Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Surftowns nya tjänstepaketering

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-05, 12:18 #1
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
Nu skrev jag "ny tjänstepaketering", men det är möjligt att de har haft det då ett tag.

Prismässigt är det stor skillnad mellan Privat Expert och Företag Light. Dock står det tydligt att det ingår telefonsupport och "extra hög stabilitet och prestanda". Bortsätt från supportbiten, så undrar jag om någon här har testat privat-paketen för sajter som är mer krävande än personliga webbsidor?

Jag pratar om en databasdriven sajt med ca 400-600 besökare per dag. Hur är driftstabiliteten och prestandan när det gäller de privata paketen?
theflowmachine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-05, 12:45 #2
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Jag hade surftown en kort stund. Du får vad du betalar för. FTP var bedrövlig. Långsam överföring och bortkoppling mest hela tiden. Avslutade mitt konto inom 30 dagar.

Lite offtopic:
Om du köper deras tjänst som företagare så kommer priserna fortfarande vara inkl moms
även om du uppger ditt VAT nr. Inget dem tänker ändra på. Det är deras policy för dem tycker det är SÅÅÅÅ svårt att kontrollera om ett VAT är giltigt eller inte.. Kundtjänst egna svar.
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-05, 12:59 #3
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 158
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 158
I deras avtal anges att det inte får finns exe-filer, eftersom vi utvecklar applikationer och distriburerar dem just som exe- eller zip-filer skickade jag in frågan till deras kundtjänst om detta innebar att vi inte kunde vara garanterade att våra kunder kunda ha tillgång till nedladdning.

Svaret var att de kunde inte garantera att filerna fick vara kvar, om vi valde ett större företagspaket var dock risken mindre att filerna togs bort men ingen garanti. I mitt tycket ett mycket märkligt aggerande om de skulle vara seriös leverantör, bara att inse att de inte är något att bygga på för seriös verksamhet det finns mycket bättre ställen att välja!
lesoft02 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-05, 14:21 #4
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av NuCo
Jag hade surftown en kort stund. Du får vad du betalar för. FTP var bedrövlig. Långsam överföring och bortkoppling mest hela tiden.
Det låter tyvärr inte särskilt roligt, men mycket märkligt. Jag lyckas alltid maxa min lina (Bahnhof 30mbit) när jag ansluter hemifrån till mitt Privat-webbhotell, och mina vänner (som sitter på allt från 1mbit till 100mbit) som också har Surftown-webbhotell (både privata och företag) berömmer ofta Surftown, just för sin snabba uppkoppling.

Förmodligen led vi av driftsproblem under den korta perioden du testade oss, och jag rekommenderar er därför att pröva oss på nytt. Jag kan ordna er ett test-webbhotell, så ni kan pröva oss gratis. Sänd mig ett PM.

Citat:
Ursprungligen postat av lesoft02
I deras avtal anges att det inte får finns exe-filer, eftersom vi utvecklar applikationer och distriburerar dem just som exe- eller zip-filer skickade jag in frågan till deras kundtjänst om detta innebar att vi inte kunde vara garanterade att våra kunder kunda ha tillgång till nedladdning.
Svaret var att de kunde inte garantera att filerna fick vara kvar, om vi valde ett större företagspaket var dock risken mindre att filerna togs bort men ingen garanti. I mitt tycket ett mycket märkligt aggerande om de skulle vara seriös leverantör, bara att inse att de inte är något att bygga på för seriös verksamhet det finns mycket bättre ställen att välja
Det var nog klumpigt uttryckt av supportern ni pratade med. Du får gärna skicka ett PM med ditt supportärende, så ska jag kolla närmare på vad supportern sa och hur det kan förbättras.

Men vi tillåter alla möjliga sorters filer. Vi förbehåller dock oss rätten att döpa om och/eller filer, men denna rätt tar vi endast i kraft i de fall det rör sig om misstanke av t.ex. virus, upphovsrättsskyddat material eller liknande. Vi raderar endast filer i de fall som vi är absolut säkra på att filen är skadlig för andra eller olaglig på något vis. Är vi osäkra (t.ex. ifall vi upptäcker mp3r med suspekta filnamn), så kontaktar vi kunden först och för en dialog med dem.

Och för att besvara er fråga; om ni är intresserade av att skaffa ett Surftown-webbhotell, med den mängd besökare, så bör ni nog skaffa ett av företagspaketen. Det är dock svårt att bedöma endast på antalet besökare, då jag inte riktigt vet vad för sorts samt mängden data som hämtas/skrivs till databaserna, men våra företagspaket ligger på betydligt kraftigare servers och med ungefär 10ggr färre kunder per server än vad privatpaketen gör.

