Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Funderingar runt försäljning av domäner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-04, 15:15 #1
l2k l2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 7
l2k l2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 7
Hej,

Jag har några domännamn som jag vill sälja men har aldrig gjort det förut.

Tar man någon hänsyn till när domännamnet gårut? t.ex om jag har reggat domänen fram till 2010?

Det verkar smart att använda sig av MissDomain.se eller annan "escrowservice" men vilka avgifter tar missdomain.se? Det framgick inte på deras sida klart eller så har jag inte varit tillräckligt uppmärksam.

Hur överför man domänen? Jag har dom nu där jag registrerade dem och är förflyttningen något problem? www.stargateinc.com ligger dom på.

Tacksam för alla svar, jag försökte söka lite i forumet men hittade ingen direkt guide om hur man genomför en bra affär dock verkar missdomain.se vara bästa alternativet.

Och domänerna jag vill sälja är:
2cool4school.org
p1mp.com
neger.net
svenne.org

MVH
Thomas
l2k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-04, 15:32 #2
K-Fluffie K-Fluffie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 167
K-Fluffie K-Fluffie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 167
Annonsera på missDomain. De har inte så många besökare _än_ men det är ju gratis + att du hjälper en medlem [missdomain] att få "upp" sidan.

Annars kan du gå in på http://www.missdomain.com/page.asp?id=links, som är MissDomain's länksida och där har du flera länkar till domänauktioner.

Kanske du ska auktionera ut på den amerikanska marknaden ?

OBS. Jag har ej kollat sidorna så de kanske kostar. Det får du kolla själv. Lycka till !
K-Fluffie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-04, 15:32 #3
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
När domänen går ut ingår i värderingen men jag tror inte det spelar någon jättestor roll. Om en domän var registrerad 6 år framåt hade jag inte gjort "fullt tillägg" för registreringen de här åren. Priserna sjunker antagligen mer de närmaste åren, jag betalar i förskott och tar risken att betala för ett antal år som inte utnyttjas om jag lägger ner sajten.

missdoman.se verkar inte skriva ut vilka avgifter de tar, så det enklaste är att bara maila och fråga dem.

Hos vissa domänregistratorer, tex Godaddy och Enom, kan man gratis överföra domänen till en annan medlem. Om domänen flyttas till annan registrator så måste man förnya domänen ett år direkt vid flytten, men annars tillkommer inga avgifter.

Det kan också vara smart att skriva ut på sajterna att domänen är till salu så att besökare ser det och hör av sig.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-04, 16:42 #4
l2k l2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 7
l2k l2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 7
Tack för era snabba svar.
Jag ska lägga upp dom som låter "svenska" på missdomain till att börja med sedan har jag kollat på sedo.co.uk men dom tar 100$ (minst) när man får domänen såld för att administreringen av att man inte blir blåst osv. Det är dock väldigt säkert.

Ni får gärna PM'a om ni är intresserad av någon av domänerna.
l2k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017