Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bineros kontrollpanel

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-06, 23:35 #11
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
De har ju ändrat.
Ärligt talat, har bara besökt kontrollpanelen en gång sedan jag beställde mitt webbhotellskonto, och den var extremt rörig?

Loopias däremot är väldigt lättförståelig. Ones är helt okej med.
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 10:38 #12
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
Okej, trodde de skulle uppgradera sin kontrollpanel utifrån den som de har just nu, men kanske fått fel för mig.
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 11:51 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Tycker själv att den är helt okej, det är inte så ofta man behöver kontrollpanelen och man lär sig snabbt att hitta rätt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 16:19 #14
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Kontrollpanelen är helt värdelös. Jag har fått ringa och maila flera gånger bara för att helt enkla saker är helt omöjliga att genomföra i den. Plus allt jobbigt javascript de har och extremt ologiskt menysystem gör att ändra en CNAME record kan bli ett helt äventyr. Lyckligtvis har de väldigt trevlig och alert support personal som mer än väger upp nackdelarna.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-08, 18:25 #15
Eric Sigurdsson Eric Sigurdsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 14
Eric Sigurdsson Eric Sigurdsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 14
Jag tycker fortfarande att Binero bör rekrytera en webbdesigner är erkänt duktig på användarvänlighet och tillänglighet. Missförstå mig inte, jag snackar inte om designen i sig, utan hur allting är upplagt. Strukturen är helt klart bristfällig.

Förövrigt så tycker jag inte det finns någon kontrollpanel som är riktigt bra. Den bästa kontrollpanelen jag stött på rent strukturmässigt är faktiskt VHCS (gratisvara). Visst, den är osäker och saknar en hel del funktionalitet men som sagt, de har tänkt ett steg längre när det gäller användarvänlighet och struktur.
Eric Sigurdsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-08, 21:23 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Kontrollpanelen är helt värdelös. Jag har fått ringa och maila flera gånger bara för att helt enkla saker är helt omöjliga att genomföra i den. Plus allt jobbigt javascript de har och extremt ologiskt menysystem gör att ändra en CNAME record kan bli ett helt äventyr. Lyckligtvis har de väldigt trevlig och alert support personal som mer än väger upp nackdelarna.
Vad är det för enkla saker som inte går att genomföra menar du? Jag har inga problem med sådant...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-08, 21:36 #17
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Det största problemet är att den är så oerhört långsam. Därefter att den är rörig, ostrukturerad och svårt att hitta mellan olika domäner etc.

Ska jag tex ändra vilken IP-adress som kan accessa mina MySQL databaser måste jag klicka på:

1. Hantera domänen xxx
2. Klicka på fliken databaser (som innehåller alla, inte relaterat till domänen)
3. Klicka på avancerade inställningar
4. Klicka på databasens namn
5. Redigera accessinfo.

Berätta gärna det logiska i att inte ha en flik för databaser, utan att jag måste hitta den under (valfri) domän-inställning.

Ibland hamnar man på "serverns" kontrollpanel när jag trycker start, ibland i nån allmän kontrollpanel och på nåt vänster hamnar jag ibland i domänhantering.

Nej, usch och fy, Sveriges vänligaste webhotell - Sveriges sämsta kontrollpanel.

** tillägg.

När jag loggar in finns det "Kundcenter" och "Kontrollpanel" som alternativ i menyn.

Kundcenter ger mig alternativet "Hantera domänen xxx", men inte direkt en lista över de domäner som finns, utan den jag senast använde.

Kontrollpanel ger mig en lista över alla domäner, som leder till samma sida som när jag klickar på "Hantera domänen xxx" under kundcenter.

Klickar jag mig vidare till Avancerade inställningar, dyker ett nytt menyalternativ upp - Domänhantering. Men nej, det är inte DNS, förnyelse och ändring av domännamn som man kan tro, utan inställningar för hur många mb hårddisk den domänen för använda, etc.

Som en bonus står det att jag har valt språket engelska, oavsett vilket språk jag har aktivt. När jag byter språk står det "Cannot show page" och ingenting mer händer.

När jag är i den "avancerade kontrollpanelen" finns det inget sätt att komma tillbaks till den "vanliga kontrollpanelen", utan det ersätts istället med menyalternativet "Filhanterare".

Senast redigerad av Anders Larsson den 2010-01-08 klockan 21:43
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-08, 22:26 #18
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
För oss som är nybörjare inom detta så tycker jag att den är jättebra. Användarvänlig och allting står rakt framför ögonen på en. Den funkar riktigt bra för mig trots att jag sa upp mitt konto hos dom idag. När jag kommer tillbaka så kommer jag absolut att välja Binero, sjyst kundtjänst och bra användarpanel.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-08, 22:43 #19
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Jag har vant mig och kan leva med den. Dock skulle det vara skönt om sidan efter inloggningen skulle ladda lite snabbare. Den är seg ...
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-09, 11:28 #20
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Jag har vant mig och kan leva med den. Dock skulle det vara skönt om sidan efter inloggningen skulle ladda lite snabbare. Den är seg ...
Det håller jag absolut med om, jag har hellre än snabb kontrollpanel helt utan grafik än allt strunt Binero har lagt sig till med.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017