Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero glömde förnya min domän

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-19, 09:47 #21
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Jag har också varit med om att tappa domäner hos Binero (2 ggr). Vet inte de exakta omständigheterna men jag har för mig att jag inte ens fick en faktura. En domän hann försvinna men den andra fick jag tillbaka innan den gått ut till snapbacks.

I samband med detta upptäcktes även att en premiumdomän jag har led av samma problem och hade jag inte upptäckt detta (med ovanstående struntdomän) så hade det gått riktigt illa.

Ett problem med att förlänga på flera år är ju att man hinner glömma bort den och vänja sig vid att inte betala...men jag tar hellre den risken och förlänger premiums på flera år.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-19, 12:24 #22
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Har med haft problem med Bineros domän/faktura system. Fakturor som inte skickats trots att de snart expirerar osv. Ren tur att jag sett det och noterat/kontaktat innan det varit för sent.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-19, 13:04 #23
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Det kanske vore en idé att använda .SE egna tjänst för premiumdomäner även om de är dyrare.. känns som de vet vad de håller på med iaf...

Thats my 10 cents
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-19, 14:40 #24
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om du går in under abonnemang och domäner så tror jag det ska gå att förnya domäner direkt oavsett om de gått ut på faktura eller inte, testade du det? I Loopias kontrollpanel så går det också att förnya / återaktivera domäner manuellt omedelbart när de gått ut vilket är bra om något misstag begåtts från endera sidan. Om det gäller andra domäner än .se eller .nu så kan det dock kosta en tusenlapp. Hade det inte fungerat hos Binero så hade du kunnat flytta domänen till Loopia och förnyat den där. Kod för transfer kan du generera direkt i Bineros kontrollpanel. Lite sent att tipsa om nu dock kanske
Köper gärna ett ex av din domänbevakare om du kan fixa .EU
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-19, 15:24 #25
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Vi ber verkligen om ursäkt för felet med faktureringen. Vad som hänt är att en post (alltså din domänförnyelse) funnits med på den första fakturan i text men på något sätt har kopplingen mellan fakturan och genomförandet av förnyelsen fallit bort. Våra tekniker undersöker orsaken för att lösa problemet å det snaraste. Du har helt rätt i att det här är ett extremt ovanligt fel, men ändå allvarligt både för dig som kund och för oss som leverantör.

Dessutom arbetar vi nu också med att testa en uppdatering från leverantör av faktureringsdelen till vår kontrollpanelen, för att säkerställa att sådana här saker inte ska hända igen.

Att du får tillbaka det du betalt för mycket är det precis som du säger "inget snack om". Hör gärna av dig till oss på [email protected] så ska vi se vad vi mer kan göra för dig.

Vi ber än en gång om ursäkt.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-19, 17:32 #26
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Vi ber verkligen om ursäkt för felet med faktureringen. Vad som hänt är att en post (alltså din domänförnyelse) funnits med på den första fakturan i text men på något sätt har kopplingen mellan fakturan och genomförandet av förnyelsen fallit bort. Våra tekniker undersöker orsaken för att lösa problemet å det snaraste. Du har helt rätt i att det här är ett extremt ovanligt fel, men ändå allvarligt både för dig som kund och för oss som leverantör.

Dessutom arbetar vi nu också med att testa en uppdatering från leverantör av faktureringsdelen till vår kontrollpanelen, för att säkerställa att sådana här saker inte ska hända igen.

Att du får tillbaka det du betalt för mycket är det precis som du säger "inget snack om". Hör gärna av dig till oss på [email protected] så ska vi se vad vi mer kan göra för dig.

Vi ber än en gång om ursäkt.

MVH
Christer
Dubbelbetalning är redan löst på ett smidigt sätt och det gjordes i samband med att jag pratade med din kollega. Hon har dessutom redan kontaktat er marknadsavdelning men jag har fortfarande inte hört något av.

Här kan jag också tycka det är lustigt att istället för att kontakta mig direkt på mejl eller telefon svara i ett forum? Att du dessutom ber mig kontakta marknad? Är det inte bättre att ni kontaktar mig som redan lagt ner extremt mycket tid på ett problem som ni orsakat?

Ni hade väldigt enkelt kunnat få en missnöjd kund nöjd. Att saker och ting går snett har jag full förståelse för. Men att hanterar det på detta sätt?
jeppjepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-19, 22:42 #27
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Konstigt att samma sak fortsätter hända.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-19, 23:27 #28
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Detta inträffa för mig på en .nu domän nu i november. Binero hade fakturerat en månad-ish efter expires date, som tur var kunde jag iaf upptäcka det innan release. Men det var goodbye and goodnight till 4000 kr i intäkter om året. Ironiskt nog också en av få, om inte ända domänen med inkomst som låg på just mitt Binero-konto.
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 13:04 #29
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Hände senast på en .EU domän förra veckan. Domänen gick ut före förfallodatumet på fakturan...
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-21, 20:24 #30
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Så frågan är, är det atomias system som ballar ur eller är det något binero system? Alltid skönt att hänvisa till någon osynlig leverantör.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017