Släng gärna iväg ett PM till mig, med mer information vad det rör sig om, så kan jag undersöka era möjligheter lite närmare.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-05, 14:29 #5
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
Citat:
Originally posted by jgabor@Aug 5 2008, 13:21
Och för att besvara er fråga; om ni är intresserade av att skaffa ett Surftown-webbhotell, med den mängd besökare, så bör ni nog skaffa ett av företagspaketen. Det är dock svårt att bedöma endast på antalet besökare, då jag inte riktigt vet vad för sorts samt mängden data som hämtas/skrivs till databaserna, men våra företagspaket ligger på betydligt kraftigare servers och med ungefär 10ggr färre kunder per server än vad privatpaketen gör.
Jag tycker också att det är svårt bedöma behovet utifrån några siffror. Jag vill dock vara försiktigt med att skaffa ett nytt konto, med tanke på arbetet det innebär när det gäller flytt av sidor/domännamn/osv, och försöker att hitta både det mest ekonomiska och vettigaste alternativet.

Annars kan man anteckna ett företagskonto bums och hoppas att man gjorde en bra affär.
theflowmachine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-06, 08:22 #6
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
men våra företagspaket ligger på betydligt kraftigare servers och med ungefär 10ggr färre kunder per server än vad privatpaketen gör.
Vad har du för garanti på det? Enligt min erfarenhet så upplevde jag det inte så...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-06, 08:53 #7
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Vad gäller uppkopplingshastighet så måste det kunna bero på saker mellan dig och hotellet.

Här på jobbet kommer jag upp i ca 250kb/s mot vår webbserver, medans jag hemmifrån kommer upp i runt 6-7mb/s. Hastigheter på 6-7mb/s kommer vi upp i från jobbet mot andra FTP-sajter.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-06, 09:40 #8
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
men våra företagspaket ligger på betydligt kraftigare servers och med ungefär 10ggr färre kunder per server än vad privatpaketen gör.


Vad har du för garanti på det? Enligt min erfarenhet så upplevde jag det inte så...
Någon direkt garanti kan jag inte lämna, utan att kan endast ge er mitt ord. Jag vill helst inte lägga ut statistik och data från våra servers här. Att du inte upplevde någon skillnad kan ju ha flera förklaringar. Köper du en bil som kan gå i 300km/h och jämför den med en som kan gå i 200km/h - men endast kör 100km/h - så kommer du ju inte upptäcka någon direkt skillnad. Men du är varmt välkommen att skicka ett PM till mig med dina erfarenheter, så ska vi se om det finns några områden som vi kan förbättra upplevelsen på.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Vad gäller uppkopplingshastighet så måste det kunna bero på saker mellan dig och hotellet.
Här på jobbet kommer jag upp i ca 250kb/s mot vår webbserver, medans jag hemmifrån kommer upp i runt 6-7mb/s. Hastigheter på 6-7mb/s kommer vi upp i från jobbet mot andra FTP-sajter.
Det stämmer mycket bra. Det kan alltid finnas hinder på vägen, som drar ner ens hastighet. Men vi ligger i princip rätt på en backbone med en 4x1gbit uppkoppling, som borde ge dem allra flesta väldigt goda hastigheter.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-06, 09:45 #9
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by jgabor@Aug 6 2008, 09:40
Någon direkt garanti kan jag inte lämna, utan att kan endast ge er mitt ord. Jag vill helst inte lägga ut statistik och data från våra servers här. Att du inte upplevde någon skillnad kan ju ha flera förklaringar. Köper du en bil som kan gå i 300km/h och jämför den med en som kan gå i 200km/h - men endast kör 100km/h - så kommer du ju inte upptäcka någon direkt skillnad. Men du är varmt välkommen att skicka ett PM till mig med dina erfarenheter, så ska vi se om det finns några områden som vi kan förbättra upplevelsen på.
Man kan säga så mycket, men jag vill bara ha ett "bevis" på att man som företagskund får den här gräddfilen som ni säger. Har inte upplevt detta bara.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-06, 09:49 #10
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
Citat:
Originally posted by jgabor@Aug 6 2008, 08:40
Men du är varmt välkommen att skicka ett PM till mig med dina erfarenheter, så ska vi se om det finns några områden som vi kan förbättra upplevelsen på.
Varför ska det skickas PM hit å dit om erfarenheter? Jag VILL läsa om folks erfarenheter, det var därför jag postade tråden.

OM folk kommer med felaktig information får man bemöta dem här, inte under "dolda" former.

Det är logiskt att en webbserver med t ex 10 sajter klarar av mer än en annan med 100, och det är inte så svårt att förstå att det är just det som är skillnaden mellan privat- och företagspaket. Dock är det helt onödigt att betala för en tjänst "för enkelhetensskull" när en mindre avancerad tjänst skulle klara av det utan problem.

Att Jonas inte har upplevt någon skillnad kan ju bero på att han har tecknat ett företagskonto helt i onödan.
theflowmachine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017