Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nytt företag inom webbutveckling

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-22, 21:30 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Textstyckena är 5-6 rader med pytteliten font, tänk på alla som inte har perfekt syn (mig bland annat) vi får huka oss fram och sitta 10 cm framför skärmen för att ens kunna läsa vad som står.

Webbplatsen har endast utnyttjat en bråkdel av bildytan på min bärbara dator med 17" skärm. Strunta i vad er webdesignlärare har lärt er och tänk på användbarheten för besökaren! Vad ska de få ut av webbplatsen?

Affärskonceptet har inte fokuserat på en nischad målgrupp vilket göra att innehållet blir utslätat och totalt intetsägande, våga stick ut hakan och var mycket specifik för att peka ut vilken målgrupp ni riktar er till. Se till att ha järnkoll på vila kunderna i er målgrupp är, det kanske är max 20 företag i ert närområde, se till att veta allt om dem.

Som öävriga har skrivit så är det för mycket text i varje enskilt stycke, det är ingen roman ni ska presentera här utan det är ganska korta rubriker som gör att de besökare som kommer från rätt målgrupp genst ska känna sig hemma och se vad ni kan erbjuda dem för mervärden.

Undvik allt som är generellt och utslätat, var specifik och personlig, bjud på er själva, det kostar absolut inget, men ger så mycket mer närvarokänsla för besökaren.

Ta bort Allt som kan uppfattas som arrogant och ge negativa vibbar....

Fokusera på VAD ni kan göra för kunden och VEM ni vill ha som kund. Fast ni måste göra det med finess och självdistans....

Jag har enbart granskat första sidan, jag återkommer gärna när ni fixat till de mest grundläggande missarna och bidrar med fler synpunkter....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 22:08 #12
Webbdos avatar
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
Webbdo Webbdo är inte uppkopplad
Medlem
Webbdos avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Textstyckena är 5-6 rader med pytteliten font, tänk på alla som inte har perfekt syn (mig bland annat) vi får huka oss fram och sitta 10 cm framför skärmen för att ens kunna läsa vad som står.

Webbplatsen har endast utnyttjat en bråkdel av bildytan på min bärbara dator med 17" skärm. Strunta i vad er webdesignlärare har lärt er och tänk på användbarheten för besökaren! Vad ska de få ut av webbplatsen?

Affärskonceptet har inte fokuserat på en nischad målgrupp vilket göra att innehållet blir utslätat och totalt intetsägande, våga stick ut hakan och var mycket specifik för att peka ut vilken målgrupp ni riktar er till. Se till att ha järnkoll på vila kunderna i er målgrupp är, det kanske är max 20 företag i ert närområde, se till att veta allt om dem.

Som öävriga har skrivit så är det för mycket text i varje enskilt stycke, det är ingen roman ni ska presentera här utan det är ganska korta rubriker som gör att de besökare som kommer från rätt målgrupp genst ska känna sig hemma och se vad ni kan erbjuda dem för mervärden.

Undvik allt som är generellt och utslätat, var specifik och personlig, bjud på er själva, det kostar absolut inget, men ger så mycket mer närvarokänsla för besökaren.

Ta bort Allt som kan uppfattas som arrogant och ge negativa vibbar....

Fokusera på VAD ni kan göra för kunden och VEM ni vill ha som kund. Fast ni måste göra det med finess och självdistans....

Jag har enbart granskat första sidan, jag återkommer gärna när ni fixat till de mest grundläggande missarna och bidrar med fler synpunkter....
Det var kloka ord Conny! Tack för det, vi ska se över detta i veckan. Sen återkommer jag till dig med vad du tycker om förändringarna.
Webbdo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-23, 02:01 #13
Linus Göransson Linus Göransson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 4
Linus Göransson Linus Göransson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av eliasson Visa inlägg
Kan inte ge någon positiv respons, tyvärr.
Jag håller med. Tyvärr!
Linus Göransson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-23, 10:34 #14
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Skulle aldrig anlita er för webbdesign om er sida ser ut som en beam-back till 1995. Logotypen ser ut som en bikupa med trafikljus? Positivt, SEO vänlig.

Men bör fixas: ny layout, typografering, ny logotype.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-23, 11:11 #15
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Ta inte illa upp men det där ser helt anskrämligt ut. Försök att träna er på olika design och webbkurser och kom tillbaka när ni lärt er mer.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-23, 13:39 #16
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 279
Citat:
Ursprungligen postat av WeaZear Visa inlägg
Skulle aldrig anlita er för webbdesign om er sida ser ut som en beam-back till 1995. Logotypen ser ut som en bikupa med trafikljus? Positivt, SEO vänlig.

Men bör fixas: ny layout, typografering, ny logotype.
Kan inte annat än att hålla med, rent grafiskt ser det inget roligt ut!
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-23, 17:58 #17
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Varför är bilder som denna... .. bilder?
http://www.webbdo.se/wp-content/uplo...n-standard.JPG

Gör om, gör rätt!
CotopaXi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-29, 09:58 #18
cyners avatar
cyner cyner är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 74
cyner cyner är inte uppkopplad
Medlem
cyners avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 74
Jag skulle korta ned alla texter, samt öka textstorleken och line-height något. Det gör det lättare att läsa.

Låt länkarna ha avvikande färger, så man ser dem.

Logotypen/header-bilden ser ut att ha JPEG-artifakter, så ni kanske borde spara om den med högre kvalitet eller i annat format.
cyner är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-08, 12:10 #19
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Positivt: Texten är nästan konsekvent välskriven.

Webbdo är ett skönt företagsnamn.

Negativt: Gör det betydligt luftigare. Kanske lite större brödtext. Ökat avstånd mellan nya avsnitt.

Jobba på loggan. Den borde absolut inte vara av typen jpg, utan testa gif/png. Den känns även "sådääär" rent estetiskt. Sidan vinner nog på att ni gör en helt ny om jag får vara helt uppriktig.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017