Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att rodda ett stort system själv...!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-01-09, 15:44 #1
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Standard Att rodda ett stort system själv...!

Nån som gör det här? Och hur funkar det?

Bakgrund + info
Jag har byggt ett bokningssystem (php, 1-2 år, migrerat till Laravel 4 nyligen) som först var för frugans ena företag som blev två. Det är optimerat för enkel publik bokning, samt bokning "internt" (hushållsnära tjänster och kunder, samt träningsställe där folk bokar medlemspass mm). Samt en app (html5 angular) som låter personal se sitt dagsschema, arbete o info, samt även en sida för att administrera bokningssystemet i sig (allt är responsive).
Nu börjar jag även koppla på fakturahanteringen för både mig själv för klienter som ska betala för systemet + tilläggstjänster, men även klienter som tar emot ordrar för bokningar, liten intern webshop o diverse (faktura, samt kort, och "vid ankost" (kontantfaktura))... Funderar på att koppla på Fortnox API:t för att smidigt få automatik på allt runt pengar.

Jag vill ju gärna tjäna lite pengar på det här och har en snubbe på G som uttryckligen tycker det är fantastiskt och vill både ha det själv och sälja till andra (han sitter på mååånga kontakter).

Men..., nu börjar jag svettas! Mot frugan är ju enkelt, men mot s.k. "riktiga" kunder med troligen helt andra krav på tjänsten så känns det inte längre som något 1 person bör "hålla i huvudet".

Jag har normalt sett ett heltidsjobb utöver mitt eget AB där jag konsultar lite och gör lite egna projekt då och då.

Det känns som att man står vid tröskeln och väger vad man ska göra.

Har ni några värdefulla tipsa? För er som kanske stått i en liknande sits?

Bokningssystem är ju inte direkt en liten marknad utan konkurrens.
Systemet är ju annars självgående, så så mycket jobb blir det inte för mig. Men låt säga man har några hundra kunder, då kommer det oavsett bli support och arbete nog för en heltidstjänst. Samt uppgradering av server mm.

All in eller vad gör man?

Senast redigerad av Johnny Viking den 2014-01-09 klockan 15:48 Anledning: stavning
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017