstro provisionsmodeller och att alla köp verkligen registreras.

(Jag har inga erfarenheter som annonsör i double, men har kommit i kontakt med rätt många annonsörer genom ett hobby projekt)

PS När man vill skaffa bra kontakt med affiliates så är det inte rekommenderat att hålla på med länkfarmar. Tyvär står det ingenstans vem som skapat dessa åt er, kanske är det ni själva? De finns på se/files/seositemap.php. De flesta webmasters vet att dessa tekniker går ut på att lura sökmotorer genom att skapa en konstgjort popularitet, sådant sänker anseendet för siten. Detta resulterar i att man måste bjuda mer för att intressera annonsplatser. DS
zpD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-12, 12:14 #5
Svenne Svenne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 77
Svenne Svenne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 77
Håller med Conth. Det finns lite för mycket "ihopkrafsade" länksajter utan egentligt eget bärande innehåll. Ger väldigt dålig trafik över tid. Och det man får betala för är sajtägarnas egna klick. :-)
Svenne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-12, 13:25 #6
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Hej

Beror helt på vad ni som annonsörer är ute efter. Många av våra annonsörer får väldigt mycket trafik från bland annat länksajter
och det ger även väldigt många Leads och Sales till en hel del av våra annonsörer. Nu kanske dessa sidor inte passar just talarnas program ovan
men som annonsör ska man veta att det alltid går att få det man vill, bara man jobbar lite på sitt program.

Vill man endast synas på Sveriges hetaste sajter som annonsör, då får man nog räkna med att dom sidorna är få och dom vill nog ha 10-500+ kr per klick.
Men vill man så går det att fixa.

Vårt mål är att alla som har en godtycklig hemsida skall få en chans att tjäna pengar på den. Det är inte alltid utseendet som avgör, även den
minsta sidan kan generera goda resultat då det är väldigt många faktorer som spelar in här.

Nu när vi dessutom har infört det nya trafiksystemet har vi kunnat filtrera bort stora delar av alla som sitter och klickar på sina egna länkar mm.

Mvh

Dejan
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-12, 14:18 #7
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
500 kr per klick är rätt vanligt.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-16, 00:26 #8
M. Johansson M. Johansson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 77
M. Johansson M. Johansson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 77
Jag kör double. Vi kör enbart sales.

Jag är teoretiskt sett nöjd med tjänsten - företaget arbetar aktivt med att konstant förbättra systemet, och har varit tillmötesgående för önskemål. Kundtjänsten är enligt min erfarenhet ojämn. Ibland jättesnabb och tillmötesegående, och ibland får man mejla flera ggr om samma sak för att få respons. Det märks att det är ett litet tillväxtföretag, helt enkelt.

Problematiken är egentligen affiliatesen. Den fasta kostnaden är, i alla fall enligt vår erfarenhet, på TOK för hög för den kvalitet affiliatsen håller. Hade det inte varit för den superhöga fasta kostnaden så hade det varit lugnt, men som det är nu så tjänar vi inte in den.
M. Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-16, 01:16 #9
ipay ipay är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 28
ipay ipay är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 28
Hej jag använder mig av double, men det är synd att double skickar ut email hela tiden och säger att denna annonsör slutar att samarbeta med oss hela tiden.
ipay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-16, 13:12 #10
Kalle_Karl Kalle_Karl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 41
Kalle_Karl Kalle_Karl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 41
Ojämnt är det allt...
Samtidigt som jag hört att det bland Doubles affiliates finns en del småsajter med uppmaningar att klicka på annonslänkarna, så vet jag att Double i somliga fall nekat vissa inte allt för små sajter från att gå med i systemet och börja visa annonser. Jag själv är därför mycket skeptiska till om Double är värt pengarna och framförallt arbetsinsatsen.
Kalle_Karl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017