Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kampanjsida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-19, 14:17 #1
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
Standard Kampanjsida

Tjo.
Någon som har koll på hur sökmotorerna ser på kampanjsidor som egentligen bara är till för att få besökare på ett enda specifikt sökord vidare till huvudsidan..?
T.ex. om jag har en sida om cyklar så reggar jag tandemcykel.net bara för att där skriva lite kort info om tandemcykel och sen pusha på att de ska gå till min huvudsida.

Själva tandemcykel-sidan kommer då vara extremt sökmotoroptimerad för just ordet tandemcykel såklart.. Detta är något som huvudsidan kanske inte skulle kunna uppnå, och speciellt bra är det ju om sökordet ingår i domännamnet.

Dålig/bra idé? Andra förslag?

ps. Jag håller inte på med cyklar så ni får gärna ta det grymma domännamnet jag skrev om ovan
gibson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-19, 16:02 #2
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag tror det kan vara en bra idé. Jag tycker dock att du skulle kunna djuplänka från kampanjsajten till din avdelning om "tandemcyklar" istället för startsidan. Eller du kanske menade det, jag uppfattade huvudsida som startsida på den "riktiga" webbplatsen.

Ett alternativ är ju att göra en optimering av din befintliga avdelning om "tandemcyklar". Skaffa då inlänkar direkt till avdelningen med rätt sökord i länktexten. Inlänkar behövs ju oavsett om du kör en kampanjsida, eller fokuserar på avdelningen på den riktiga webbplatsen.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-19, 20:02 #3
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
Jag kanske tog upp lite missvisande exempel tror jag..
Egentligen är det stora jag vill åt just att ha sökordet i domänen samt kunna skriva en massa om detta på kampanjsidan just för att komma högt i serpen. Jag kan inte göra detta på huvudsidan eftersom för mycket text där inte är bra =/ Dvs. ett litet dilemma som jag tänkte man kunde lösa på detta sätt. Man optimerar för bara ett enda viktigt ord men man vill i princip bara skicka vidare trafiken till huvudsidan. Dvs. det finns ingen djuplänkning eftersom det är till startsidan på huvudsidan jag vill länka till
Hoppas du/ni förstår...
gibson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-19, 21:19 #4
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 70
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 70
Du behöver inte lägga denna sida i en egen domän, du kan t.ex skapa en undersida till den webbplats du vill att besökaren skall landa på till slut.

Om jag rider vidare på ditt exempel ovan så skulle jag ha samlat eller skapad en del information om just tandemcyklar och lagt det på huvudsiten. Om det inte gick att lägga det direkt på själva sidan om tandemcyklar skulle jag ha skapat en undersida. Sedan länkat mellan dem, typ läs mer om tandemcyklar och se vårt utbud av tandemcyklar.
Om du sedan bygger länkar så gör du det till undersidan, där du faktiskt har bra, vettigt innehåll om tandemcyklar. Google tycker förhoppningsvis att du tillför bra information ang tandemcyklar till nätet och hela din cykel-site vinner på att det finns bra content och ingående länkar till undersidan.
ssol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-20, 01:47 #5
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Om du vill ha sökordet i URL:en så kan du alltid skapa en subdomän, så slipper du registrering av en ny kampanjdomän. Rent ekonomiskt kanske det inte är så stort problem kanske, men det kan funka precis lika bra som en ny domän. Det blir i så fall en variant av ssol:s förslag.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-20, 08:59 #6
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
Tre domäner köpta, men det är ju inte några ofantliga summor precis.
Mm, nu blir jag lite osäker på vad som är bäst egentligen.
Det kanske är bäst att köra på en subdomän, alternativt bara en sida på huvuddomänen och skriva massa bra info om sökordet.

Kan man göra något bättre av brasökord.xxx för att få trafik till sin huvudsida kanske? T.ex. skriva artiklar på den om sökordet och sedan bygga in taktiska länkar till huvudsidan på just detta sökord. Dvs. bara för att höja huvudsidans rank.. Är detta tillåtet?

Bara spånar lite nu, vad tror ni ?
gibson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-20, 09:05 #7
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Du har inte möjligthet att göra detta på din huvudsida? Varför skaffa inlänkar till en kampanjsida när man kan få samma inlänkar på huvudsidan?
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-20, 13:27 #8
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
Det var nog mest för att jag trodde sökordet.xxx skulle få lättare att rankas på google.

Men om jag nu svänger om lite och använder domänen enbart för att få upp huvudsidan i serpen istället. Dvs. skriva en artikel t.ex. som har ett bra innehåll men att jag också lägger in länkar till huvudsidan med ordet "tandemcykel" t.ex... Är det ett bra sätt att få upp huvudsidan lite i sökningarna? Dvs. jag bryr mig inte om antalet besökare som kommer in därifrån utan det är enbart för SEO:ns skull.
gibson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 04:31 #9
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av gibson Visa inlägg
Men om jag nu svänger om lite och använder domänen enbart för att få upp huvudsidan i serpen istället. Dvs. skriva en artikel t.ex. som har ett bra innehåll men att jag också lägger in länkar till huvudsidan med ordet "tandemcykel" t.ex... Är det ett bra sätt att få upp huvudsidan lite i sökningarna? Dvs. jag bryr mig inte om antalet besökare som kommer in därifrån utan det är enbart för SEO:ns skull.
Det är aldrig fel att få en inlänk med sökordet som länktext. Jag tycker du ska köra på det. Fixa dessutom en eller två inlänkar till kampanjsidan så att den indexeras och får en gnutta länkkraft. Se till att det är länkar från utomstående sajter och inte från huvudsajten.

Det kan också vara extra bra att djuplänka till avdelningen om "tandemcyklar" på huvudsajten.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-25, 20:35 #10
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
gibson gibson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 71
Då får det bli något sånt, helt klart.
Tack för synpunkterna wasabi och ni andra.
gibson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017